Gå til innhold

Verdt å redde objektivet?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6G objektiv som har gått adundas pga sand som ble blåst inn i mellom de bevegelige delene. Det kan ikke fokusere og jeg kan ikke skru på det pga sanden som ligger og stopper/skraper ved bevegelse.

"Heldigvis" er kamerahuset okay, og jeg har et 18-55 ordinært objektiv som kan brukes. Men allikevel, 55-200'ern var den jeg brukte aller mest. Spørsmålet mitt er:

Noen som vet hva prisen for å ordne slik sand i et objektiv kan være? Jeg orker selvfølgelig ikke å sende inn objektivet til reparasjon hvis det koster like mye/mer enn objektivet selv. Dette er jo et billigobjektiv som koster rundt 1800 kr ny, storebroren med VR koster akkurat like mye.

Jeg skal etterhvert kjøpe meg nytt kamera, da et Pentax - dermed har jeg ikke noe nevneverdig lyst å invistere i ny optikk til nikonkameraet heller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett etter et brukt objektiv av samme type. Tipper du får kjøpt et tilsvarende brukt for 600-900 kroner, og skal du ha objektivet ditt på verksted kommer du fort opp i tilsvarende beløp. Er du heldig får du også tak i VR-versjonen for en tusenlapp, sjekk for eksempel denne annonsen.

Følg med på finn.no og foto.no, men pass deg så du ikke blir fristet til å kjøpe masse annet også  :)

Lenke til kommentar

Mulig jeg kan ordne for deg, kr 300 hvis jeg klare det ellers ingen kostnad... Adressen finnes på www.nordicimport.com

Tipper også, bare kjøp M42 objektiv & nikon M42 adapter... Får mange bra linser til lite penger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...