KingDingLing Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Se denne saken. Jeg er selv mørkhudet og ler litt av hele denne saken og av Henry Louis Gates. Først og fremst vil jeg sitere Captain Obvious som har skrevet artikkelen på VG: "Harvard-professoren Henry Louis Gates er svart[....]" Well.. No kidding??? Saken er den at det ikke er politiet som er rasistiske slik jeg leser saken, det må jo være den snobbete naboen som anser enhver sort mann som låser seg inn i hennes nabolag som en tyv. Dette minner meg om en scene i filmen Crash, der den mørkhudete (svarte, om du liker slik ordbruk) hovedpersonen blir stoppet av politiet og det hele eskalerer for at den mørkhudede kona hans begynner å lage bråk. Jeg har selv vokst opp som mørkhudet i et "hvitt" samfunn, og har sjelden eller aldri brukt rasismekortet aktivt, noe jeg mener de fleste burde holde seg unna. I denne saken kunne Herr Gates ha identifisert seg og, amerikaner som han er, saksøkt naboen for ærekrenkelse. Det at man er mørkhudet og er en prominent Dr. gir ikke friheter som at man kan nekte å identifisere seg ovenfor politiet. Slik informasjonen fremstilles for meg har Herr Gates eskalert saken selv, dette blir selvsagt en stor sak for alle oss feilbehandlede "sorte negre". Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Er helt enig med deg, hele saken er igrunn latterlig. Ingen rasisme fra politiet sin side, de gjorde jobben sin. Heller nabo kjerringen som er rasist i dette tilfellet.. Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Ser ikke hva naboen gjorde som var rasistisk, det var to personer som slet med å få opp en dør (pga. at døren var skadet etter et annet forsøkt innbrudd), det var mørkt og dermed vanskelig å se at det var huseieren og sjåføren hans. Det er etter min mening en god nabo som varsler politiet i en slik situasjon, og ikke involverer seg selv for så å sette seg selv i potensiell fare. Overreaksjon av professoren, men også en unødvendig maktdemonstrasjon av politiet. Men men, der fikk ihvertfall kabelnyhetene sin sak for uka. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Ja, det er fint å ha noe å skrive om da. Denne karen er litt vel overdrevent opptatt av likestilling, og jeg minnes at han gråt da Obama ble valgt som president. Ikke for at han var enig i alt Obama stod for, men for at "150 års kjemping og slit kulminerte med dette". Det er litt tragisk. Jeg er helt klar for likestilling, men det må ikke bli slik det er på tur å bli med kvinner vs menn. Nå skal kvinner ha like krav og like rettigheter, men fortsatt må JEG slå plenen og skifte dekkene? Hva er det neste? At hvite menn må balle sitt eget bomull? Neinei Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Svart er jo ikke noe galt å si? Hvite og svarte Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Svart er jo ikke noe galt å si? Hvite og svarte Ja, for det er jo veldig nyansert og gjennomtenkt.. Fin måte å klassifisere mennesker på, spør du meg. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Svart er jo på lik linje med hvit. Så hva skal man kalle hvite da? Tåpelig! Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Svart er jo på lik linje med hvit. Så hva skal man kalle hvite da? Tåpelig! Jeg er helt uenig i at man skal kalle det for hvite... Alt annet ville jo vært tåpelig. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Svart er jo på lik linje med hvit. Så hva skal man kalle hvite da? Tåpelig! Jeg er helt uenig i at man skal kalle det for hvite... Alt annet ville jo vært tåpelig. Vel, hva med lys fersken med et hint av rosa? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Dersom en ønsker å debattere termer for å beskrive diverse hudfarger kan dette tas i en egen tråd i dertil egnet forum. Denne tråden omhandler derimot eventuelle rasistiske motiver i denne saken. Saken flyttes forøvrig også til Oppslagstavlen, der den er bedre egnet. Reaksjoner på moderering tas via PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Ja, det er fint å ha noe å skrive om da. Denne karen er litt vel overdrevent opptatt av likestilling, og jeg minnes at han gråt da Obama ble valgt som president. Ikke for at han var enig i alt Obama stod for, men for at "150 års kjemping og slit kulminerte med dette". Det er litt tragisk. Jeg er helt klar for likestilling, men det må ikke bli slik det er på tur å bli med kvinner vs menn. Nå skal kvinner ha like krav og like rettigheter, men fortsatt må JEG slå plenen og skifte dekkene? Hva er det neste? At hvite menn må balle sitt eget bomull? Neinei Jeg er helt enig. Så han her på oprah (dama som så på egentlig ) og følte han var de svartes svar på ottar... Fyren er en oppigler og en idiot. Endret 24. juli 2009 av LinoraN Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ja selvfølgelig. Harvard ansetter idioter hele tiden til å være proffesor. Fyren er en smule sær og drar ting vel langt, men han er definitivt ingen idiot. Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Går an å være idiot på flere områder da... Neida, er man ansatt på Harvard kan man alt og vet best... Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Du vet mer enn de fleste hvertfall. Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Mer enn deg tydeligvis... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Ja selvfølgelig. Harvard ansetter idioter hele tiden til å være proffesor. Fyren er en smule sær og drar ting vel langt, men han er definitivt ingen idiot. Man kan være faglig smart på enkelte områder, og en idiot på andre. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 20. august 2009 Del Skrevet 20. august 2009 Svart er jo ikke noe galt å si? Hvite og svarte Ja, for det er jo veldig nyansert og gjennomtenkt.. Fin måte å klassifisere mennesker på, spør du meg. Dette er jo en veldig nyansert og gjennomtenk.. Fin måte å klassifisere mennesker på. si ifra når du ser en hvit man som ser slik ut. Patetisk at du syter på ordet svart. Det er jo en farge og det brukes jo ikke i settninger som ''stygge svarting'', Selv om utlendinger ofte er rasistiske mot hvite enn norske mot dem. Hører ofte utlendiger som sier stygge ting om hudfargen til hvite, og da får jeg jo selvsagt lyst tå å rope tilbake, men vist jeg gjør det er det jo jeg som er rassist Til saken. Trur egentlig ingen var rasistiske. Det var mørkt og to personer ser ut som de prøver å bryte seg inn i huset. Hvordan kan en gammel dame se om de er hvite eller svarte i mørket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå