Gå til innhold

GeforceFX 5900 Ultra Preview (med benchmarks)

Spaz

Anbefalte innlegg

...Du syns ikke det er noe galt med at dem ikke har testet NV35 oppmot toppmodelen til ATI?

Jo.

Men nå syns jeg at det er galt av nVidia å gidde å bry seg med den møkkete NV35 som bare er en revisjon av den enda mer møkkete NV30.

Sånn jeg ser det så bare fortsetter nVidia å sakke akterut. I det de lanserte NV30 havnet de på etterskudd. Og de kan ikke ta igjen det tapt med annet ATI går på en kjempe flopp. Men hva er sansynligheten for det da?

ATI er i den heldige posisjonen at de bare kan vente å se hva nVidia kommer med før de gir ut noe nytt. Jeg vet det var akkurat omvendt for en tid tilbake, men desverre for nVidia så virker det som om ATI er litt mer stødig på beina.

Har du sett prisen på NV35 korta? Gainward skal ha 700 Euro for sitt.

Skulle ikke NV35 være billiger og produsere og derfor billigere for oss? Altså ca. 4000 kr for toppmodellen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Du syns ikke det er noe galt med at dem ikke har testet NV35 oppmot toppmodelen til ATI?

Jo.

Men nå syns jeg at det er galt av nVidia å gidde å bry seg med den møkkete NV35 som bare er en revisjon av den enda mer møkkete NV30.

Sånn jeg ser det så bare fortsetter nVidia å sakke akterut. I det de lanserte NV30 havnet de på etterskudd. Og de kan ikke ta igjen det tapt med annet ATI går på en kjempe flopp. Men hva er sansynligheten for det da?

ATI er i den heldige posisjonen at de bare kan vente å se hva nVidia kommer med før de gir ut noe nytt. Jeg vet det var akkurat omvendt for en tid tilbake, men desverre for nVidia så virker det som om ATI er litt mer stødig på beina.

Møkkete NV35? Det største problemet til NV30 er minnebåndbredde og det har dem nå løst med å gå over til 256bit minnebus. Ytelse øknings potensiale med å øke minnebåndbredden såpass mye er veldig stort med NV35, noe som disse tidlige testene viser.

Vi vet fint lite om hva som skjer internt hos ATI, det er mulig ATI ikke kan gi ut et kort som kan matche NV35 eller ta igjen ytelse trone på en god stund. Ting kan fort snu seg i den bransjen.

Har du sett prisen på NV35 korta? Gainward skal ha 700 Euro for sitt.

Skulle ikke NV35 være billiger og produsere og derfor billigere for oss? Altså ca. 4000 kr for toppmodellen?

Vel, dem må jo prøve å tjene inn på alle de pengene dem har brukt på R&D med NV3x serien. :wink:

Men vent med å male fxxx på veggen til kortene kommer i butikken, det er ikke sikkert det blir så ille.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

fatter ikke heeelt hvorfor dere klager på prisen til nv35, det er foreløpige tall, samtidig så koster det raskeste 9800 pro kortet rundt 4600kr...

Lenke til kommentar
Møkkete NV35? Det største problemet til NV30 er minnebåndbredde og det har dem nå løst med å gå over til 256bit minnebus. Ytelse øknings potensiale med å øke minnebåndbredden såpass mye er veldig stort med NV35, noe som disse tidlige testene viser.

Ja. Det er tregt, dårlig kvalitet og tungdreven AA i forhold til ATI.

Men for å forklare det litt lettere. Det hjelper ikke å bytte karosseriet på en bil når understellet er skikkelig bedritent. :p

Vi vet fint lite om hva som skjer internt hos ATI, det er mulig ATI ikke kan gi ut et kort som kan matche NV35 eller ta igjen ytelse trone på en god stund. Ting kan fort snu seg i den bransjen.

Joda. Ingen så feilskjæret til nVidia komme.

Vel, dem må jo prøve å tjene inn på alle de pengene dem har brukt på R&D med NV3x serien. :wink:

Dette har jeg vært gjennom før. Flere til lavere pris er bedre enn nesten ingen som koster skjorta. Skal de selge, må de ha konkuransedyktige priser. Altså ikke over 4000 kr for toppmodellen.

Men vent med å male fxxx på veggen til kortene kommer i butikken, det er ikke sikkert det blir så ille.

Kommer ikke å male fxxx på veggen uansett, men det kan fort skje at signaturen mine bytter fra 'nVidia fanboy 4evah!' til 'Matrox fanboy 4evah!'.

fatter ikke heeelt hvorfor dere klager på prisen til nv35, det er foreløpige tall, samtidig så koster det raskeste 9800 pro kortet rundt 4600kr...

Da skal jeg forklare deg til deg. Ingen vil ha dyre grafikk kort.

Også har vi det fakta at NV35 er billigere å produsere enn NV30. Og som du ser så koster de billigste Geforce FX 5800 Ultra korta under 4000 kr.

Lenke til kommentar

Men for å forklare det litt lettere. Det hjelper ikke å bytte karosseriet på en bil når understellet er skikkelig bedritent. :p

Vet ikke om jeg er helt enig med deg i at NV35 har treg AA :lol:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.htm...tml?i=1821&p=27

http://www.anandtech.com/video/showdoc.htm...tml?i=1821&p=28

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er helt enig med deg i at NV35 har treg AA :lol:

http://www.anandtech.com/video/showdoc.htm...tml?i=1821&p=27http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821&p=28

Det er kortet generelt som er tregt. Jeg vil ha 1Ghz!

AA'en til nVidia er bare tungdreven den også har den dårligere kvalitet enn den mer lettdrevne AA'en til ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...