Antatra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei Lurte egentlig på om det var noen som drev med slakkline på forumet? Om det skulle dukke opp noen, så blir det kanskje litt liv i denne tråden Prøver også å samle relevant informasjon i førstepost, om det skulle bli litt aktivitet her. Også praktisk info, med tips og triks om hvordan du skal sette opp line, og hvordan du skal bruke den. En kort innføring i hva slakkline er for noe; Slakkline er betegnelsen på en sport hvor man balanserer på en dynamisk (elastisk) line. En slakkline er i motsetning til stram line, et svært ustabilt underlag å balansere på. Dette gir en utfordring i forhold til balanse og kroppskontroll. Lina spennes opp mellom to faste sikringspunker, typisk trær med diameter over 10 cm. Linelengder varierer typisk mellom 3 og 50 meter. En nybegynnerline er ofte 5-10 meter. Les mer på >Wikipedia< Hva trenger du? For å gå på line trenger du litt utstyr. Det er flere måter å sette opp en line på, dette er hva du trenger for et knutefritt system: -Du trenger selve lina (webbing), tre skrukarabinere, en linelås og to slynger. I tilleg trenger du to solide festepunkt. Dette kan være to tre, eller andre tilgjengelige punkt. En grei startpakke kan kjøpes fra Slakkline.no Der får du med alt du trenger, for å sette opp ovennevnt system. Hvordan settes lina opp? Om du kjøper et av slakkline-settene fra Slakkline.no får du med bruksanvisning. Den kan også lastes ned herfra. Det er også mange måter å sette opp slakkline. Avhengig av hvilket utstyr du har. Denne filmen viser en grei innføring. Tips og advarsler -Forsøk, så langt det er mulig, å holde systemet ditt knutefritt. Dette gjør at brudstyrken ikke svekkes. Knuter er alltid det svakeste leddet. -Ikke bruk klatreutstyr til å sette opp slakkline. Bruk heller ikke slakklineutstyr når du klatrer. Dette fordi utstyret er under konstant belastning når det brukes til slakkline. Linker; -Slakkline.no Der kan du både bestille utstyr og se bilder/film. Anbefales! -Slackline.com Mye nyttig lesing, og guider. Engelsk! Todo; -Opprinnelse.Alternative måter å sette opp line på. Informasjon om høyline (highline). Kryddring med flere linker etc. -- Førsteutkast, 21.07.2009 Tilbakemeldinger settes stor pris på. Så håper jeg noen får bruk for dette, og at kanskje flere begynner med slakkline. Kom gjerne med innspill. Lenke til kommentar
Baardish Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Du trenger da ikke alt det utstyret! jeg har 2 karabiner, lina og 1 slynge.. fungerer veldig bra (har en knute som jeg aldri tar opp i den ene enden) Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 23. mars 2012 Del Skrevet 23. mars 2012 Beklager å dra opp en så gammel tråd, men er det fremdeles noen her som driver med slakkline? Jeg holder på ganske ofte og har gjort det i et år nå. Jeg vet egentlig ikke om noen andre som holder på noe særlig med det, bortsett fra et par venner som er med meg av og til. Har lest meg opp ganske mye, så hvis noen lurer på noe så skal jeg svare etter beste evne. Lenke til kommentar
rampi Skrevet 1. august 2012 Del Skrevet 1. august 2012 Anbefaler Rampline! Det er et komplett, solid og sikkert system for montering av balanseline. Modellen Rampline®country er tilpasset montering i hage el lignende. (se denne lenken: http://www.rampline.no/Rampline/Rampline_Country_PRIVAT.html). Rampline er også laget i noen modeller som er tilpasset bruk i offentlig rom, Rampline er bl a å finne i sentrum av Bergen og Stavanger. Du mer info info på www.rampline.no! Lykke til med å leke på line! Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 10. august 2012 Del Skrevet 10. august 2012 Er kanskje litt seint ute på tråden? ,men bedre seint enn aldri. Eg driv ganske ofte med slakkline og kunne ønske at fleire begynnte med slakkline og ikkje bare lo av det! Nokon som veit om videoar så folk går på slakkline (helst litt seriøs filming) Lenke til kommentar
Slacks Skrevet 1. september 2012 Del Skrevet 1. september 2012 Søk etter adamburtle på youtube. Han har endel videoer, men det tar mest for seg oppsett av forskjellige systemer. Hvis du liker tricklining kan du sjekke ut noe av Gibbon sine videoer. Andy Lewis er vel muligens verdens beste slackliner. Lenke til kommentar
fovi Skrevet 30. september 2012 Del Skrevet 30. september 2012 Skal sikkert kjøpe meg jumpline, lurte på om hvor jeg skal kjøpe den. Har tenkt på houseofhygge, men og gibbon sine? noen som har erfaringer med jumpline? Noen som har noen triks til nybegynnere, har tenkt meg til en venn i dag som har fått lånt en jumpline ? Lenke til kommentar
Rainy Skrevet 2. oktober 2012 Del Skrevet 2. oktober 2012 Har nettopp kjøpt meg. Gleder meg masse til å teste ut i morgen! Lenke til kommentar
flått Skrevet 27. april 2013 Del Skrevet 27. april 2013 Trekker frem en gammel post, men er på letning etter trivelig folk som liker slakk line i Oslo-området. Er visst vanskelig å finne linefolk. Er selv i midten av 20-åra og ivrig på line. Send meg gjerne en PM. Lenke til kommentar
Slatravi Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Har tengt å lage en slakk line video, har lyst å få den litt inspirerende slik at andre også vil prøve. Håper folk kan komme med noen tips. jeg tenkte å få en rolig stemning, gjerne med naturdetaljer rundt altså ute i naturen. Eller en plass med mye himmel i bakgrunnen slik at jeg kan få med solnedgang( tenkte på timelapse) noen tips til hva jeg kan GJØRE på lina, tips til hvor jeg bør filme, vinkel, bildeutsnitt osv? tenkte også på om noen hadde noen ideer til hvordan det kan se kult ut, action altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå