XanderX Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det har seg slik at en kompis av meg som jobbet ilag med meg skrev under på en kontrakt der det sto at lønningen skulle være 137 kr. Etter tre uker jobbing og vi hadde levert inn timelista finner de ut at den timelønningen var feil og gir beskjed at de har funnet ut at de hadde gitt han feil timelønn, Når lønningen ble utgitt, så har han fått 95 kr istede for 137 kr timen. Er det ikke slik at når man har skrevet kontrakt der lønningen er satt til 137 kr, så kan de ikke komme i senere tid og bestemme at de skal sette ned lønningen? Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det har seg slik at en kompis av meg som jobbet ilag med meg skrev under på en kontrakt der det sto at lønningen skulle være 137 kr. Etter tre uker jobbing og vi hadde levert inn timelista finner de ut at den timelønningen var feil og gir beskjed at de har funnet ut at de hadde gitt han feil timelønn, Når lønningen ble utgitt, så har han fått 95 kr istede for 137 kr timen. Er det ikke slik at når man har skrevet kontrakt der lønningen er satt til 137 kr, så kan de ikke komme i senere tid og bestemme at de skal sette ned lønningen? Det er ikke skatten som er trukket fra, da? Lenke til kommentar
nems Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Høres litt rart ut ja. Hvis du har skrevet en kontrakt på en timessats så er de pliktige til å opprettholde denne så vidt jeg vet. Sikkert andre her inne som kan verifisere dette.. Det har seg slik at en kompis av meg som jobbet ilag med meg skrev under på en kontrakt der det sto at lønningen skulle være 137 kr. Etter tre uker jobbing og vi hadde levert inn timelista finner de ut at den timelønningen var feil og gir beskjed at de har funnet ut at de hadde gitt han feil timelønn, Når lønningen ble utgitt, så har han fått 95 kr istede for 137 kr timen. Er det ikke slik at når man har skrevet kontrakt der lønningen er satt til 137 kr, så kan de ikke komme i senere tid og bestemme at de skal sette ned lønningen? Det er ikke skatten som er trukket fra, da? Han sier jo at de gir beskjed om at timelønnen er feil.. Lenke til kommentar
XanderX Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Det har seg slik at en kompis av meg som jobbet ilag med meg skrev under på en kontrakt der det sto at lønningen skulle være 137 kr. Etter tre uker jobbing og vi hadde levert inn timelista finner de ut at den timelønningen var feil og gir beskjed at de har funnet ut at de hadde gitt han feil timelønn, Når lønningen ble utgitt, så har han fått 95 kr istede for 137 kr timen. Er det ikke slik at når man har skrevet kontrakt der lønningen er satt til 137 kr, så kan de ikke komme i senere tid og bestemme at de skal sette ned lønningen? Det er ikke skatten som er trukket fra, da? Nope. personen har frikort Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 I så fall må han få en endringsoppsigelse, der lønnen settes ned til rett sats. Så må han få utbetalt kontraktsfestet lønn! Lenke til kommentar
fb60 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 En kontrakt er en skriftlig avtale mellom to parter, hvor det her var avtale om å utføre arbeid for kr 137,- pr time. En avtale skal holdes, og han kompisen din bør få avtalt timelønn utbetalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå