Gå til innhold

Hva er det verste med kristendommen?


Anbefalte innlegg

Svar på kva som er det verste med kristendomen: Alle kristne er så jævla glad og sprudlande, og synst synd på oss som ikkje er kristne. Dei er overlegne og må på eit eller ana vis tru at dei er smartare enn andre då dei ser noko me andre ikkje ser. Det følest også ofte rart å banne når ein er rundt kristne, eg vil banna når eg sjølv vil utan å få rare blikk mot meg!

 

Gje meg bevis på at Gud og Jesus og desse andre eventyrfigurane faktisk finst, då skal eg tru på det. Eller, då må eg faktisk tru på det, for det er bevist, noko anna ville vore idiotisk.

 

Kristendomen og kristne er rett og slett irriterande.

 

PS: Om du las mitt innlegg på førre side, ja, eg har forandra meining sidan då.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som trådtittelen tilsier, er jeg på utkikk etter hva DU mener er det verste med verdens største religion, kristendommen.

 

Jeg har lest mye på diskusjon.no, og jeg har kommet frem til at mange misliker kristendommen. Det jeg lurer på er hvorfor? Tilhører du en annen religion, er det forståelig hvorfor du i det minste mener kristendommen er feil... Men her snakker jeg i utgangspunktet til ikke-religiøse.

 

Jeg er på jakt etter hvorfor det er ille/plagsomt/ubehagelig/osv for DEG, at andre er kristne.

 

Om du synes "synd" på kristne fordi de lever i "løgn", trenger du IKKE poste her, da det er noe som går utover de, og ikke deg.

Jeg er heller ikke på jakt etter historikk. Om kristne gjorde ditt og datt, før og de IKKE gjør det i dag, er det unødvendig å nevne her. Feks. På x-hundretallet var kristne de mest brutale.... osv.

 

Skriv helst i punktform, med relativt korte svar.

 

- Dette er et eksempel, derfor liker jeg ikke det de tror på.

- Enda et eksempel, liker egentlig ikke at de mener.

 

 

Takk til dere som gidder!

 

 

det verste

er fordømmelsen

glisene til de såkalte frelste

barbie q stanken

og uærligheten

Lenke til kommentar
Som trådtittelen tilsier, er jeg på utkikk etter hva DU mener er det verste med verdens største religion, kristendommen.

 

Jeg har lest mye på diskusjon.no, og jeg har kommet frem til at mange misliker kristendommen. Det jeg lurer på er hvorfor? Tilhører du en annen religion, er det forståelig hvorfor du i det minste mener kristendommen er feil... Men her snakker jeg i utgangspunktet til ikke-religiøse.

 

Jeg er på jakt etter hvorfor det er ille/plagsomt/ubehagelig/osv for DEG, at andre er kristne.

 

Om du synes "synd" på kristne fordi de lever i "løgn", trenger du IKKE poste her, da det er noe som går utover de, og ikke deg.

Jeg er heller ikke på jakt etter historikk. Om kristne gjorde ditt og datt, før og de IKKE gjør det i dag, er det unødvendig å nevne her. Feks. På x-hundretallet var kristne de mest brutale.... osv.

 

Skriv helst i punktform, med relativt korte svar.

 

- Dette er et eksempel, derfor liker jeg ikke det de tror på.

- Enda et eksempel, liker egentlig ikke at de mener.

 

 

Takk til dere som gidder!

 

 

 

Det verste med kristendommen er den enorme arrogansen tilhengerne av denne religionen utviser overfor andre. Først bibelguden, så gudesønnen, så helligånden, så mannen - og så kanskje kvinner og barn. Dyr blåser man i. De er mindreverdige og kan misbrukes som man ønsker.

Lenke til kommentar
Kanskje du ser noe enda verre her:

 

Så, skal man respektere troende som sender barna på slikt?

 

Var jo akkurat det der jeg snakket om. Herre gud (bokstavelig talt) at det går an. SYKT!

SHIT! Fy faen, for en avskyelig, jævlig film. Jeg blir så oppgitt av slikt! Absolutt enig i at dette er noe av det verste med kristendommen. Først og fremst er det selve barnemishandlingen her jeg hater, men jeg tenker også på hvilke forferdelige handlinger disse hjernevaskede barna kommer til å utføre resten av sitt liv.

 

Ellers er det mye jeg ikke liker med kristedommen, men skal prøve å være kort slik det blir bedt om.

 

- Undergraving av vitenskap.

- Absolutismens mørke side. (Staffer som blir utført pga synd, Taliban osv.)

- Tro og homoseksualitet. (I Afghanistan under Taliban var den offisielle straffen for å være homofil henrettelse ved den smakfulle metoden å bli levende begravd under en mur som ble skjøvet over offeret.)

- Tro og menneskelivets hellighet. (Tanken om at abort er mord.)

- Nedtrykkelse av kvinner

- Barnemishandling

- Blind tro

Endret av MVR
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Det verste med kristendommen er at det ikke er flere kristne enn det er i dag i Norge og resten av verden.

 

Flere og flere skaper seg holdninger mot kristendommen, og prøver å fornekte den uten å helt vite hva de begir seg ut på. For hva er meningen med å skape negative holdninger mot kristendommen såvel som kristne? Er det ikke mer konstruktivt å respektere hverandre uansett religion og livssyn? Vil man ikke avle opp positivitet ved å dyrke positivitet enn å bare se på det antatte negative? Og så til noe mer legetimt; denne tråden. Hva er meningen med å hoste opp alt man ikke liker med kristendommen?

 

For min egen del kan jeg si at jeg store deler av livet mitt har hatt negative holdninger til kristendommen. Mye sikkert på grunn av miljøet jeg har vokst opp i, men også på grunn av egne tanker om at det ikke var logisk, mulig å bevise eller noen annen grunn for at man skulle tro på kristendommen. For hvordan i huleste kan man tro at Gud er der? den gud som det står skrevet om i bibelen... man kan jo ikke være riktig klok hvis man har inntatt ett slikt standpunkt! Eller er det slik?

 

Jeg endte tilslutt opp som kristen og er overbevist om at Gud finnes. Gikk da fra totalt vantro til tro. Jeg skjønner på ingen måte hvordan det var mulig, men slik er det blitt. Det føler jeg viser stor og god Gud er. Banker på døren til en ikke-troende og lar ham komme inn. Det høres sikkert veldig rart for personer fra et ikke-troende ståsted, men det er virkelig det flotteste som finnes, det å oppleve Guds kjærlighet og være kristen i felleskap med andre.

 

Gud velsigne deg om du er ikke-troende, troende eller i søken.

Lenke til kommentar

Det verste med kristendommen er at de som tror på dette helt åpenbare vissvasset på alvor tror noen vil ta de alvorlig.....

 

Neida, det var en "spøk" og jeg har ikke tenkt til å starte en ny "tro vs ikke tro" her, men blir litt provosert når folk kommer hit og snakker om dette som om det skulle være den skjønneste sannhet og krever at andre skal se på dette som sannhet også. Jeg gjør ikke det, jeg ser ikke på bibelen eller andre "hellige" bøker som noen sannhet og kan ikke tenke meg en eneste ting i samfunnet som krever så mye respekt som vissvass religioner uten fnugg av bevis. Beklager, men innlegg der forfatteren har gått fra å være "ateist" til å "lukke opp for gud!", blir for meg kun et bevis for at man rett og slett ikke har giddet å se på alternativene... Men nok om det.

 

Vi har nok av tråder som tar for seg dette.

Lenke til kommentar

Helveteslæren. Den er utrolig hard og sprer mye frykt blant troende. Dessuten er den høyst urimelig, for synderne som havner der, får ingen mulighet noen sinne til å angre seg og si at "nå har jeg skjønt det, slipp meg ut". Da er liksom meningen med straffen borte, når man ikke får lov til å lære noe av å være der. Dessuten: Hvis helveteslæren er sann, vil det være en gave til Satan, for ingen blir vel mer fornøyd enn den djevelen over at så mange havner i et sted med evig pine. Så ja, helveteslæren er det verste ved kristendommen.

