Erlend85 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva er det mest krevende studiet man kan hive seg utpå? Utenom forsvaret. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Dette: http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/21717 Jeg tør påstå medisin havner på en god andreplass. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Kommer ann på interesse. Hater du realfag over alt annet, så vil jeg virkelig tro at Matte/Fysikk vil bli noen tunge, kjedelige og umotiverende år. Hater du å skrive/lese/forske på litteratur, vil jeg tro at forfatter/litteraturvitenskap vil være veldig umotiverende. See the point? Om du tenker på hvilke studier som er meste krevende å komme inn på, så er det de med mest studiesøkere og minst studieplasser. (som da er Medisin i år). Men som sagt, selve gjennomføringen av studiene, kommer helt ann på hvor interessert og engasjert du er. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg er ikke interessert i noen ting, så det er det samme egentlig. Vil bare prøve noe vanskelig. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Legestudiet kan vel umulig være det mest krevende? Er jo så mange leger . Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Legestudiet kan vel umulig være det mest krevende? Er jo så mange leger . Det kommer vel av at det utdannes svært mange leger fra utlandet i tillegg til de som utdanner seg i Norge. Det sier ikke mye om hvor kravstort studiet i seg selv er. Jeg vil tro at medisin og juss er det mest krevende studiet i form av hvor mye pensum man skal gjennom i løpet av 6 år, uavhengig av tidligere erfaringer og egne ferdigheter. Diverse realfagsstudier og økonomistudier har høyt faglig nivå, men ikke en slik langtidskrevende arbeidsmengde slik som medisin eller juss. Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Ph.d i kvantefeltteori eller strengteori ligger nok høyt oppe på listen. Mange emner innenfor matematikk og teknologi kan vel også gi de fleste vanskeligheter. Hvis du vil ha et studie som er krevende hukommelsesmessig istedetfor krav om rå hjernekraft, byr kanskje historie, juss eller medisin på noen utfordringer? EDIT: Hvis du hater deg selv og/eller livet er nok filosofi veien å gå. Endret 21. juli 2009 av Sanzu Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Ikke noe pugge greier da. Jeg hater det, jeg vil ha noe som må forståes. Sånn at jeg sliter hele tiden med å forstå det så jeg kaster bøkene veggemellom til tider. Sånnt er moro! Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Matte er sann typisk fag man ma forsta.. Evt kaste boker i veggen. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Fysikk, kvantefeltteori Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det finnes jo en rekke mennesker som elsker fysikk, men knapt klarer å skrive en artikkel i norskfaget og bestå. Tviler på at doktorgrad i kvantefeltteori er mer krevende for dem enn en grad på en tekstforfatterlinje. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hahahahaha. Krevende uansett gutten min, til og med Stephen Hawking sliter. Og studerer du noe slikt og ikke klarer å publisere det du har kommet frem til, ja da tells det ikke Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Er fysikk værre en matematikk? Hva er værst? Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Fysikk er en type matte.. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Fysikk er vel fysikk? Fysikk bruker vel bare matte som et verktøy?! Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Fysikk er andvent matte på et problem du må forstå. Først må du forstå problemet formulere det matematisk og løse det. Matematikk er verktøyet som beskriver fysikken. EDIT: Skriveleif. Endret 22. juli 2009 av bjelleklang Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Fysikk kan deles inn i to omrader.. praktisk og teori.. Teorien er sa a si bare matte.. praktiske fysikere arbeider med teknologi og slikt. Men det er masse matte for det. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Etter et år i forsvaret har jeg sett mennesker som er grisesterke og godt trente bukke under for oppgaver som svakere har klart. Hvordan skal vi da si at oppgaven var krevende? Det handler om å være målrettet og interessert. Slik tror jeg ikke man kan konstatere at et fagfelt innen fysikk definitivt er hardest, kun fordi Stephen Hawking (som tross alt er retard), sliter med det. Kanskje vi skulle meldt Stephen Hawking på idrettsfag og sett hvordan han klarte seg i volley, fotball og stuping? Dette er jo veldig satt på spissen, men dere ser poenget. Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Ja, men fysikk er vanskelig uansett. Enten du er grisesterk eller svak. Men ja enig med deg. Isåfall må trådstarter fortelle mer om seg selv slik at vi vet hva som er vanskelig for han. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg syntes alt er vanskelig egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå