PL610 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Noe kraftig emnetittel, men den medfører sannhet. Netcom valgte bevisst bort muligheten for tethering i 3.0 oppdateringen til iPhone. En telefon til kundestøtte rett etter at 3.0 kom bekreftet at grunnen var at Netcom allerede tilbød mobilt bredbånd som en separat tjeneste. Da fikk jeg en vond smak i munnen da jeg opp til da hadde vært svært fornøyd med Netcom, og trodde de hadde forandret seg til det bedre siden nittitallet. Merk at andre telefoner kan bruke tethering, det er bare iPhone som har fått fjernet muligheten!! Netcom sa senere at de ville vurdere behovet når iPhone 3GS skulle lanseres, og sa til og med at de hadde hørt på kundene og ville lansere tethering så fort som mulig. En telefon til kundestøtte avslørte at de ikke vil tilby tethering før 31. Juli, altså når iPhone 3GS lanseres. Da kom den vonde smaken tilbake, og plutselig forstår jeg grunnen til at Netcom samarbeider med Moobi. Like barn leker nå engang best. Kom igjen folkens, skift operatør så fort som mulig. Netcom driter i oss, la oss derfor drite i Netcom! Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 trodde ikke Netcom kunne påvirke firmwaren i Iphonen? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Nå er det jo ikke så veldig lenge til 31. juli da, og hva har Moobi med dette å gjøre? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 trodde ikke Netcom kunne påvirke firmwaren i Iphonen? " iPhone 3G med 3.0 software og den nye 3GS-versjonen har en funksjonalitet som gjør at telefonen kan brukes som modem for mobilt internett, såkalt internettdeling eller Tethering. Tilbakemeldinger fra kundene våre forteller oss at dette er ønsket av flere, og NetCom vil derfor åpne for internettdeling snarest mulig, sier Vederhus." Kilde: http://www.mobilen.no/wip4/iphone-norge-31.../d.epl?id=40263 Moobi fremstår også som et rimelig useriøst firma, og Netcom samarbeider med dem. Derav "like barn leker best" Poenget mitt er at Netcom fjernet tetheringfunksjonen fra iPhone og kun iPhone, og da bare for å prakke på dem trådløst bredbånd. Telenor f.eks fungerer helt fint med tethering. Tror nok jeg gir Netcom en støvel i hekken når bindingen min går ut, gitt! Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Skal ikke forundre meg om at Apple har en finger med i dette spillet for å melke mest mulig, men jeg ser heller ikke vekk fra at Netcom er sære på det også. Cash is King after all. Det blir egentlig bare å se om Iphone-forhandlerne lanserer tethering samtidig eller hva som skjer. Ga selv Netcom fingern for et års tid siden, og aldri sett meg tilbake edit: la til.no Endret 21. juli 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Eit lite google-søk ga meg bl.a. denne sida som fortel om ein omveg rundt problemet: http://ipod1.no/artikkel/3237/sliter-du-med-tethering-og-mms Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Apple har faktisk ingen finger med i spillet om denne saken, dette er helt og holdent opp til leverandørene her i Norge. Telenor sitt oppsett funger offisielt, andre operatører jobber med å få tjenesten til å fungere da det for øyeblikket ikke fungerer med deres eksisterende løsning. Dette er helt forskjellig fra netcom da netcom bevisst valgte bort tethering. Har sett litt på Telenor, og deres abbonenter blir faktisk billigere for meg enn netcom pr. i dag, så jeg kasserer nok netcom jeg og ganske snart. Jeg husker da vi lo av de som hadde netcom på nittitallet :!: Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) like barn leker best? du vet at telenor og moobi samarbeider og?:=. har selv gått fra netcom pga dekning. Men netcom er eneste levrandør jeg vet om som legger på en tlf samtale når de føler de er ferdige med å hjelpe:@ Endret 21. juli 2009 av SnikendeChris Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 NetCom kan ikke selv endre firmware i telefonen, man oppdaterer da telefonen og laster ned firmware fra iTunes akkurat som man vil! I motsetning til deg opplever jeg selv at NetCom er den eneste opperatøren som faktisk bryr seg om og tar vare på kundene sine. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Jeg vet at flere operatører bruker Moobi, men det betyr ikke at Moobi er et stuerent firma? Det som forbauser meg er at Netcom ikke holder seg for gode til sånne smålige handlinger edit: Mobifil, da kan kanskje du forklare hvorfor tethering fungerer når man skifter ut simkortet fra Netcom med simkort fra Telenor i iPhonen, uten å kople til iTunes i det hele tatt? Endret 21. juli 2009 av PL610 Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Dette problemet skal anngivelig gjelde alle opperatører (både i Norge og Tyskland bland annet). Det er dog meget lett å ordne dette om du bruker NetCom eller Network Norway, men skal vistnok være mer avansert om du benytter feks. Telenor. Sitat hentet fra iPod1.no (original side) "Har du oppdatert til iPhone OS 3.0, men fortsatt sliter med å få tethering og MMS til å fungere? Fortvil ikke, det finnes en løsning. Hvis du benytter Netcom eller Network Norway (Onecall) er løsningen veldig enkel. På den tyske nettsiden iPhone-Notes.de kan du nemlig få tilsendt MMS og Tethering-profiler for telefoner i Netcom eller Network Norway sitt nett. Profilene blir sendt over e-post og alt du behøver å gjøre er å installere profilen og ta en restart på din telefon.Hvis du benytter andre operatører, er det litt mer komplisert. Det er allerede opprettet en glimrende guide på hvordan du får til dette i forumet." Som du skjønner er det snakk om instillinger her, ikke at noen har kuttet ut essensiel software. Dessuten MÅ man koble iPhone til iTunes for å gjøre en oppdatering. Endret 21. juli 2009 av mobifil Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Dette problemet skal anngivelig gjelde alle opperatører (både i Norge og Tyskland bland annet). Det er dog meget lett å ordne dette om du bruker NetCom eller Network Norway, men skal vistnok være mer avansert om du benytter feks. Telenor. Sitat hentet fra iPod1.no (original side) "Har du oppdatert til iPhone OS 3.0, men fortsatt sliter med å få tethering og MMS til å fungere? Fortvil ikke, det finnes en løsning. Hvis du benytter Netcom eller Network Norway (Onecall) er løsningen veldig enkel. På den tyske nettsiden iPhone-Notes.de kan du nemlig få tilsendt MMS og Tethering-profiler for telefoner i Netcom eller Network Norway sitt nett. Profilene blir sendt over e-post og alt du behøver å gjøre er å installere profilen og ta en restart på din telefon.Hvis du benytter andre operatører, er det litt mer komplisert. Det er allerede opprettet en glimrende guide på hvordan du får til dette i forumet." Som du skjønner er det snakk om instillinger her, ikke at noen har kuttet ut essensiel software. Dessuten MÅ man koble iPhone til iTunes for å gjøre en oppdatering. hvor har du det fra at jeg har sagt at noen har kuttet ut "essensiel software"? Telenors tethering fungerer som sagt bare man setter i telenorkortet. Det gjør ikke Netcoms da Netcom ikke har sluppet innstillingene sine i Norge enda. Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 "Netcom valgte bevisst bort muligheten for tethering i 3.0 oppdateringen til iPhone." sa du, dette gir inntrykk av at det finnes en EGEN 3.0 oppdatering til NetCom kunder. Altså er vi på samme side, det er bare en instilling som mangler. Instillingen kommer nok den, Telenor kom dem bare litt i forkjøpet. Men som du ser fikses dette enkelt på det store internet Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Tja, man kan vel tolke det dithen, men det var altså ikke det som mentes. Det at man uoffisielt kan trikse det til renvasker på ingen måte Netcom, og kan ikke brukes til å forsvare deres valgte markedsføring. Tenk etter, hvis det er så enkelt, hvorfor legger ikke Netcom ut en egen offisiell guide som viser til dette? Kan det være fordi de ikke ønsker å tilby tethering før de absolutt må? Råtten forskjellsbehandling er det det er. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Mi meining er at det er vekkasta energi å sutre og irritere seg over Netcom når det likevel finst enkle rettleiingar på nettet som løyser problemet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Apple har lang tradisjon for å lage sære løsninger som binder kundene på hender og føtter. Folk som kjøper produkter fra Apple og opplever slike problemer får skylde seg selv. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 like barn leker best? du vet at telenor og moobi samarbeider og?:=. har selv gått fra netcom pga dekning. Men netcom er eneste levrandør jeg vet om som legger på en tlf samtale når de føler de er ferdige med å hjelpe:@ Moobi har ikke noe samarbeid med Telenor, Telenor benytter Kjedehuset. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Dette problemet skal anngivelig gjelde alle opperatører (både i Norge og Tyskland bland annet). Det er dog meget lett å ordne dette om du bruker NetCom eller Network Norway, men skal vistnok være mer avansert om du benytter feks. Telenor. Sitat hentet fra iPod1.no (original side) "Har du oppdatert til iPhone OS 3.0, men fortsatt sliter med å få tethering og MMS til å fungere? Fortvil ikke, det finnes en løsning. Hvis du benytter Netcom eller Network Norway (Onecall) er løsningen veldig enkel. På den tyske nettsiden iPhone-Notes.de kan du nemlig få tilsendt MMS og Tethering-profiler for telefoner i Netcom eller Network Norway sitt nett. Profilene blir sendt over e-post og alt du behøver å gjøre er å installere profilen og ta en restart på din telefon.Hvis du benytter andre operatører, er det litt mer komplisert. Det er allerede opprettet en glimrende guide på hvordan du får til dette i forumet." Som du skjønner er det snakk om instillinger her, ikke at noen har kuttet ut essensiel software. Dessuten MÅ man koble iPhone til iTunes for å gjøre en oppdatering. Hvordan klarer du å påstå at det er mer avansert visst du bruker Telenor? I motsetning til de andre så fungerte det rett etter oppdatering til OS 3.0 med Telenor. Lettere blir det ikke! Lenke til kommentar
mobifil Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Rusher: Jeg påstår ikke at det er mer avansert med Telenor, jeg sa "men skal vistnok være mer avansert om du benytter feks. Telenor." Bruker man ordet vistnok betyr det at man ikke vet dette med sikkerhet. Å ifølge artikkelen hos iPod1 virker det som det er vannskeligere å fikse dette for en Telenor kunde. Jeg har ikke oppdatert til 3.0 så jeg vet ikke mye om dette. Men det å si at NetCom driter i kundene sine pga. en manglende instilling er for drøyt. Har ikke tall på hvor mange telefoner jeg opp igjennom tiden har slitt med for å få MMS og WAP innstillinger til å fungere på. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Netcom sa senere at de ville vurdere behovet når iPhone 3GS skulle lanseres, og sa til og med at de hadde hørt på kundene og ville lansere tethering så fort som mulig. En telefon til kundestøtte avslørte at de ikke vil tilby tethering før 31. Juli, altså når iPhone 3GS lanseres. No fucking shit, Sherlockl!? Det kalles salg, reklame og profitt. Alle driver etter den modellen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå