shozo Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) hei! har da et lite problem her, kjøpte meg en mercedes 190E 2 liters 90 modell for 2 uker siden og etter første dagen så fann jeg ut at begge kanalene var så og si opprustet,var bare smuldrer, dette var da dekt over av plastikk,differensialen bak var så og si gåen,motoren jaget noe voldsomt,bensin lukt inni coupe'n, og ei automat kasse som man faktisk klarte og kvele. betalte 25000 kr for denne men har endeli fått hevet kjøpet, så kommer problemet, jeg får ikke tilbake alle pengene! har fått 14 000 av 25000. han har sagt jeg skal få dem men nå har det da gått 2 uker siden jeg hevet kjøpet og trenger helst pengene nå,har skrevet kontrakt på dette at han skal føre over pengene til meg,men glemte og skrive "umiddelbart" på avtalen og han skrev kun en del til meg,men har kjæresten min som vitne,er dette da holdbart?.. har og prøvd å få kontakt med han, men han svarer ikke på telefonen,hverken sms eller samtale.. begynner da å lure på om jeg overhodet får tilbake restene av pengene mine.. noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre for å få tilbake pengene? vis jeg sier f.eks at han får frem til 8 aug med å skaffe pengene vis ikke ser jeg nødt til å ta kontakt med politi, er det da trusler? vil jo ikke true han da, men vil bare ha tilbake pengene mine:) og kan politiet hjelpe meg med dette? er det noen som kan det? har tenkt ut om han har problem med å skaffe pengene så sa jeg til han at vis han har problem så kunne han si ifra så kunne vi lage en ny ordning:) har da prøvd og være hyggelig og hjelpe han men ingenting "funker":| beklager litt uryddig post:s Endret 22. juli 2009 av MiniKris Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Tråden er feilpostet og flyttes til jussforumet. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Politiet vil neppe kunne hjelpe deg. Det du kan gjøre er å ta via forbrukerrådet, og sende inn klage der (ja, de tar for private tvister også) - følger ikke selger opp der, så kan du gå videre via FTU, og tilslutt hvis du vinner få dom som kan brukes til å tvangsinndrive pengene. Lenke til kommentar
shozo Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Politiet vil neppe kunne hjelpe deg. Det du kan gjøre er å ta via forbrukerrådet, og sende inn klage der (ja, de tar for private tvister også) - følger ikke selger opp der, så kan du gå videre via FTU, og tilslutt hvis du vinner få dom som kan brukes til å tvangsinndrive pengene. ååå, hmm, kan jo gjøre et forsøk:) takker for svar, men jeg trudde politie kunne hjelpe jeg da x) men som sagt dette har jeg ikke peiling på Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Politiet kan ikke hjelpe deg. Send fyren et brev hvor du krever pengene, påpeker at det løper forsinkelsesrenter og at rettslige skritt vil bli tatt hvis ikke pengene betales umiddelbart. Deretter følger du opp med en forliksklage. Gebyret er 860 kr, som du får igjen når du vinner saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå