Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er jeg høy nok til å kjøre en Suzuki Zr 50 ? :)

mosle

Anbefalte innlegg

Heisann, vurderer å gå til innkjøp av en suzuki zr 50, men problemet er at jeg er ganske lav, ca 166 cm fra sokkelesten. Tror dere jeg rekker ned med føttene? Lurer også litt på dette her med giring på moped, har bare kjørt en SMC Mistral med automatgir, så hvordan girer man?

Takker for alle svar :=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dettee med høyde har ikke så altfor mye å si, det er litt smak og behag. Vis den er altfor stor kan det bli et problem, men det tror jeg er sjelden. Man kan som oftest bare tilte sykkelen litt til siden så rekker man ned.

Dette med giring er heller ikke noe vanskelig, det er bare sleppe gassen inn med clutchen også vipper man en spak med foten opp eller ned, kommer ann på om du skal gire opp eller ned.

Lenke til kommentar

Regner med at du har brukt en clutch før, så første gir er ned med spaken på venstre fot. 2 er opp over fri, og etter det så er 3 opp etc.. For å komme til fri må du helt ned til under 2 igjen, men over 1.

Og ZR er en relativt lav moped. Så går nok bra med høyden.

Lenke til kommentar

Tror nok det skal gå greit ;) Kjøper nok Zr'en om 2 dager :) Blir spennende. Husker jeg bare hadde kjørt Mistalen min fram til den dagen jeg satte meg på en Honda Zoomer når vi hadde øvelseskjøring. Jeg angret med en gang på at jeg hadde valgt en 4hjuling. Du blir liksom en del av vegen når du kjører 2 hjuling. Men Mistralen blir nok god å ha om vinteren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...