Gå til innhold

Erfaringer med skreddersydd dress i Thailand?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring fra å kjøpe skreddersydd dress i Thailand? Skal dit i slutten av juli, men er ikke sikker på hva jeg skal se etter når det gjelder dresser og skreddere. Hva en real pris for en dress? Hvordan se om det er godt stoff som blir brukt?

Endret av SirLord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok av tilbud og lett å bli forvirret:

-Reiseledere kan være ganske pågående med å anbefale skreddere hvor du skal si at du kommer fra charterselskapet. Det betyr at reiselederne får prosenter og du får en høyere pris, men det blir selvsagt presentert som om du får avslag (fra en altfor høy pris). La heller ikke la noen andre "levere" dere til en skredder, det blir også dyrere da.

-Dere vil bli spurt om når dere drar, bruk en hvit løgn og angi en tidligere dato. Det kan bli ferdig i siste liten og trenge justeringer.

-Selgere langs gaten må håndteres litt annerledes der nede enn i andre land. Om dere blir lei av mas og går videre og later som om dere ikke ser en selger kan dere oppleve at andre gjør dere oppmerksom på at dere har gått glipp av noe. Måten å håndtere selgere er å se dem rett inn i øynene, ta frem sitt bredeste smil og si klart nei. De fleste vil stoppe da.

-Flere viser masse bilder/lapper/hilsener fra nordmenn, ikke la dere overvelde.

-Hør erfaringer fra ferierende som allerede har vært der en uke.

Ellers:

-For utflukter kan dere få halv pris om dere klarer dere med engelsk guiding og ikke kjøper gjennom charterselskapet. Dere vil finne masse tilbud.

Lenke til kommentar
Hvor skal du hen?

Jeg kjenner til en bra skredder i Bangkok. Ikke billigste i byen, men jeg er ihvertfall veldig fornøyd.

Vi har bare bestilt flyreisen, så skal vi ta turen som det kommer. Vi lander i Bangok, så kommer nok til å være der litt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...