Gå til innhold

Netcom driter i kundene sine!

Anbefalte innlegg

Netcom sa senere at de ville vurdere behovet når iPhone 3GS skulle lanseres, og sa til og med at de hadde hørt på kundene og ville lansere tethering så fort som mulig.

En telefon til kundestøtte avslørte at de ikke vil tilby tethering før 31. Juli, altså når iPhone 3GS lanseres.

No fucking shit, Sherlockl!?

Det kalles salg, reklame og profitt. Alle driver etter den modellen.

Vel, Telenor driver visst ikke helt etter samme modellen da de ga ut innstillingene for tethering fra dag en selv om de også selger mobilt bredbånd.

Eneste Netcom oppnår ved å være så smålige er dårlig reklame. Dette burde de skjønt selv, ikke sant?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, endelig noen som klarte å forklare på en hyggelig måte! :)

Men som sagt, så har de planer om å lansere dette 31. Juli. Og da synes jeg ikke de driter i kundene sine. Innstillingene kan uansett lastes ned hvis man virkelig trenger det.

Det kunne vært bedre om netcom lanserte dette med en gang 3.0 kom, siden det er sommerferie og greier, og folk kanskje bruker tethering mest på denne tiden av året. Men ellers ser jeg ingen grunn til å hate netcom?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar

Her er hva Netcom sa for en stund siden:

Hei!

Takk for haugevis med e-post - vi setter pris på engasjementet!

(samtidig så følger vi godt med på ipod1.no, slik at det elektroniske postvesenet er heller overflødig hvis dere ønsker å nå oss )

NetCom har aldri avvist Tethering på iPhone. Samtidig er dette ikke en tjeneste vi har prioritert å få på plass - enda. Dette fordi antall brukere på tjenesten er veldig lavt (vi tilbyr internett deling på de fleste andre telefoner), samtidig som flertallet som ønsker mobil oppkobling via laptop, forteller oss at usb-modem (så dere de superfine Moods-modemene vi slapp i går? Sjekk; http://www.amobil.no/artikler/netcom_la ... odem/70365) er foretrukket.

MEN - og her kommer'n - vi har sagt, og står ved, at vi vil vurdere tjenesten i takt med kundebehovet. Og dere viser oss et behov! Det tar vi selvsagt med oss inn mot lanseringen av 3GS. Så ikke avskriv muligheten enda

Beste hilsen,

Øyvind Vederhus, NetCom

snippet fra ipod1forumet og posten er fra 19. Juni!

Grunnen til at "flertallet" ønsker mobilt bredbånd er nok dyr datatrafikk på mobiltelefonene deres. "flertallet" er nok ikke interessert i å betale for mobilt bredbånd i tillegg hvis de alt har gunstIg datatrafikk alt.

Men likevel lar Netcom de med andre mobiler få tilgang til tethering.

Forskjellsbehandling?

Lenke til kommentar

Det er vel fordi at på noen andre modeller har de sett at antallet som bruker tethering er så jævlig lavt at de ikke har giddet å sette det opp til iPhone enda. Skulle tro dette handlet om liv og død etter kommentarene fra enkelte av dere. Latterlig.

Lenke til kommentar

Jeg som trådstarter setter også pris på å ha MB på fastabb. Slik at jeg får inkludert den bruken jeg har på telefonen, samt når jeg har laptopen med meg. Så kan jeg koble til nett via mobilen, uten å måtte drasse på ett eget USB modem.

Lenke til kommentar
Men kva er eigentleg problemet, når det likevel berre er å laste ned innstillingane frå nettet?

Som det står i tråden er problemet at netcom selv ikke har gitt ut instillingene, det at man kan trikse til tethering på egen hånd er uvesentlig.

Hvis netcom derimot offisielt går ut og sier at det er greit å bruke måte "X" for å trikse til tethering er alt i skjønneste orden.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor mange av dere sier at man ikke kan bruke tethering på iphonen, man KAN, det er bare dere som absolutt trenger det direkte fra netcom? Du får heller ikke alle programmene og spilla du har på windows fra microsoft!

NetCom har ikke noe regler imot å bruke mobilen som modem, som noen operatører i andre land har.

Så lenge netcom ikke har en regel imot det, hva klager dere på? Last ned de jævla innstillingene, som sikkert bare skriver inn en ip adresse eller to på iphonen, er det så vanskelig? Eller må dere ha det rett fra netcom?

Jeg syns hele denne tråden er unødvendig. Last ned instillingene hvis det er så viktig å ha tethering akkurat nå, slutt å klag på netcom.

Er det ingen som er enige med meg?

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor mange av dere sier at man ikke kan bruke tethering på iphonen, man KAN, det er bare dere som absolutt trenger det direkte fra netcom? Du får heller ikke alle programmene og spilla du har på windows fra microsoft!

NetCom har ikke noe regler imot å bruke mobilen som modem, som noen operatører i andre land har.

Så lenge netcom ikke har en regel imot det, hva klager dere på? Last ned de jævla innstillingene, som sikkert bare skriver inn en ip adresse eller to på iphonen, er det så vanskelig? Eller må dere ha det rett fra netcom?

Jeg syns hele denne tråden er unødvendig. Last ned instillingene hvis det er så viktig å ha tethering akkurat nå, slutt å klag på netcom.

Er det ingen som er enige med meg?

Hva er det som er så vanskelig med å skjønne at Netcom ikke tilbyr tethering egentlig?

iPhone støtter tethering så lenge operatøren tillater det, Netcom har valgt å ikke tillate det.

Hva tror du brukerstøtte hos Netcom gjør hvis du spør om hjelp etter at du har fiklet med operatørfilene?

Endret av PL610
Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt det er ulovelig på noen måte å laste ned filer fra andre enn Netcom selv, og jeg mener heller ikke at det er eller burde være det.

Men regn ikke med hjelp fra Netcom hvis f.eks MMS plutselig ikke funker med de filene.

Jeg vil heller at opratøren skal levere det man trenger, da er ansvaret hos dem hvis det oppstår problemer. Andre operatører har gjort det, Netcom har valgt å ikke gjøre det. Derfor denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...