Gå til innhold

Oslo-New York-Denver-Los Angeles-Vancouver-Oslo

Anbefalte innlegg

Som overskriften tilsier dreier det seg om en Nord-Amerika turnè. Var inne på gotogate.com for å drive litt research på priser, og det beste jeg kom frem til var 12500kr. Det jeg forøvrig savnet i søkefunksjonen var en mulighet til å skrive inn flere destinasjoner på samme plass. Nå åpnet jeg rett og slett 6 ulike "faner" i browseren, og fant enkeltbiletter. Finnes det ikke en side hvor man kan skrive inn avreisested, pluss forskjellige "mellomlandinger" i samme søkeskjema?

Turen går først til New York, bare fordi jeg har lyst å se og oppleve byen. Siden den totale reisetiden jeg kan avsette er 10 dager, kan jeg bare ha 2 overnattinger her. Jeg kan ikke tenke meg det vil være behov for å leie bil i byen, er det noen som vil si meg mot på det?

Videre flyr jeg inn i landet, til Denver. Målet er Boulder, Colorado, men Denver er ikke langt unna. Her må jeg nok ha leiebil, noen som vet ca. prisnivået? Skal besøke en venn her, men grunnet tight skjema blir det bare 1 overnatting.

Fra Denver flyr jeg så videre til LA. Hørt at LA i seg selv ikke er en veldig vakker eller spennende by, mens Hollywood, med alt hva det innebærer, er "the place to visit". Er folk enige? Hva er spennende reisemål i LA? Noen som har gode erfaringer med hoteller i byen?

Siste stopp er Vancouver, Canada. Her har jeg familie, og planlegger 3 overnattinger. Noen som har noen spennende tips over "sites to see" i denne byen? Egentlig har jeg tenkt å bestille reisen i forbindelse med påsken 2010, men dersom prisene ikke er avskrekkende, hadde det vært morsomt å klare å legge inn Vancouver reisen til å samsvare med vinter OL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for svar folkens!

Ja, jeg ser at det blir stress med så mange stoppesteder. Derfor jobber jeg nå med muligheten til å få kompisen i Denver til å komme til LA, da han uansett har sin yngste datter på college der. New York virker på meg som en by med ufattelig mye å by på, hva gjelder museum, kjente steder og shopping. Må innrømme jeg er gira på den byen. Men hva med Hollywood, LA, er det som man forestiller seg? Eller er det bare jalla?

Lenke til kommentar
kutt ut new york. ingenting spesielt der, bare kult å si at man har vært der!
Det er jeg ikke enig i. New York er en fantastisk by. Jeg var en uke i New York tidligere i sommer og storkoste meg. Mye å se!

Dog synes jeg det virker stressende å besøke fire byer på ti dager. Når man først betaler såpass mye for en flybillett er det kjekt å tilbringe litt mer tid i hver by. Ville nok kuttet ut en by eller to dersom du bare har 10 dager til rådighet.

Skal du bestille en multi-city-billett er Widerøe og FuncTravel gode søkemotorer. Finnes også flere som tilbyr dette dersom de leter litt på ulike flysøksider.

Lenke til kommentar

Syns ikke du skal kutte ut new york! Det er en helt fantastisk by!! Ikke lei leiebil der, det er bare fryktelig tungvint!

Men ville nok kuttet ut et av de andre stedene ja, for 10 dager går fort!

Har nettopp vært i L.A, og det er en veldig stor by, og etter min mening, ikke så veldig spennende. Fine strender og gode shoppingmuligheter og slikt, men ellers syns jeg det ble veldig stressende (men sikkert noen andre som har en annen oppfatning enn meg). Det gøyeste var fornøyelsesparkene syns jeg :p

Hollywood var ganske gøy å få med seg. Veldig kommersielt, og mye turister, men alikevel kjempegøy å ha vært der! Vi kjørte også en tur opp i beverly hills, noe som også var ganske gøy å ha sett :)

Hvis du ikke er så veldig sær på hotellet skal være veldig fint og flott, så anbefaler jeg Quality Inn, Hollywood. Ligger 2 kvartaler unna Walk of fame, så perfekt beliggenhet hvis det er Hollywood du er mest interessert i :) Billig og greit, og selv om det kanskje var litt slitt (men ikke noe du legger spesielt merke til), så var rommene veldig rene og greie, hyggelige mennesker som jobbet der, et greit utvalg av spisesteder rett ved (italiensk, thai, amerikansk, starbucks osv..) Gratis trådløst internett, basseng og gratis frokost (men den skal jeg ikke skryte noe av:P) Vi bodde der 5 netter, og var veldig fornøyde :)

På ebookers.com kan du taste inn flere stoppesteder i samme søk forresten, sånn at du får alle billettene i en sammenhengende reise :)

Endret av kerti
Lenke til kommentar

For all del New York er også en by som står på min (ønsk)liste, men husk at det er langt lettere å finne billige billetter hit enn til de andre byene som er nevnt. Vil det ikke da være logisk å bruke tiden i de byene som driver opp totalprisen?

Sam

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle dele med dere opplegget jeg har funnet så langt - med tilhørende priser.

NB! Vi er totalt 4 som reiser, 2 fra trondheim, 1 fra tromsø og 1 fra bergen, så slik forstår man altså innenlands billettene som finnes øverst og nederst på oversikten!

26. mars Tromsø Oslo Norwegian

26. mars Bergen Oslo Norwegian

26. mars Trondheim Oslo Norwegian

26. mars Oslo - New York (JFK) Icelandair

28. mars New York - Los Angeles Delta Airlines

30.mars Los Angeles - Vancouver US Airways

03. april Vancouver - Oslo Alaska Air

04. april Oslo Bergen Norwegian

04. april Oslo Tromsø Norwegian

04. april Oslo Trondheim Norwegian

Prisene innenlands varierer bittelitt, men totalprisen ble ca 40 000kr, altså 10 000 pr person. Noe jeg ikke syns var dyrt i det hele tatt! Som dere kanskje legger merke til har jeg dog kuttet ut mellomlandingen i Denver. Men da jeg begynte på dette "prosjektet" hadde jeg i utgangspunktet budsjettert med 20 000 kr pr pers, så man kan vel si jeg er meget fornøyd slik det til nå har gått:)

Lenke til kommentar

10 000 høres billig ut, men husk at du må gå gjennom tollen i Oslo og sjekke bagasjen på nytt.

Selv mener jeg det å samles i Amsterdam, Frankfurt eller til nød Køben eller Paris er en greiere løsning når en kommer fra forskjellige byer, men det er vel heller dårlig med "matefly" fra Tromsø og så var det det der med pris da.

Er det mellomlandinger på Delta-fligthene?

Med så kort tid ønsker du neppe mer tid på flyplasser.

Husk også at amerikanerene legger til "taxes" på den først oppgitte prisen.

Sam

Endret av SamBell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...