Dargason Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Heiei:) Nå har jeg akkurat kjøpt meg data, og er veldig fornøyd bortsett fra at det kommer flimmer(svarte og hvite "streker") når jeg spiller spill. Jeg bruker win 7 build 7229 x64, og har mange ganger prøvd og re-instalere drivere til skjermkortet uten noen at det hjelper. Brukte Fraps til å ta opp en liten snutt i spill (se etter svarte trekantete streker): Se filmen hos Youtube Noen som aner hva dette kan være, og om det eventuelt er mulig å gjøre noe med? Takk for all hjelp! Endret 21. juli 2009 av Dargason Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 - Du benytter de siste driverene til ati? - Blir kortet veldig varmt under spilling? - Åssen strømforsyning har du? Mener jeg har sett noe tilsvarende hos meg når jeg spiller Call of Duty 5 i windows 7 RC(ikke helt sikker). Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Skrudd på vertical sync (sync every frame)? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 vsync av fører sjeldent til artifacts / glitch som vises i videoen over. Tearing er mer vanlig med vsync av. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 vsync av fører sjeldent til artifacts / glitch som vises i videoen over. Tearing er mer vanlig med vsync av. Sant det. var vel egentlig mest tearing jeg tenkte på også. vet ikke hva det andre kan komme av. kan jo mulig være høy varme på gfx som gjør det?! Gainward 4870x2 + 3470 Kjører du 2 forskjellige kort ? og hvordan fungerer det i så fall? hvilken ytelse eller ekstra opplegg gir det? Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Tearing vil man se ved at grafikken sklir ut horisontalt ved raske bevegelser. Dette grunnet høere fps i spill en hz på skjerm. vsync på = like mange fps i spill som hz skjermen støtter. Kjører 2x kort fordi jeg benytter 2x 24" og 1x 40", har bare 2x dvi utganger på x2 kortet. Fungerer fint dette. Kjører ikke kortene i cf, så merker ikke noe til 3470 kortet egentlig. Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Forstår. da er jeg med enkelt og greit ett ekstra skjermkort for en ekstra skjerm. Husker ikke helt hvordan det er når man kjører i sli, men tror ikke jeg får koblet på mer enn maks skjermer av hva det ene skjermkortet støtter. tror ikke jeg kan koble på skjermer på kort nr 2 nemlig. kun hvis jeg dropper sli og kjører de som 2 single kort. Heng meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det du sier stemte før. Etter en driver oppdatering i 2008 eller 2009, så ble multi-skjerm løsning mulig selv om man kjører sli. Tidligere så måtte man deaktivere sli for å få multi-skjerm løsninger med fler en 2 skjermer til å fungere. Lenke til kommentar
Dargason Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 - Har akkurat instalert nyeste driver 9.7 - Kortet blir ikke så veldig varmt under spilling. ca. 50 grader - CORSAIR TX 750W (https://prisguiden.no/product.php?product_id=83117&cat_id=36) - Jeg bruker bare ett skjermkort - Har prøvd med vsync men det hjelper ikke Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg kan ikke se noe der som kan forklares med vsync eller software/driver feil som "z fighting". Du kan jo prøve å styre vifta manuelt opp på max, men du har nok dessverre et defekt skjermkort. Lenke til kommentar
Dargason Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Defekt skjermkort ja... "Konge!" Noen andre som har noe de skulle ha sagt? kan det være noe annet en et defekt kort? Viss kortet er defekt hvem henvender jeg meg til da? Amentio.no (hvor det ble kjøpt), ATI eller Sapphire? Tror dere jeg får ett nytt på garanti eller reklamasjon? Jaja.. Reiser på ferie i to uker, og da lar jeg en venn låne kortet for å se om han får samme problem som meg.. EDIT: Det med vifte på maks har jeg prøvd Endret 23. juli 2009 av Dargason Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 henvend deg til der du kjøpte de. sender du det tilbake og så tar de en titt på det. får du antagelig ett nytt sendt i posten om det er kortet som er fuck Lenke til kommentar
Dargason Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Flott! Hva skal jeg gjøre med tråden? lukke den, eller la den være åpen? (Går det ann og lukke? Er helt ny her på forumet og har ikke fått tid til å lese reglene skikkelig enda) Takk for all hjelp :!: EDIT: Sendte skjermkortet inn, amentio tok en kikk på det, og etter noen dager fikk jeg valget mellom penger tilbake eller å velge et annet produkt, da de (amentio.no) ikke hadde flere skjermkort av akkurat den typen på lager. +for service hos amentio.no Endret 3. september 2010 av Dargason Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå