Qwseyvnd Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei folkens. Vet dere om en side der de forklarer hvordan jeg lager en simpel driver for en bestemt kontroll ? Jeg har en "Microsoft Sidewinder Gamepad USB." Jeg har lyst aa modifisere driveren litt. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Å lage en Windows driver fra bunn av er rimelig innviklet, det er faktisk enklere å bruke en dissasembler på en eksisterende driver og prøve å patche driveren. Dette har jeg faktisk gjort selv på en driver med en feil der selskapet som lagde den hadde gått konk. Uansett ligger det en del informasjon ute på MSDN for driverutvikling til Windows. Endret 21. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg mente ikke Windows, men Linux ellers kan jeg ta begge deler. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg mente ikke Windows, men Linux ellers kan jeg ta begge deler. Denne boka tar for seg mye om linux drivere. http://lwn.net/Kernel/LDD3/ Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 OK. Jeg har en analog playstation 2 gamepad der jeg har koblet til usb. Jeg prøver å få den ene analog av to til å virke som en mus. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Sikker på at dette ikke eksisterer alt? En skulle tro at driverlaget til Linux exposa analoge sticks som vanlige joysticks, og at det finnes joystick-som-mus drivere for X11... Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 26. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2009 Den jeg har virker ikke i Linux. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Den jeg har virker ikke i Linux. Er det ikke mulig å boote ps2 med linux? Dersom dette lar seg gjøre via en live cd, kan du jo se hva drivere som blir benyttet der. Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Går vel med PS3, men PS2 kjører vel Linux uansett. Mener jeg leste det på linuxguiden.no. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 1. august 2009 Del Skrevet 1. august 2009 Drivere til linux skrives vel i C og ikke C++ Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Drivere til linux skrives vel i C og ikke C++ Ja. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 OK. Jeg har en analog playstation 2 gamepad der jeg har koblet til usb. Jeg prøver å få den ene analog av to til å virke som en mus. Dette blir vel mer konfigurering av xorg.conf en programmering? Kanskje denne kan hjelpe deg i rett retning http://forums.opensuse.org/hardware/64-bit...-xorg-conf.html Lenke til kommentar
Hans_Henrik Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) OK. Jeg har en analog playstation 2 gamepad der jeg har koblet til usb. Jeg prøver å få den ene analog av to til å virke som en mus. tror PCSX2's plugin "Lilypad" allerede gjør dette.. muligens ett sted og starte (er open-source og cross-platform) Endret 3. august 2009 av Hans_Henrik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå