Gå til innhold

Netcom driter i kundene sine!


Anbefalte innlegg

Jeg forstår at flere her er veldig for Netcom, nesten så man kan tro de er ansatt der ;)

Men Netcom har ikke foretatt seg noenting i denne saken, men fortsetter med planen de ble presset til, nemlig å innføre tethering fra 31. Juli. Hva skjedde med at de skulle høre på kundene sine og innføre det så fort som mulig?

 

For oss som ikke vil "hacke" telefonen vår, eksisterer det ingen løsning unntatt å kjøpe mobilt bredbånd i tillegg, eller bytte til en mer seriøs operatør.

 

Ta en titt på ipod1.no, vi er ikke alene om disse meningene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har ein gammal SE W810. Den vart levert med Telenor-innstillingar for wap, mms og internett. Den mangla dessutan innstillingar for e-post. På heimesidene til Telenor kunne det tidlegare sjå ut som ein måtte ha eit spesielt abonnement hos dei for å kunne bruke e-post på mobilen. I staden for å laste ned innstillingar frå Telenor eller One Call har eg modifisert innstillingane for Telenor, lagt inn innstillingar for e-post, Netcom og Network Norway manuelt. Eg føler verkeleg ikkje at eg har hacka mobilen min, sjølv om One Call ei stund verken opplyste om internettilgangspunkt eller smtp-server. I staden for å klage og syte over One Call løyste eg dette ved å prøve meg fram, kombinert ved å søke på nettet. Eg kunne om eg ville også ha valt å laste ned tilgangspunkta frå Sony Ericsson eller andre stader på nettet i staden for å laste dei ned frå operatøren.

 

Kva er det som er så spesielt med ein iphone i forhold til andre telefonar når det gjeld akkurat dette? Det viktigaste må då vel vere at det fungerer, ikkje at ein på død og liv må få innstillingane frå Netcom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Kva er det som er så spesielt med ein iphone i forhold til andre telefonar når det gjeld akkurat dette? Det viktigaste må då vel vere at det fungerer, ikkje at ein på død og liv må få innstillingane frå Netcom.

Mulig jeg er helt på jordet her, men jeg innbiller meg at mange ting er vanskeligere (les mindre tilgjengelig fra menyene), for ikke å si direkte klønete, på iPod/iPhone enn på tilsvarende produkter. Ta f.eks noe så enkelt som å legge til/fjerne filer på en "normal" (unnskyld uttrykket) telefon eller mp3-spiller. Du kopler den til PC'en og gjør det ved hjelp av explorer. På Apples produkter må alt gjøres via iTunes og på Apples særegne måte.

 

(Og hvis noen lurer på hvorfor ipoden jeg fikk av kona for tre år siden, ble knust i et raserianfall, så skyldes dette at jeg tilslutt hadde null kontroll med hvor musikkfilene mine var til enhver tid.)

Lenke til kommentar

Etter en telefon til Netcom kundeservice er det bekreftet. Tethering for iPhone støttes IKKE av Netcom enda.

Støtte for tethering kommer faktisk ikke før neste firmware oppdatering for iPhone.

 

Merk at kundeservice forsikret for litt over en uke siden at det ville komme 31. Juli i forbindelse med lanseringen av 3GS.

 

Mulig mange av de som har kjøpt 3GS føler seg rimelig snytt på dette punktet.

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig mange som bruker tethering uansett. For mange er det bare en tillegsfunksjon som kan være kjekt å ha, men som ikke blir brukt no særlig.

 

Hvis en virkelig trenger det, så er det ikke ulovlig å laste ned selv, som sagt så har ikke netcom regler om at det ikke er lov å bruke mobilen som modem.

Lenke til kommentar
Hvis en virkelig trenger det, så er det ikke ulovlig å laste ned selv, som sagt så har ikke netcom regler om at det ikke er lov å bruke mobilen som modem.

 

Nei, men Netcom støtter som sagt enda ikke tethering for iPhone offisielt.

 

Hvorfor gir de ikke da bare ut en guide for å trikse det til? Det ville jo spart dem for mye negativ reklame.

Lenke til kommentar

Det har du rett i. Det burde ikkje vere nødvendig å gå til "uoffisielle" sider for å få dette til. Netcom vert med dette sjåande ut som eit lite useriøst drittselskap med dårleg kundesørvis. Men for iphoneeigarar er dette altså eigentleg ikkje noko problem, sidan dei like godt berre kan drite i Netcom.

Lenke til kommentar

Lite useriøst drittselskap bare fordi de ikke gir deg noen innstillinger? Uff.. Du kan ikke få hva du vil, når du vil. Tolmodighet.

Nesten som om du skulle sagt at apple er useriøst drittselskap bare fordi de utsetter releasedatoen for iPhone med 1 mnd (eksempel).

 

tøtte for tethering kommer faktisk ikke før neste firmware oppdatering for iPhone.

Det kom en ny oppdatering igår (31. juli), bare så du vet det :)

Lenke til kommentar
Nei, men Netcom støtter som sagt enda ikke tethering for iPhone offisielt.

 

Hvorfor gir de ikke da bare ut en guide for å trikse det til? Det ville jo spart dem for mye negativ reklame.

Noen få personer som gnåler er ikke mye negativ reklame.

Tror også 95% av de vil bruke mobilen til tethering er oppegående nok til å sette opp mobilen selv.

 

Tipper NetCom har vært ganske opptatte med å teste ut Virtual Voicemail for iPhone, som enda ikke Telenor har, og faktisk er en mye mer brukt tjeneste enn tethering.

Lenke til kommentar

Noen få personer som gnåler er ikke mye negativ reklame.

Du har helt rett, flere folk burde være oppegående nok til å klage på dette selv.

 

Og ja det kom en oppdatering av firmwaren, men Netcom har fremdeles ikke åpnet for tethering.

Hvordan skal man tolke det?

Har de store tekniske problemer med å få til noe som tilsynelatene var ganske enkelt for andre operatører, ja selv for Netcom i andre land?

Eller kan det være at de faktisk driter i kundene sine?

Lenke til kommentar
Nei, det kan faktisk ikke være at de driter i kundene sine.

 

Kan det ikke? Hmm vent litt, la meg sjekke telefonen min. . . . niks ikke noe tethering.

Det ser visst ut til at det faktisk kan være tilfelle at Netcom driter i kundene sine :p

 

Man kan se litt av Netcoms sanne natur her

 

Hvis du kjøpte 3G og brøt bindingen hos Netcom sist, og har planer om å gjøre det igjen når du får tak i 3GS?

Lykke til, da blir det dyrt!

 

Fjerne operatørlåsen mens du har binding sier du? Gratis hos f.eks Telenor, men ikke hos Netcom.

Lenke til kommentar

Tethering er nå en ting - og skal meg bekjent ha vært i stand fra 31. juli som allerede nevnt i denne tråden.

Men du kan da virkelig ikke trekke frem bruddgebyr for kjøp av flere enn en iPhone som dårlig KUNDEservice? Det er jo nettopp det det er - NetCom har høye gebyrer for å "skremme" bort de som likevel ikke vil være KUNDER hos NetCom slik at de som VIL være kunder skal få tilgang på telefonen. Altså: De som fortsetter som KUNDER får KUNDEservice. De som kjøper telefon bare for å bryte abonnementet, må betale for dette.

 

Og dessuten - fra den tråden du selv linka så synes jeg han her hadde flere gode poenger: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?p=2019968#p2019968

Lenke til kommentar

Moderatorhandlinger er off-topic og skal ikke kommenteres i tråden. Har man noe man ønsker å ha sagt om en moderatorhandling tar man det på PM med vedkommende moderator, eller dersom det er av mer generell art på tilbakemeldingsforumet. 2 innlegg er slettet.

 

(Som vanlig skal ikke denne posten kommenteres. Send evt. en PM)

Lenke til kommentar

Må si meg enig at NetCom ikke prioriterer sine kunder over tid. USB-modemene til NetCom er satt opp slik at man skal få brudd og må koble seg opp på nytt dersom man bruker de i mange timer. (Oppkoblingen skjer automatisk, og det er systemet som lager brudd)

Vi har i redaksjonen testet USB-modem fra NetCom og Telenor, Over en periode på 60 dager har Telenor sine USB-modem en 1/150 dels brudd i forhold til NetCom. NetCom har altså 149 brudd i kommunikasjonen i forhold til Telenor sitt 1`ene.

Brudd i kommunikasjonen iriterer og særlig når teknisk fra NetCom bekrefter at dette kunne man unngå om NetCom ville.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
USB-modemene til NetCom er satt opp slik at man skal få brudd og må koble seg opp på nytt dersom man bruker de i mange timer. (Oppkoblingen skjer automatisk, og det er systemet som lager brudd)

Skjønner ikke hva du snakker om. Noen lørdagsmorgener har jeg kunnet laste ned en GB og vel så det med hastigheter på rundt 2 gigibits i sekundet. Det er godt mulig at noen modem er ustabile, men hva skulle NetCom tjene på å bringe inn en ustabilitet i systemet sitt?

 

Edit: Typo

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Tethering er nå en ting - og skal meg bekjent ha vært i stand fra 31. juli som allerede nevnt i denne tråden.

Men du kan da virkelig ikke trekke frem bruddgebyr for kjøp av flere enn en iPhone som dårlig KUNDEservice? Det er jo nettopp det det er - NetCom har høye gebyrer for å "skremme" bort de som likevel ikke vil være KUNDER hos NetCom slik at de som VIL være kunder skal få tilgang på telefonen. Altså: De som fortsetter som KUNDER får KUNDEservice. De som kjøper telefon bare for å bryte abonnementet, må betale for dette.

 

Og dessuten - fra den tråden du selv linka så synes jeg han her hadde flere gode poenger: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?p=2019968#p2019968

 

Da bør du sjekke en gang til. Tethering er ikke aktivt pr 3. August.

 

Så du mener det er rett og rimelig at de tar nesten dobbel pris for telefonen hvis man bryter for for andre gang?

 

Helt greit at de tar litt ekstra i forbindelse med bruddgebyret, det er jo et gebyr, og skal dekke deres eventuelle utgifter. Men dette er latterlig.

Lenke til kommentar
Så du mener det er rett og rimelig at de tar nesten dobbel pris for telefonen hvis man bryter for for andre gang?

 

Vel er jeg rimelig venstreorientert selv, men har forståelse for at NetCom er et selskap som ønsker å tjene penger. Så - ja, jeg synes det er helt greit. Vær så uenig du bare vil, men dette gebyret brukes overfor dem som IKKE skal være kunder, og da ser jeg ikke helt at de har noe de skulle sagt.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor mange av dere sier at man ikke kan bruke tethering på iphonen, man KAN, det er bare dere som absolutt trenger det direkte fra netcom? Du får heller ikke alle programmene og spilla du har på windows fra microsoft!

 

NetCom har ikke noe regler imot å bruke mobilen som modem, som noen operatører i andre land har.

 

Så lenge netcom ikke har en regel imot det, hva klager dere på? Last ned de jævla innstillingene, som sikkert bare skriver inn en ip adresse eller to på iphonen, er det så vanskelig? Eller må dere ha det rett fra netcom?

 

Jeg syns hele denne tråden er unødvendig. Last ned instillingene hvis det er så viktig å ha tethering akkurat nå, slutt å klag på netcom.

 

Er det ingen som er enige med meg?

 

Hva er det som er så vanskelig med å skjønne at Netcom ikke tilbyr tethering egentlig?

 

iPhone støtter tethering så lenge operatøren tillater det, Netcom har valgt å ikke tillate det.

Hva tror du brukerstøtte hos Netcom gjør hvis du spør om hjelp etter at du har fiklet med operatørfilene?

 

 

Dette kan jeg faktisk vare på.

 

Jeg ringte Netcom kundeservice og lurte på hvorfor Visual Voicemail ikke ville virke?!

 

Da lurte han på om jeg hadde lagt inn instillinger for Thetering? Jeg innrømte at jeg hadde det og da sa han at det var det som forårsaket en konflikt i innstillingene. Han var egentlig veldig hyggelig hele tiden og det var ikke noe ustemning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er helt riktig av netcom å få folk som bare kjøper for å bryte bindingen til å betale mer.

 

Telenor tilbyr faktisk også å fjerne operatørlåsen til folk hvis de fortsetter å betale for abbonementet i 12 måneder. Så jeg ser ikke problemet?

 

Som sagt, skal man ha en telefon fra telenor, kjøp fra telenor da vell!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...