Gå til innhold

Hva er det verste med kristendommen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så, definisjonen av kristendommen er i bunn og grunn troen på at Jesus var Jødenes Messias, og at alle jødene i dag tar feil?

 

Eller er det ikke så viktig å tro at Jesus var jødenes messias og bringer av dommedag?

Jeg lar Kunnskapsforlaget formidle det:

kristen a5 (norr kristinn, gj geng og lat. fra gr, av Kristus)

1 som bekjenner seg til kristendommen

 

bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')

1 vedkjenne seg sin tro på

 

kristendom -men (norr kristinn dómr)

1 religion som anser Jesus Kristus som Guds åpenbaring

 

Hvilke konklusjoner du velger å trekke utifra det, får være opp til deg.

Endret av Ozi
Lenke til kommentar
Så, definisjonen av kristendommen er i bunn og grunn troen på at Jesus var Jødenes Messias, og at alle jødene i dag tar feil?

 

Eller er det ikke så viktig å tro at Jesus var jødenes messias og bringer av dommedag?

Jeg lar Kunnskapsforlaget formidle det:

kristen a5 (norr kristinn, gj geng og lat. fra gr, av Kristus)

1 som bekjenner seg til kristendommen

 

bekjen'ne (fra lty, ty., eg 'kjenne, uttrykke sitt kjennskap til')

1 vedkjenne seg sin tro på

 

kristendom -men (norr kristinn dómr)

1 religion som anser Jesus Kristus som Guds åpenbaring

 

Hvilke konklusjoner du velger å trekke utifra det, får være opp til deg.

Og dette har du et behov for å tro på? Høyst merkelig! :)

 

Hva gir dette deg? Jeg mener, hva er poenget med å tro på dette, hva venter du å oppnå? For meg virker hele greia totalt bortkastet, men i og med at det er år og dag siden jeg trodde på det har jeg nok glemt hva dette ga meg den gangen jeg faktisk trodde på det... det eneste jeg husker var følelsen av fengsel, at noen overvåket meg 24/7, at jeg ikke fikk ha tankene mine i fred engang og jeg husker jeg syntes det var utrolig deilig den dagen jeg kunne trekke pusten og tenke hva pokker jeg ville og gjøre hva pokker jeg ville uten denne storebroren på skulderen, så jeg er nysgjerrig på hva denne troen på en påstand gir de som tror på det, hva de ønsker og håper de oppnår ved sin tro. Syntes ikke de quotesene fra norske leksikon sier noe om det jeg... Men nå er vel også tråden om det omvendte av hva som er bra med krostendom, så det kan godt vente Ozi.

 

:)

Lenke til kommentar

Voldsomt til negative folk skal vere til kristendomen, er sjølv ikkje kristen, men giddar ikkje å klage over alle dårlege sider ved religionen. Spør deg sjølv dette: kor stor innverknad har igrunn kristendomen på kvardagen din? Kanskje ein del som er litt irriterande for nokre, men la no desse truande vere i fred.

Lenke til kommentar
Jeg venter å oppnå sannheten, akkurat samme grunn som at du tror at vi landet på månen.

 

Jeg ser heller ingen negative sider ved å tro på Gud.

 

Vent nå litt... Du tror ikke vi landet på månen, men du tror at en kis for 2000 år siden gikk på vannet fordi en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kunne skrive skrev det ned på en lapp 60-70 år seinere???

Lenke til kommentar
Voldsomt til negative folk skal vere til kristendomen, er sjølv ikkje kristen, men giddar ikkje å klage over alle dårlege sider ved religionen. Spør deg sjølv dette: kor stor innverknad har igrunn kristendomen på kvardagen din? Kanskje ein del som er litt irriterande for nokre, men la no desse truande vere i fred.

Du hadde neppe likt samfunnet vi hadde hatt om religiøse krefter hadde fått bestemme.

 

Tenk f.eks. blasfemiparagraf (forsøkt innført i Norge, noe lignende visstnok innført i Irland); muslimer som vil ha forbud mot å fornærme religion; sterke krefter som vil late som om bibelsk skapelse er vitenskapelig og vil ha sin "vitenskap" inn i skolen.

 

Det er flott å ha respekt for sine medmennesker, men man trenger aldeles ikke respektere troen deres. I særdeleshet ikke i tilfeller der den hindrer fremskritt eller er regelrett destruktiv.

 

Religionskritikk er nødvendig.

Lenke til kommentar
Jeg venter å oppnå sannheten, akkurat samme grunn som at du tror at vi landet på månen.

 

Jeg ser heller ingen negative sider ved å tro på Gud.

 

Vent nå litt... Du tror ikke vi landet på månen, men du tror at en kis for 2000 år siden gikk på vannet fordi en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kunne skrive skrev det ned på en lapp 60-70 år seinere???

Mangelen på kritisk tenkning, som er nødvendig for å være kristen, kan spre seg til andre ting også. Kjenner kristne som tror på Bigfoot, Nessie...osv.

Lenke til kommentar
Jeg venter å oppnå sannheten, akkurat samme grunn som at du tror at vi landet på månen.

 

Jeg ser heller ingen negative sider ved å tro på Gud.

 

Vent nå litt... Du tror ikke vi landet på månen, men du tror at en kis for 2000 år siden gikk på vannet fordi en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kjente en fyr som kunne skrive skrev det ned på en lapp 60-70 år seinere???

Uh?

 

Drar litt kjappe konklusjoner kanskje?

 

Btw, 30-40 år senere.

Lenke til kommentar

Det absolutt verste med kristendommen og andre religioner generelt er de stakkars barna som er blitt hjernevasket. Hvis jeg kommer over et TV-program hvor barn er helt mind fucked og driver og forkynner guds ord blir jeg helt kvalm. Det er det verste jeg ser, desidert det verste. Stakkars barna vet jo ikke bedre. Foreldra har ødelagt de fra starten av.

Lenke til kommentar
Respekt betyr vel opprinnelig å se igjen.

 

Jeg synes en uansett, alltid bør se folk på nytt igjen, ikke la førsteintrykk være gjeldende.

 

/golfclap

 

Du er virkelig en verdig fanebærer for de kristne her på forumet.

“That's a good question. Let me try to evade you.”

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar
Forresten, så kunne det vært meget interessant om det er noen jøder som kan si hvorfor de ikke mener at Jesus var Messias.

Fordi det er det de har lært vel  :roll: 

Ikke helt

Fordi det er det de har lært av å lese gamle testamentet.

 

 

Det nye og det gammle? er det ikke sånn at de 3 siste sidene i bibelen sier at ( den som endrer noe i denne boken vil aldri kunne komme inn i herrens rike) eller noe sånt? mener å huske det.

Å i så fall hva er forskjellen på den gammle og det nye?

Lenke til kommentar
Respekt betyr vel opprinnelig å se igjen.

 

Jeg synes en uansett, alltid bør se folk på nytt igjen, ikke la førsteintrykk være gjeldende.

 

/golfclap

 

Du er virkelig en verdig fanebærer for de kristne her på forumet.

"That's a good question. Let me try to evade you."

Traff spikeren på hodet der. :D

Lenke til kommentar
Respekt betyr vel opprinnelig å se igjen.

 

Jeg synes en uansett, alltid bør se folk på nytt igjen, ikke la førsteintrykk være gjeldende.

Det er heller ikke første inntrykket vi har gjeldende heller Ozi....

 

Men jeg syntes ikke at du gir noe godt 1 456 923 gangs inntrykk heller, for hva mente du egentlig med den månelandingen? Har du lest VG nå igjen og fikk det plutselig for deg at Buzz Aldrin og gutta aldri har vært der og at den "troen" er likelydende med troen på jesusen din? Kanskje på tide å gjøre noe med de inntrykkene du gir av kristendom Ozi....

Lenke til kommentar
Jeg tror på Jesus, fordi jeg tror det er sannheten. Akkurat som du tror på månelandingen, en annen sannhet.

 

Vi har objektive beviser for månelandingen, OG kan gjenskape månelandingen dersom det blir nødvendig å teste den.

Siden det ikke er vind på månen skal flagget fremdeles være der.

De tok med seg månesteiner og sand, som ikke er skadet av å falle inn i atmosfæren slik andre månesteiner blir etter å ha blitt slynget mot jorden av meteornedslag.

Det er etterprøvbart og falsisertbart at vi har vært på månen.

 

DERSOM det finnes noen reell grunn til å tvile på bevisene, så kan vi gjenskape hendelsen og bevise at det er mulig.

 

...

Det samme kan ikke sies om jødenes messias, hvis største problem er at ikke JØDENE ikke trodde på ham, noe som betyr at kristendommen er basert på en religion hvis troende mener at fortellingene om Jesus er feil.

 

Bare det er for meg nok til å tenke:

Hadde jeg trodd på månelandingen dersom NASA sa at det var sludder?

Hadde jeg trodd på noe dersom de som var ansvarlig for dette fenomenet sa det var tull?

Hadde ikke jødene funnet opp religionen sin i år -2000 til -1400 etter at de utvandret fra Asia hadde ikke Jesus eksistert; jødedommen ble laget akkurat som alle andre religioner.

Og hvorfor skulle en gud velge ut et lite nomadefolk på noen tusen som ikke kjenner sin egen historie (de utvandret fra Asia, ikke Egypt) til å være sitt folk blant jordens millioner av mennesker, og hvorfor har ikke jødedommen eksistert så spesielt lenge?

 

Uansett så savner jeg svar på mitt første innlegg i dette emnet :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...