Pysj Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Vi snakker titan og krystallskjerm når Vertus nye vidunder kommer neste måned. Les mer Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Designmessig må det være en av de styggeste telefonene jeg har sett. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Dæven! Nå skal mobilene slankes i vekt også. Får bare håpe at de har lagt karbonfibrets styrke i riktig rettning, slik at den ikke treffer bakken så får du pent støv som resultat. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 den ser da vitterlig flettet ut. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Synes den minner litt om N6630 Lenke til kommentar
oberon Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) Gud bedre. For en stygg telefon. Hoggorm mønster og greier. Endret 26. juli 2009 av oberon Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Enig, dønn stygg. Men for å pirke. Karbon brukes pga sitt styrke/vekt forhold. Stål er sterkere enn karbon, men mye tyngre sånn at styrke/vekt forholdet til stål er langt lavere enn karbon. Dessuten, elementær materialkunnskap sier at visse materialer ikke skal blandes, for eksempel karbon og aluminium da aluminiumen vil tæres bort. Karbon-stål og karbon-titan er OK. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Enig, dønn stygg. Men for å pirke. Karbon brukes pga sitt styrke/vekt forhold. Stål er sterkere enn karbon, men mye tyngre sånn at styrke/vekt forholdet til stål er langt lavere enn karbon. Dessuten, elementær materialkunnskap sier at visse materialer ikke skal blandes, for eksempel karbon og aluminium da aluminiumen vil tæres bort. Karbon-stål og karbon-titan er OK. jeg var under intrykk av at med mindre aluminiumet utsettes for spesielt sur nedbør eller for eksempel nedsenkning i saltvann så vil ikke dette være et problem da aluminium danner et oksidasjonssjikt på overflaten som stopper videre korrosjon når det kommer i kontakt med luft. blir ikke alu/carbon kompositt brukt i bilverdenen? Lenke til kommentar
sgiga Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Alle karbonfiber-sykler legger til et lag med tynt glassfiber der hvor rammen kommer i kontakt med aluminium (men også stål faktisk, husket litt feil ). Dette er på grunn av galvanisk korrosjon, da aluminium er lite "edelt" mens karbon er noe av det "edleste" som fins, dvs høyt oppe på den galvaniske tabellen. Glassfibermattene mellom stål og karbon isolerer de to materialene fra hverandre fysisk og elektrisk, slik at det ikke blir noe korrosjon. Fuktighet i luften er nok når metallet er i direkte kontakt med karbon. Det blir som sink-anoder i en båt, bare at her er aluminiumen anoden som tæres bort. Alu-carbon kompositter har jeg null peiling på, men der er vel det ene materialet "begravd" i det andre eller noe i den duren. Lenke til kommentar
KANE2009 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jada, du har helt sikkert rett. Vertu har helt sikkert ikke tenkt på dette. De gir sikkert ut en telefon som korroderer med en gang du tar den ut av esken. Herregud, går det an å være så dum og tro at Vertu lager en telefon til 7000 dollar som korroderer av seg selv. Skjerp deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg