erlhau Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) er det noen kjente problemer med Audi A4 1.8Turbo Quattro 2000 140.000km? Endret 21. juli 2009 av erlhau Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Motoren er helt kurant, og kan være rett så morsom. Trengs å stelles, som alle motorer, og er litt følsom for oljeskift-intervall. Dvs, kan ikke selger dokumentere oljebytte/service, så glem bilen. Sånn generelt har jeg vondt for å forstå de som vil sin egen lommebok så vondt at de kjøper "eldre" VAG. Da ville jeg heller valgt noe fra 80-tallet, den gang Audi sto for kvalitet som varte. Det er en helv%¤# haug med deler på slike biler som ikke varer stort lengre enn det denne er kjørt. Klart, er du ute etter en bil du skal kjøre til den ikke går lenger, og kanskje bare lappe det mest nødvendige, så javel, du får kanskje glede av den i ett års tid før du sitter med halvannet tonn søppel med litt høyere verdi enn vrakpanten. Men er du ute etter å ha bilen en stund, og faktisk ha en litt artig bil som er (drift)sikker, så kan du forvente deg store utgifter. Har sett mange bekjente/venner som har anskaffet seg slike VAG-"prosjekter" som det du ser på her, og samtlige "griner blod" når regningen kommer, spesielt om en ikke er istand til å reparere selv. Det er mye å velge mellom i "din" prisklasse, og mange merker/modeller som vil være et langt tryggere kjøp enn denne. Lykke til! Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg jobber på møller, er faktisk svært skjeldent vi har inne A4 B5 med masse feil. Som sagt er den litt følsom på oljeskift, så finn ut om den har gått på tid/km servicer eller longlife. Har den gått på longlife må (bør) oljesila byttes. Dette er en ganske stor og kostbar affære, koster 4k på møller. Olja bør skiftes hver 15k km. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Står littegranne her hos broom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå