haarod Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg skal da gjennomføre førstegangstjenesten, og vil derfor holde av studieplassen min til neste år. Det jeg lurer på er hva jeg bør skrive på søknaden? Og må kopien av innkallelsen være en såkalt "bekreftet kopi"? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Du trenger ikke skrive så mye, bare henvis til at du er innkalt til militærtjeneste og legge ved kopi av innkallingen. Og kopien må være bekreftet, ja. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, takk. Fant ut at jeg kan gjøre det på posten, så det er ikke noe problem Lenke til kommentar
magnus310 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hva er kravene til en såkalt "bekreftet kopi"? Blir nødt til å utsette jeg også Lenke til kommentar
swanky Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Følgende regler gjelder for innsending av bekreftede kopier: * Alle kopier av vitnemål og attester skal være stemplet og signert av et kopieringsbyrå eller en ansatt ved offentlig kontor (skole, kommunalt kontor, politi kammer osv). Attestering fra bank/ postkontorer blir også godtatt. Stempelet må vise hvor kopien er bekreftet. * Attestering fra butikker, privatpersoner o.l. godkjennes ikke. * Vedlegg returneres ikke, send derfor ikke originaler. * Husk at det skal være kopier av originale vitnemål og attester, kopi av kopier godtas ikke. * Alle sidene som er kopiert av et vitnemål eller annen dokumentasjon skal være stemplet og bekreftet. * Lærestedene kan kreve at søkere som blir tatt opp, foreviser originale vitnemål og attester i løpet av første semester. Forfalskninger rammes av straffelovens § 182, og vil bli politianmeldt. * Les om ulike typer dokumentasjon som kreves og er godkjent. * For søkere som befinner seg i utlandet gjelder de samme reglene. * Alle dokumenter må være i A4 format, ensidig (ikke tosidig), uten stifter, lim o.l. * Husk å signere omslagsarket. http://www.samordnaopptak.no/info/soeking_...reftede_kopier/ Lenke til kommentar
haarod Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Du kan få gjort det på nærmeste postkontor Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg kopierte og fikk stempel der fattern jobber, privat bedrift, og det ble ikke noe spørsmål rundt det. Jeg kom jo inn på førstevalget, så ... Men det er eeegentlig ikke helt godkjent å gjøre det på den måten, altså? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ikke med mindre faren din jobber i et kopieringsbyrå? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Nei, han gjør strengt tatt ikke det ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå