TheKims Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei var i dag å fikk vasket bilen min. Bestillte en platinium vask på esso. Bilen ser nå helt forferdelig ut. Ser at fargen er blitt vassere på panser, passasjer dør bak og koffert lokket. Er og kommet endel riper oppe på takk og høyre side av bilen som ikke har vært der tidligere. Vaske automaten stoppet 4-5 ganger i løpet av vaskingen. Bilen min er 19 år gammel men lakken har vært 90% bra før vasken Har jeg noen rettigheter her? Snakket med personalet men de visste ingenting. Big tony Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Nei, personalet vet ingenting, de fleste vet mer om pølser og kaffeavtalen enn de vet om totaktsolje. Det samme har skjedd meg, men jeg oppdaget skaden flere uker senere (når jeg vasket bilen for hånd), jeg ga opp. Du skulle ha fotografert skaden strax du oppdaget den, helst minuttet etter vasken var klar. Jussen om bevisbyrden vet jeg ikke noe om, men det er på sin plass med reklamasjon med tilhörende erstattingskrav. Forhør deg med forbrukerombudet i ditt distrikt om det er andre som har lignende klager på samme essostasjon Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 http://forbrukerportalen.no/temaer/bil/faqs Spørsmål:Her om dagen, da jeg skulle foreta en bilvask av min Ford i en automathall på bensinstasjonen, knakk det ene sidespeilet og jeg fikk i tillegg stygge riper i billakken..... Svar: .... Når det gjelder ripene i lakken, kan eier av vaskehallen bare bli fri for ansvar hvis han kan bevise at skadene skyldes en hindring som lå utenfor hans kontroll. D.v.s. er årsaken til ripene på bilen din nedslitte vaskebørster, er dette et forhold som ligger innenfor eieren av vaskehallens kontroll. Han kunne ha skiftet til nye børster, og på den måten ha unngått skadene. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Har kun mobil bilder av skadene. Skal se i morgen om jeg får lånt et skikkelig kamera å ta bilder av skadene. Er ikke nyeste bilen i verden men er surt når man betaler 280kr for vask å ender opp med ødelagt bil. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 En ting som mange har problemer med å innse er at bilene deres var ripete på forhånd, og at vasken bare gjorde dem synlige. Børstene er laget av pusseskinn.. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Hvordan får man masse riper på taket?? De ripene var ikke der fra før av. Som sagt så var lakken 90% bra før vaskehallen tok knekken på den. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 En ting som mange har problemer med å innse er at bilene deres var ripete på forhånd, og at vasken bare gjorde dem synlige. Børstene er laget av pusseskinn.. Ta litt sand på pusseskinnet ditt og gni på panseret av bilen din, så ser du hva som skjer Dette er et problem, da mange av stasjonseierene ikke vasker vaskehallutstyret sitt regelmessig. Særlig om utstyret er litt gammelt og ikke er selvrensende! Selv har jeg fått lakket opp panseret mitt pga dette... Lenke til kommentar
Makky Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Har selv lignende erfaring med automatvask. Kjøpte en 3 år gammel bil so var strøken. Fikk i en periode på 1 år gratis vask gjennom jobben på Statoil. Og som trådstarter nevner merket jeg etterhvert "riper" på taket og rundt om på bilen som panser og dører. Kan skjønne at man "skylder" på brukerne av bilen når det gjelder ripene rundt på bilen, men ikke på taket? Benytter nå bare "uten børster" Endret 23. juli 2009 av Makky Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Mye av dette kan ungås ved å jevnlig polere / vokse bilen. Utrolig hva man får vekk med rubbing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå