Gå til innhold

Netcom driter i kundene sine!


Anbefalte innlegg

Så med andre ord, Netcom har opptrådt svært så korrekt og kundevennlig på disse områdene?

 

Lurer på om jeg får fjernet operatørlåsen min gratis fra Netcom, eller om jeg har tethering.

Niks og nei.

Hadde jeg derimot hatt Telenor kunne jeg fjernet operatørlåsen gratis, brukt tethering, og brutt bindingen til en mer fornuftig pris (Hvis nå jeg skulle brutt den 2.gang). Alt uten å hacke noen verdens ting.

 

Netcom hadde rykte på seg for å være en useriøs operatør på nittitallet, er det noen grunn til å tro de har forbedret seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9
Hadde jeg derimot hatt Telenor kunne jeg fjernet operatørlåsen gratis, brukt tethering, og brutt bindingen til en mer fornuftig pris (Hvis nå jeg skulle brutt den 2.gang). Alt uten å hacke noen verdens ting.

Kommer du til å bytte til Telenor?

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne netcom nå, med hvordan det var for 15-20 år siden, alt var annerledes på den tiden.

 

Dessuten, så mener du at netcom er dårlig og driter i kundene sine fordi du sammenligner med en annen operatør?

Alt i denne verden har positive og negative sider. Du kan ikke mene at netcom er dårlig fordi telenor har et par positive ting som netcom ikke har. Jeg kan garantere at netcom har masse bra som telenor ikke har heller.

 

Får du ringt gratis og sendt SMS og MMS så mye du vil til en bestevennen din med telenor? Nei.

Har du visual voicemail hos telenor? Nei.

 

Jeg mener da ikke at telenor er et dårlig selskap for det, bare at netcom er det som passer best til mitt bruk.

 

Og ja, jeg syns det er riktig at netcom får deg til å betale ekstra hvis du bryter for andre gang.

De taper penger når kunder skal drive med sånt. Og dessuten, når en kunde bryter bindingen, så er han ikke lenger en netcom kunde, kunden gjør det for å bruke en annen operatør. Hvorfor skal de da la kunden stikke unna med en telefon til innkjøpspris? De tjener jo ikke noe penger på det.

 

Skal man kjøpe telefon fra netcom, så har man en 12 måneders avtale. Bryter man avtalen, får det konsekvenser! Sånn er det og burde det være!

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Hadde jeg derimot hatt Telenor kunne jeg fjernet operatørlåsen gratis, brukt tethering, og brutt bindingen til en mer fornuftig pris (Hvis nå jeg skulle brutt den 2.gang). Alt uten å hacke noen verdens ting.

Kommer du til å bytte til Telenor?

 

Godt mulig, vi får se.

 

Du kan ikke sammenligne netcom nå, med hvordan det var for 15-20 år siden, alt var annerledes på den tiden.

 

Dessuten, så mener du at netcom er dårlig og driter i kundene sine fordi du sammenligner med en annen operatør?

Alt i denne verden har positive og negative sider. Du kan ikke mene at netcom er dårlig fordi telenor har et par positive ting som netcom ikke har. Jeg kan garantere at netcom har masse bra som telenor ikke har heller.

 

Får du ringt gratis og sendt SMS og MMS så mye du vil til en bestevennen din med telenor? Nei.

Har du visual voicemail hos telenor? Nei.

 

Jeg mener da ikke at telenor er et dårlig selskap for det, bare at netcom er det som passer best til mitt bruk.

 

Og ja, jeg syns det er riktig at netcom får deg til å betale ekstra hvis du bryter for andre gang.

De taper penger når kunder skal drive med sånt. Og dessuten, når en kunde bryter bindingen, så er han ikke lenger en netcom kunde, kunden gjør det for å bruke en annen operatør. Hvorfor skal de da la kunden stikke unna med en telefon til innkjøpspris? De tjener jo ikke noe penger på det.

 

Skal man kjøpe telefon fra netcom, så har man en 12 måneders avtale. Bryter man avtalen, får det konsekvenser! Sånn er det og burde det være!

 

Alt var riktignok annerledes for 15-20 år siden, men Netcom ser ut til å være mye av det samme.

 

Så du mener totalprisen er innkjøpspris? Er du seriøs?

 

Mulig pipen ville fått en annen låt hvis det var du som skulle bryte bindingen for andre gang. 12000,- er vel en grei pris, er det ikke?

Lenke til kommentar

Dette har operatørene beregnet da de satte opp bruddgebyret sitt. De har selv bestemt hvor mye de skal tjene hvis man bryter bindingen før tiden.

 

Grunnen til at de har bruddgebyr er for at folk skal kunne si opp bindingstiden.

 

Netcom økte dette dagen før lanseringen av 3GS, så prisene de oppga til mediene ikke stemte, de var altså ikke billigst lenger. Skittent spill?

 

Dette kombinert med deres 2. gangs brudd politikk = Dårlig markedsføring.

 

Jeg spør igjen. Synes du 12000,- er en grei pris for en iPhone 3GS?

 

Edit: rettet 3G til 3GS

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Nei. 1200 er ikke en grei pris for iPhone 3GS selvfølgelig. Poenget mitt er at folk kjøpte fra netcom, for så å bryte bindingen fordi netcom var den eneste operatøren som solgte iPhone. Nå selger telenor og de fleste operatører iPhone, derfor skjønner jeg ikke hvorfor folk fortsatt kommer å skal ha telefonen fra netcom når hensikten ikke er å bruke netcom, men f.eks telenor.

Telenor selger jo iPhone. Hvorfor da kjøpe den fra netcom, for så å bryte bindingen for å bruke telenor? It doesen't make sense!

Lenke til kommentar

Folk valgte Netcom fordi de fremsto som billigst. Men en klausul i avtalen deres under punkt 13 sier at de ved 2. gangs brudd kan kreve enten at man fortsatt er kunde hos dem ut bindingstiden, eller dekker deres "økonomiske tap".

 

Dette skal dekkes av bruddgebyret, og de i likhet med andre operatører taper ikke penger på at folk bryter bindingen. De kan bare tape eventuelle inntekter fra eventuell bruk.

 

Totalprisen med iConnect for en 32Gb er pr. i dag 7187,-

Det er et stykke igjen til 12000,- ikke sant?

 

Og med tanke på at telefonen koster rundt 2500,- hvis du ødelegger den og det ikke dekkes av garanti, vil jeg si de får bra betalt uansett.

 

Arrester meg gjerne om jeg tar feil her.

Lenke til kommentar
Kan det ikke? Hmm vent litt, la meg sjekke telefonen min. . . . niks ikke noe tethering.

Det ser visst ut til at det faktisk kan være tilfelle at Netcom driter i kundene sine :p

 

Hvordan får du det til å bli at NetCom driter i kundene sine? Tror du virkelig at en av de største mobiloperatørene i et land, uansett land, har råd til å "drite i kundene sine"? Hva tror du hadde skjedd med selskapet om så hadde vært tilfelle?

 

Ingen av operatørene i Norge overlever om de "driter" i kundene sine.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar

Sannheten er vel heller at ALLE operatørene mer eller mindre driter i kundene sine. Kundenes penger derimot vil de gjerne ha.

Derfor er de nødt til å levere et minimum av tjenester/kundebehandlig for å få kunder/penger.

 

Netcoms måte virker særdeles smålig og kundefientlig, og derfor bør informasjonen spres så flere ikke rammes. Hvem vet, kanskje de forandrer politikken sin?

 

Tethering for iPhone, fornuftig bruddgebyr ved 2.gangs brudd og gratis fjerning av operatørlås burde de kunne få til, syns du ikke?

Lenke til kommentar

Heisann, nå har faktisk Netcom lansert tethering for iPhone.

Meget bra av Netcom, men de ventet unødvendig lenge.

 

Det stemte heller ikke at det ville oppdateres automatisk som de sa, man må kople til iTunes, men det er nå egentlig pirk. Man kopler seg jo på iTunes uansett.

Jeg måtte også selv søke etter oppdateringer, men for noen skjer det automatisk.

 

En liten oppdatering angående iPhone priser Netcom kontra Telenor.

 

Minste totalpris hos Netcom for en 32Gb 3GS er 5887,-, men hos Telenor er minste totalpris 5238 ,- fortjener Netcom 649,- i tillegg?

Hvis man vil ha billigst mulig 3GS 32Gb er det nok Telenor som er veien å gå. Man trenger ikke engang å si opp abonnementet da de har gratis fjerning av operatørlås.

Bare kast simkortet i en skuff hvis du vil bruke et annet abonnement, men husk å si det opp etter at bindingstiden utløper.

Lenke til kommentar
Netcom driter i kundene sine

 

Meget bra av Netcom

 

*sigh*

 

Sååå du tar noe ut av sammenheng og skriver *sigh*? Det får'n si :D

 

Men du har rett, jeg burde slett ikke skrevet meget bra om Netcoms handling, beklager dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...