Cyberfrog Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Er det verste med kristendommen kristnes manglende evne til å trekke paralleller? Nei, trolig ikke. Men jeg tenkte følgende: Må begge parter ta utgangpunkt i at det ikke finnes andre guder enn Allah, og Muhammed er hans profet (samt at Koranen er denne gudens bok), for å kunne diskutere islam? Tror nok at kristne steiler om man får seg til å si noe slikt. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 En ting jeg aldri har skjønt er hvorfor det er akkurat Gud folk setter sin lit til. Mesteparten av Bibelen handler jo bare om at man skal vise respekt for Gud, og at da blir han veldig grei, men samtidig går det jo galt med alle som ikke gjør det...I løpet av bibelen dreper jo gud flere millioner mennesker, mens for eksempel satan dreper to stykker eller noe sånt. Det eneste det sier meg er at da er folk tilhengere av gud fordi de er redde for ham, snarere enn fordi han er så grådig grei. Blir kanskje veldig spesifisert, men jeg har alltid lurt på dette, så hvorfor ikke spørre? Fordi at de tror på livet etter døden, og vil heller ha et evig liv i himmelen enn i helvete. Hvis jeg var en god kristen, kristenmytologi var sann, og jeg kom til Gud, så ville jeg ha spurt han om jeg hadde trengt å være der for alltid. Mulig jeg hadde gått litt lei etter 6 milliarder år når Jorden er borte, og jeg i tillegg var lei av å prate om alle de samme tingene om og om igjen med alle der oppe. Kanskje +/- 2 milliarder år, er vel ikke så mye å finne på der oppe da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå