SirLord Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Noen som har erfaring fra å kjøpe skreddersydd dress i Thailand? Skal dit i slutten av juli, men er ikke sikker på hva jeg skal se etter når det gjelder dresser og skreddere. Hva en real pris for en dress? Hvordan se om det er godt stoff som blir brukt? Endret 23. juli 2009 av SirLord Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det er nok av tilbud og lett å bli forvirret: -Reiseledere kan være ganske pågående med å anbefale skreddere hvor du skal si at du kommer fra charterselskapet. Det betyr at reiselederne får prosenter og du får en høyere pris, men det blir selvsagt presentert som om du får avslag (fra en altfor høy pris). La heller ikke la noen andre "levere" dere til en skredder, det blir også dyrere da. -Dere vil bli spurt om når dere drar, bruk en hvit løgn og angi en tidligere dato. Det kan bli ferdig i siste liten og trenge justeringer. -Selgere langs gaten må håndteres litt annerledes der nede enn i andre land. Om dere blir lei av mas og går videre og later som om dere ikke ser en selger kan dere oppleve at andre gjør dere oppmerksom på at dere har gått glipp av noe. Måten å håndtere selgere er å se dem rett inn i øynene, ta frem sitt bredeste smil og si klart nei. De fleste vil stoppe da. -Flere viser masse bilder/lapper/hilsener fra nordmenn, ikke la dere overvelde. -Hør erfaringer fra ferierende som allerede har vært der en uke. Ellers: -For utflukter kan dere få halv pris om dere klarer dere med engelsk guiding og ikke kjøper gjennom charterselskapet. Dere vil finne masse tilbud. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Anbefaler deg å søke på forumet, da dette temaet har vært oppe i en tråd i "mote og velvære"-forumet. Lenke til kommentar
SirLord Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Takk for gode svar Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvor skal du hen? Jeg kjenner til en bra skredder i Bangkok. Ikke billigste i byen, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hva med å høre med dem som allerede er i Thailand? Sjømannskirken i Pattaya har ifølge dem selv en sjåfør som kjenner både Pattaya og Bangkok og i tillegg har de lagt uy linker til Nordmannsforbudet og Skandinaviska Kyrkan i Bangkok. Sam Lenke til kommentar
SirLord Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hvor skal du hen? Jeg kjenner til en bra skredder i Bangkok. Ikke billigste i byen, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Vi har bare bestilt flyreisen, så skal vi ta turen som det kommer. Vi lander i Bangok, så kommer nok til å være der litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå