Gå til innhold

Hva er det mest krevende studiet?

Erlend85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på interesse.

Hater du realfag over alt annet, så vil jeg virkelig tro at Matte/Fysikk vil bli noen tunge, kjedelige og umotiverende år.

Hater du å skrive/lese/forske på litteratur, vil jeg tro at forfatter/litteraturvitenskap vil være veldig umotiverende.

See the point?

Om du tenker på hvilke studier som er meste krevende å komme inn på, så er det de med mest studiesøkere og minst studieplasser. (som da er Medisin i år).

Men som sagt, selve gjennomføringen av studiene, kommer helt ann på hvor interessert og engasjert du er.

Lenke til kommentar
Legestudiet kan vel umulig være det mest krevende? Er jo så mange leger :p.

Det kommer vel av at det utdannes svært mange leger fra utlandet i tillegg til de som utdanner seg i Norge. Det sier ikke mye om hvor kravstort studiet i seg selv er.

Jeg vil tro at medisin og juss er det mest krevende studiet i form av hvor mye pensum man skal gjennom i løpet av 6 år, uavhengig av tidligere erfaringer og egne ferdigheter. Diverse realfagsstudier og økonomistudier har høyt faglig nivå, men ikke en slik langtidskrevende arbeidsmengde slik som medisin eller juss.

Lenke til kommentar

Ph.d i kvantefeltteori eller strengteori ligger nok høyt oppe på listen. Mange emner innenfor matematikk og teknologi kan vel også gi de fleste vanskeligheter. Hvis du vil ha et studie som er krevende hukommelsesmessig istedetfor krav om rå hjernekraft, byr kanskje historie, juss eller medisin på noen utfordringer? :hmm:

EDIT: Hvis du hater deg selv og/eller livet er nok filosofi veien å gå. :p

Endret av Sanzu
Lenke til kommentar

Etter et år i forsvaret har jeg sett mennesker som er grisesterke og godt trente bukke under for oppgaver som svakere har klart. Hvordan skal vi da si at oppgaven var krevende? Det handler om å være målrettet og interessert. Slik tror jeg ikke man kan konstatere at et fagfelt innen fysikk definitivt er hardest, kun fordi Stephen Hawking (som tross alt er retard), sliter med det. Kanskje vi skulle meldt Stephen Hawking på idrettsfag og sett hvordan han klarte seg i volley, fotball og stuping? Dette er jo veldig satt på spissen, men dere ser poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...