Gå til innhold

Pug raid leader's guide

Anbefalte innlegg

Du kunne reservere 1 item per run, om dette itemet droppet så hadde du (og alle andre som hadde dette ene itemet som reservert) prio på å få det, så om du var eneste som hadde dette itemet resevert så fikk du det uten å rolle, men hadde en eller flere andre det også så rollet de som hadde reservert itemet seg imellom. Alle som ikke hadde reservert det fikk selfølgelig ikke rolle.

Alle andre items som ikke var reservert var det bare /random på, vel-og-merke med en mainspec prio. Var egentlig et helt greit opplegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke jeg ville ha puget med deg. Å reservere ett item fordi det er ett pug er jo utrolig teit.

Jeg synes ikke dette var en veldig bra guide. Å det som er skrevet kunne vel fint ha blitt oppsumert i fire settninger.

Bare av nyskjerighet

Hvilken raid lederskap erfaringer har du ? Nå snakker jeg ikke med guild medlemmer og venner du kjender ingame med eller uten ventrilo

nå snakker jeg ifra scratch med helt random folk ifra trade og lfg

Sier ikke jeg tror du er dårlig,

OG denne guiden er ikke ment får alle dette er bare en guid for de som har slit med og lage pugs og holde orden på den og vil ha litt ekstra hint / hjelp, dette er tross alt et forum,

og vil gjerne se 4 setninger ifra deg også som oppsummerer det jeg har skrevet :)

Jeg kan gjøre det enda kortere.

1. Invitere stabile og gode spillere. Gear er faktisk ikke alt (Se heller på guild og guild rank mao).

2. Sørg for å ha de klassene du trenger (Dvs buffs, debuffs, tilstrekelig med healere og tanks)

3. Alle får rolle for mainspec, om ingen roller roper ML ut offspec og folk roller. Om ikke, shard å la alle rolle.

Å sliter du med å lage pugs, burde du kanskje la være.

Noe av grunnen til at guiden din også er litt svak er fordi du ikke har rettet de få skrivefeilene du har.

Lenke til kommentar

1. Invitere stabile og gode spillere. Gear er faktisk ikke alt (Se heller på guild og guild rank mao).

2. Sørg for å ha de klassene du trenger (Dvs buffs, debuffs, tilstrekelig med healere og tanks)

3. Alle får rolle for mainspec, om ingen roller roper ML ut offspec og folk roller. Om ikke, shard å la alle rolle.

Å sliter du med å lage pugs, burde du kanskje la være.

Noe av grunnen til at guiden din også er litt svak er fordi du ikke har rettet de få skrivefeilene du har.

----------------------------------------------------------------------------------------

Greit da begynner jeg

tar skrivefeilene mine =) det kalles dyslexi så helt ærlig ser jeg de ikke sånn som dere :) vis du vil rettskrive det så stopper jeg deg ikke bare send på PM

Nå til det andre

Du sier se på guild og guild rank, Hva har dette med hvordan de er? utenom vis de er med i high end guild high end rank og dermed utrolig lite sansynlig at de vil joine pugs pga guild raids, ikke bare det men mange tilfeller jeg vet om der folk ifra gode guilds og sånt er ofte mere cooky og også slacker mere i raids fordi de ikke trenger så mye der kanskje eller bare lei av plassen,

Derfor jeg ser etter folk med ok gear ok erfaring og villig til og høre på meg og ifra der klarer jeg som oftest og få oppmerksomheten nok til og gjøre instancen bra:)

*Eksempel*sist ulduar raid jeg lagde drepte vi 9 Bosser, de fleste ble drepte first try og klarte nesten thorim harmode / gjorde også kolga og Xt med 8 stk, dette med folk som viste patience / ok gear og experience og som hørte etter

Det er faktis en god del som ikke vet helt hva beste setup er på denne og derfor jeg skrev den litt lengre,

Main spec prio / of spec sec prio / shard / Raid roll når raidet er over / vis du ikke vil se 25 /roll på vær De

Skrive enkle greie guider er ikke noe galt i det, men dette er også får folk som er nye eller som har litt problemer med raid pga ting som de ikke vet helt om,jeg har selv lagd pugs ifra Tbc mest, da alt ifra KZ til sunwell og kan huske selv det har vært et helvete noen ganger og til slutt er det de reglene og den måten jeg kjører mine raid nå som har funket best

----------------------------------------------------------------------------------------

kjapt til den andre som ikke har hørt om minus raid er dette ikke brukt mye fordi det blir sett ned på,

jeg gjør dette på bosser jeg ikke gidder og wipe på som faktis har en litt stor % og gjøre det vis folk ikke fokuserer 100% som fks

KT

Sapp

Thaddius

XT

Flame levi hard mode 2x+ towers

og andre bosser som har sånn oshit moments som egentlig ikke er vanskelige men det krever at du fokusere

Lenke til kommentar
*Eksempel*sist ulduar raid jeg lagde drepte vi 9 Bosser, de fleste ble drepte first try og klarte nesten thorim harmode / gjorde også kolga og Xt med 8 stk, dette med folk som viste patience / ok gear og experience og som hørte etter

Går ut ifra at dette er 10 man, der alle bosseene er "walk in the park". Å er ikke mye vanskeligere en naxx 10 man.

Det er faktis en god del som ikke vet helt hva beste setup er på denne og derfor jeg skrev den litt lengre,

Det er nok en god del som ikkke vet hva beste setup er, men du har ikke skrevet så mye om det. Eneste du har skrevet er at man bør gjevne ut antall melee, ranged, tanks og healere. Men du har helt glemt buffs. Ett raid blir fort ganske mye lettere med 2 paladins og 5% crit for både casters og melee, enhance og elemental shaman og muligens shadowpriest eller moonkin.

Sier ikke du trenger alle disse, men folk som raider er sjeldent hit capped. Så da er det kanskje greit å ta sikte på å ta med en som kan buffe hit.

Lenke til kommentar

Mener du å skrive lange guider som er kanskje litt uforståelig er bra for nye folk? Selvsagt forståelig for oss som har spilt lenge men er jo vi som kommenterer når vi også får litt problemer å forstå eller lese det som er skrevet.

Synes alle de mellomrommene gjør det så rotete, kanskje rydde på første posten å gjøre det mer ... ryddig.

Lenke til kommentar
Reserverte items har jeg heller ikke vært borti, når det kommer til pugs, never ever!

som sagt ikke jeg heller, kan med handa på hjerte si at det hadde blitt huskestue Eonar..mulig det er vanlig på andre servere men jeg ville ikke blitt med da.greit at det ikke sto noe om achievements her, siden jeg støtter det enkelt og greit : bring the player not the achivement!. lykke til på raids :)

Lenke til kommentar

Her er et par tips jeg vil gi til PUG leadere:

1. Fastsett loot regler før raidet starter, og om mulig forsøk å lage dem slik at de ligner de reglene som normalt er gjeldende ved pugs på din realm (Dette kan variere veldig i fra realm til realm). Ikke minst må du etterpå forholde deg til disse reglene, uansett hva som dropper. Alt for mye drama oppstår fordi master looter plutselig gir sin kamerat en item, fordi personen "vistnok fortjener det mer enn noobs".

2. Deleger gjerne ansvaret ditt til folk du kjenner og stoler på. Dersom du selv skal gjøre alt (Tanks/interrupt rotations/healing assignments etc.) vil ting ta veldig mye tid, og du kan risikere å få utålmodige personer som lager kvalm. Selv foretrekker jeg alltid å gjøre healing assignment selv (Ettersom jeg selv spiller healer, og fordi jeg stort sett aldri er fornøyd med assignments som andre gjør), mens jeg overlater tanking til noen jeg stoler på.

3. Tenk over hvem du bringer til et raid. Achivements er en god indikator for folk du ikke kjenner. I et pug vil det som regel være en fordel å bringe folk du kjenner, fremfor en random med godt gear. Gear i pugs spiller som oftest svært liten rolle, jeg har sett warlocks i greens gjøre mer DPS enn warlocks med full epics. Se gjerne også på måten spilleren ordlegger seg. "I'd like to join, warrior with full Ulduar 25 experience" gir enn annen klang enn "inv plz, pala wit uld25!!!!"

4. Hold deg til sikre strategier. Wipes er hovedårsaken til at PUGs gir opp.

5. Ta raidet med en klype salt. Dette er et PUG, det er ikke Ensidia. Aksepter at du vil finne folk som spiller så dårlig at det er et under at de i det hele tatt klarte å nå level 80, og gjør det beste ut av det. Idiot-magen trenger ikke nødvendigvis kite adds på Gluth bare fordi han er en mage.

Dersom raidet havarerer er det ikke nødvendigvis din feil.

Endret av ole-jakob
Lenke til kommentar

Reservere items funker ikke på Arathor iallefall.

Kanskje til nød om det er hele grunnen til at gruppen blir laget og man får hjelp av andre som vet om reservasjonen.

For eks man vil ha en legendary fra mc, så inv du folk til å hjelpe deg med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...