Gå til innhold

MAc med Nvidia 9600M GT 256 eller 512MB VRAM?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kommer om ikke så lenge til å kjøpe en ny macbook pro 15" men vet ikke hvilken jeg skal velge :S. Hovedforskjellen som jeg ser er hardisk kapasiteten(den kan endres dog) og hvor mye VRAM skjermkortet har. Den dyreste har 512MB og den litt billigere har 256MB på 9600M GT skjermkortet.

Spørsmålet mitt er om skjermkortet virkelig kan dra nytte av 512 MB Vram eller om det ikke er vits å ha 512MB? Tror NVidia 9600M GT bare har 128Bit Vram båndbredde(rett meg om jeg tar feil :) ) og hørte noe om at skjermkortet ikke kune nytte mer en 256 MB ram da. Men syns det hørtest litt rart ut...

Jeg spiller litt men skjeldent tunge ting. Jeg spiller mest EVE Online, Battlefield og Star Wars spill så jeg krever ikke at det skal kunne spille Crysis på Very High :p Men det vet jeg at er litt vanskelig :S :p

Jeg håper på hjelp.

Takk

Espen Behrens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haloen.

Jeg har Macbook pro 15 med 9600 gt med 256 vram. Jeg kjører crysis på high eller "gamer", med noen instilinger på medium. Det funker fett. Men det som ikke funker så veldig bra.. er Anti-aliasing, som jeg tror fungerer bedre på en 512 VRAM. Det er ikke så altfor viktig med det, men det ser bedre ut når kanter ser rettere ut.

Men hvis du spiller BF og star wars, holder det i massevis. :thumbup: Hva er prisforskjellen da?

Lenke til kommentar

Hei og takk. Forskjellen er litt over 2300 kr for studenter. men du får jo 500GB hardisk i stedet for 320GB, koster ca 900 å oppgradere på apple.no(svindyre priser........) :no: tragisk... men skal det være så skal det være. Og jeg trenger mac da jeg kjører mange musikkprogrammer som kunb finnes for mac..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...