Gå til innhold

En tråd til de kristne på d.no

Anbefalte innlegg

Jeg har selv fjernet innholdet. Jeg ønsker å gi en takk til de to som svarte meg på denne, og fikk meg til å innse at dette var feil tråd, feil plass, feil tid - Innholdet var heller ikke spesielt bra.

Moderator må bare slette denne tråden.

Og til dere to som svarte meg: Jeg har ingen problem med å innrømme en feil, eller svak "prestasjon", og det er nettopp det dette var, en svak prestasjon. Meningen bak tråden er god, ingen tvil... Måten jeg la alt frem på invtiterte dog ikke til noe god diskusjon, og derfor velger jeg å fjerne innholdet.

Noen vil hevde at jeg viser litt pushover-tendenser, fordi jeg fjernet alt etter å ha fått kritikk. Jeg skrev dette, mens jeg var trøtt, og jeg burde, og kommer til å gjøre dette på en bedre måte.

Beklager bryet!

Mvh

Sobrio

Endret av Sobrio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en tåpelig tråd :)

Grunnen til at det er vanskelig for kristne å diskutere her går ikke på hvorvidt foraet gir pusterom for irrasjonalitet, men heller det at du ikke kan forfekte galskapen. Ikke bare er dere totalt blottet for selvkritikk, dere later ikke til å være så kritisk innstilte til andre heller. For ja, uten å selv innse hvor feil deres egen holdning er, blir dere lett offer for dårlige argumenter og gnostiske ateister.

Du klarer selvsagt å dytte inn hvordan hele essensen av kristendommen er passiv, og at det som skjer på forumet her er nærmest mobbing. Noe som er meg litt underlig. Dere viker for all fornuft, og vet at troen deres ikke finner grunn i en objektiv virkelighet. Likevel insisterer dere på å sitte her og ta det. Hvorfor? Jeg kan da kalle meg nasjonalsosialist og fortelle folk at jeg er egalitær, at historien bare har servert oss med noen dårlige eksempler. Men faen om jeg drar innom forumet her og prøver å stå opp for noe jeg vet ikke finner plass i en rasjonell, logisk innstilt sphere som dette.

Når vi kritiserer tankesettet for hva det er handler det om å ikke respektere personlig troende. Men når vi snur på det og sier at personlig troende utgjør mye rottent i tankesettet handler det ikke om respekt, men om dårlige personer. Ikke bare er dette tåpelig retorikk, det er forbanna gammelt og trettende.

Det at dere tror er ingen grunn til å respektere, tvert i mot. Det er en anledning til å gjøre opp en mening om det bør respekteres. Jeg personlig har for mye respekt for sannheten til å ljuge et annet menneske opp i trynet, iallefall når det kommer til dette. Det er slik "under-the-rug"-mentaltiet jeg sloss mot her.

Kjør debatt :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...