Lenke til kommentar
Helveteslæren. Den er utrolig hard og sprer mye frykt blant troende. Dessuten er den høyst urimelig, for synderne som havner der, får ingen mulighet noen sinne til å angre seg og si at "nå har jeg skjønt det, slipp meg ut". Da er liksom meningen med straffen borte, når man ikke får lov til å lære noe av å være der. Dessuten: Hvis helveteslæren er sann, vil det være en gave til Satan, for ingen blir vel mer fornøyd enn den djevelen over at så mange havner i et sted med evig pine. Så ja, helveteslæren er det verste ved kristendommen.

 

 

Enig.

 

Og hvis gud var allmektig, betyr ikke det at han egentlig er satan også?

Lenke til kommentar
Joda, men så er det bare et resultat av at Satan "vinner" kampen over Gud, så kristne unnskylder seg vel med at Gud har prøvd å redde deg, men dessverre gikk du til Satan i stedet. Vel, der gikk allmektigheten ut vinduet.

 

 

Hvis gud er allmektig, hvorfor klarer han ikke å redde oss? Der faller hele hans allmektighet i søpla. Det virker som om han og satan har like mye makt, så enten er gud satan eller så er ikke gud allmektig.

 

Huff, hele diskusjonen er selvfølgelig absurd. Dette er bare en lek, men det er morsomt å leke.

Lenke til kommentar
Joda, men så er det bare et resultat av at Satan "vinner" kampen over Gud, så kristne unnskylder seg vel med at Gud har prøvd å redde deg, men dessverre gikk du til Satan i stedet. Vel, der gikk allmektigheten ut vinduet.

 

 

Hvis gud er allmektig, hvorfor klarer han ikke å redde oss? Der faller hele hans allmektighet i søpla. Det virker som om han og satan har like mye makt, så enten er gud satan eller så er ikke gud allmektig.

 

Huff, hele diskusjonen er selvfølgelig absurd. Dette er bare en lek, men det er morsomt å leke.

 

Hele setning hvorfor klarer han ikke å redd oss? faller i grus.. Vist du ikke vet åssen du skal bli "reddet" innenfor Kristendommen så har du litt og lære gitt! Og det virker ikke som Gud og Satan har like mye makt.. I så fall så tenker du på andre bøker, eller andre situasjoner enn det som har blitt lagt frem i Bibelen.

Lenke til kommentar
Joda, men så er det bare et resultat av at Satan "vinner" kampen over Gud, så kristne unnskylder seg vel med at Gud har prøvd å redde deg, men dessverre gikk du til Satan i stedet. Vel, der gikk allmektigheten ut vinduet.

 

 

Hvis gud er allmektig, hvorfor klarer han ikke å redde oss? Der faller hele hans allmektighet i søpla. Det virker som om han og satan har like mye makt, så enten er gud satan eller så er ikke gud allmektig.

 

Huff, hele diskusjonen er selvfølgelig absurd. Dette er bare en lek, men det er morsomt å leke.

 

Hele setning hvorfor klarer han ikke å redd oss? faller i grus.. Vist du ikke vet åssen du skal bli "reddet" innenfor Kristendommen så har du litt og lære gitt! Og det virker ikke som Gud og Satan har like mye makt.. I så fall så tenker du på andre bøker, eller andre situasjoner enn det som har blitt lagt frem i Bibelen.

 

 

 

Du er klar over at hvis gud er allmektig, trenger vi ikke å redde oss selv, vi har ikke engang valget om å redde oss selv, fordi det er gud som bestemmer alt i ditt liv.

 

For å si det slik: hvis ikke gud klarer å få folk til himmelen, og kanskje flestparten havner i helvete, virker det ikke som om gud har så mye makt egentlig.

 

Hva "jeg vet om hvordan man skal bli reddet i kristendommen", hva har det med saken å gjøre? Det var en merkelig måte å prøve å vise seg merverdig på. Ikke er jeg kristen, og ikke tror jeg på gud og helvete heller, men det er morsomt å diskutere, og altfor mange er fanget i illusjonen om at dette er ekte.

Lenke til kommentar
Joda, men så er det bare et resultat av at Satan "vinner" kampen over Gud, så kristne unnskylder seg vel med at Gud har prøvd å redde deg, men dessverre gikk du til Satan i stedet. Vel, der gikk allmektigheten ut vinduet.

 

 

Hvis gud er allmektig, hvorfor klarer han ikke å redde oss? Der faller hele hans allmektighet i søpla. Det virker som om han og satan har like mye makt, så enten er gud satan eller så er ikke gud allmektig.

 

Huff, hele diskusjonen er selvfølgelig absurd. Dette er bare en lek, men det er morsomt å leke.

 

Hele setning hvorfor klarer han ikke å redd oss? faller i grus.. Vist du ikke vet åssen du skal bli "reddet" innenfor Kristendommen så har du litt og lære gitt! Og det virker ikke som Gud og Satan har like mye makt.. I så fall så tenker du på andre bøker, eller andre situasjoner enn det som har blitt lagt frem i Bibelen.

 

 

 

Du er klar over at hvis gud er allmektig, trenger vi ikke å redde oss selv, vi har ikke engang valget om å redde oss selv, fordi det er gud som bestemmer alt i ditt liv.

 

For å si det slik: hvis ikke gud klarer å få folk til himmelen, og kanskje flestparten havner i helvete, virker det ikke som om gud har så mye makt egentlig.

 

Hva "jeg vet om hvordan man skal bli reddet i kristendommen", hva har det med saken å gjøre? Det var en merkelig måte å prøve å vise seg merverdig på. Ikke er jeg kristen, og ikke tror jeg på gud og helvete heller, men det er morsomt å diskutere, og altfor mange er fanget i illusjonen om at dette er ekte.

 

Du spurte hvorfor ikke Gud klarte og redde oss, da har din kunnskap om Kristendommen noe med saken og gjøre. Siden svaret på ditt spørsmål ligger i bibelen.

Når det finnes en måte og bli reddet på i Bibelen, så blir det feil og si at Gud ikke er allmektig med den argumentasjon at du ikke tror Gud klarer og redde oss!

 

 

Ja jeg syntes også det er litt morro og diskutere religioner i ny og ne, men når jeg diskuterer Kristendommen f.eks så går jeg ut i fra at begge parter tar utgangspunkt i at det finnes en Gud og at bibelen er Guds bok. Vist ikke er diskusjonen enda mer nytteløs enn den som oftest er uansett..

Lenke til kommentar

Nå er det som står i bibelen KUN påstander da mister Lionel_Luthor, så disse diskusjonene er, som du sier, i så måte totalt nytteløse før vi i det hele tatt har begynt å diskutere. Vi diskuterer altså ting som ikke har noen forankring i virkeligheten for alle mennesker, men kristne TROR det har en mening fordi de har lært seg til å tro at dette er sant. Men en hel masse av det som står i denne bibelen er ikke sant, og vil heller aldri fremstå som sant, da det KUN er bibelen det står i, vi har aldri noen mulighet til å sjekke dette opp mot noe. Delvis skyldes dette at de "gode" kirke fedrene brant opp eller ødela alt annet som sto skrevet om dette for å ikke bli fremstilt som løgnere av det de selv hadde kanonisert, men dette er det de kristne i dag legger til grunn for sin sannhet. Synd egentlig, for de blir så til de grader ført bak lyset på sin ego tripp til evig liv og evner ikke å se all redigeringen, omskrivningen eller usannheter i den boken, opplært til å tro at dette er guds ord og derfor må være sant :no:

 

 

De evner heller ikke å se at andre ikke tar dette for god fisk i det hele tatt, men forventer at alle de diskuterer med også tror at blekka de kaller bibelen er sann fra perm til perm...

 

Det er mange ting jeg ikke liker med kristendommen og dette jeg har skrevet over er en av dem. De andre kan vi ta når jeg kommer på dem, men det er en jeg har lyst til å nevne nå og det er selvgodhet. De kristne er så selvgode. De tror automatisk at de er bedre enn andre fordi de er kristne. Sikkert ikke bevist, men prøv å si at du gjerne vil omvende en kristen og se hvordan vedkommende reagerer. Jeg har forsøkt dette på et par kristne jeg rett og slett mislikte og fy for en reaksjon! Der kom det klart og tydelig frem at de var kristne og derfor ikke trengte å ble "frelst". På spørsmål om de syntes det er OK at de går rundt for å frelse fikk jeg til svar at det var noe annet, for de prøvde bare å frelse sjeler, men de klarte ikke å innse, eller i det hele tatt fatte, at jeg også vil "frelse" sjeler ved å opplyse dem og ta de ut av ignoransen de befinner seg i. Opplysning og frelse var ikke det samme fikk jeg høre, de anser seg selv og andre kristne som litt "supermennesker" fordi de har jesus på sin side og selv om de ikke kan noe for at de responderer slik, (de er tross alt opplært, hjernevasket, til å tro at det å tro blindt på dette er langt bedre enn å oppsøke kunnskap og viten) så må jeg si at jeg finner det litt rart at voksne mennesker tror dette. Og det verste er at hvis du spør dem så tror de selv at de ikke ser på seg selv som bedre, men det er det de gjør. Kvalmt ja og jeg regner med at de kristne ikke er alene om dette. Har inntrykk av at muslimene ser på seg selv på akkurat samme måten og det følger vel i kjølvennet av slikt går jeg ut i fra...

Lenke til kommentar

En ting jeg aldri har skjønt er hvorfor det er akkurat Gud folk setter sin lit til. Mesteparten av Bibelen handler jo bare om at man skal vise respekt for Gud, og at da blir han veldig grei, men samtidig går det jo galt med alle som ikke gjør det...

I løpet av bibelen dreper jo gud flere millioner mennesker, mens for eksempel satan dreper to stykker eller noe sånt. Det eneste det sier meg er at da er folk tilhengere av gud fordi de er redde for ham, snarere enn fordi han er så grådig grei.

 

Blir kanskje veldig spesifisert, men jeg har alltid lurt på dette, så hvorfor ikke spørre?

Lenke til kommentar
Ja jeg syntes også det er litt morro og diskutere religioner i ny og ne, men når jeg diskuterer Kristendommen f.eks så går jeg ut i fra at begge parter tar utgangspunkt i at det finnes en Gud og at bibelen er Guds bok. Vist ikke er diskusjonen enda mer nytteløs enn den som oftest er uansett..

Så bare troende personer har lov til å diskutere tro?

 

Eller mener du at en må godta at Bibelen er Guds ord, og godta den som kilde og bevis, hvis en vil diskutere f.eks. kristendommen?

 

Nei, glem det. Begge to er like latterlig.

Lenke til kommentar
Ja jeg syntes også det er litt morro og diskutere religioner i ny og ne, men når jeg diskuterer Kristendommen f.eks så går jeg ut i fra at begge parter tar utgangspunkt i at det finnes en Gud og at bibelen er Guds bok. Vist ikke er diskusjonen enda mer nytteløs enn den som oftest er uansett..

Så bare troende personer har lov til å diskutere tro?

 

Eller mener du at en må godta at Bibelen er Guds ord, og godta den som kilde og bevis, hvis en vil diskutere f.eks. kristendommen?

 

Nei, glem det. Begge to er like latterlig.

 

Glem det? Så jeg får bare velge en av de to alternativene? og begge svarene er like dumme så derme kan jeg bare klappe igjen? hehe..

 

Uansett, det var overhode ikke det jeg mente, men formulerter det sikkert dårlig.. Det jeg mener er: Vist meg og deg skal diskutere kristendommen, og du mener Gud ikke eksiterere, du mener heller ikke Bibelen er Gud bok.. Så vil ikke vi kunne klare og komme frem til noe som helst, vist ikke du lar muligheten for en Gud være der for diskusjonen sin del.. Litt som: Vist Gud finnes, hvorfor var han så aktiv for mange år siden og gir ikke en lyd fra seg nå.. I steden for: Gud finnes ikke, det er 0 bevis..

 

Det jeg mener, skal man diskutere noe som religion. Så trenger man ikke konvertere over til religion først, men vist man nekter og godta guder og lignende i diskusjonens sammenheng, så kan man ikke diskutere Religionen..

Man kan diskutere -->Tro eller ikke tro<-- på den måten, men ikke diskutere religionen på den måte.. Så sant man ikke har som mål og overhode ikke komme noen vei i diskusjonen..

 

Dette gjelder også andre veien.. Skal jeg diskutere The Big Bang, Evolusjonsteorien eller noe i den duren så må jeg kunne se bort i fra hva jeg tror på til vanlig for og diskuterer det..

 

Mener heller ikke at det er slik det MÅ gjøres.. Det blir bare ikke særlig diskusjon vist ikke..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...