Gå til innhold

Pug raid leader's guide

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve og sette dette in i perspektivet jeg har, håper dette hjelper noen freshe raid leaders til og forstå hva som er ok og hva som er ikke "PS: leifs will invade your home sorry"

Vis jeg er RL da lager jeg reglene etter hvor og hva jeg er ute etter,

eksempler på ting jeg tilater og også tilrettelegger både får meg selv og folk som blir med.

Main spec Valgfritt: Dette vil enkelt og greit si folk kan velge main spec selv, som for eks: en person joiner som tank til naxx25, han har så og si alt gearet til de speccet og han spør om han kan rolle Dps, Får meg er dette ok MEN da vil selfølgelig andre tanks ha prio, han skifter sitt roll til dps og of spec blir da tank / healer

Dette gjør jeg fordi da har jeg en større sjanse og få folk som har bra gear og kjennskap til plassen med.

Reserver item / Saver item: Dette gjør jeg som oftest KUN til personlige chars, altså mine chars og noen få veldig få ganger har jeg gjort det får venner,

Dette er både bra og negativt, Hvorfor? Vel fordi det kan være XX antal folk som også vil ha den itemen som dropper men vet de ikke vil få den,

Men det er bra fordi da vet du også at denne personen går etter DEN tingen og vil som oftest ikke ninjae noe anna i instance.

Får meg personlig er dette også en ekstra "bonus" får bra ledet raid og det faktum at alt ifra 50-100% av arbeidet med og få folkene, classene og laget raidet ikke blir gjort uten og få noe igjen vis dere forstår.'

Det kan være litt "ego" men vis du har ledet et bra raid eller vært med på et bra ledet raid, vet dere alle at det er verd at han får den itemen vis han gjør jobben sin.

Mp5 / Hit:

Som en generel regel, Hit = dps item / Mp5 = healing item

Dette er enkelt og greit får og prøve og gjøre det litt mere fair både får dps og får healers, jeg har sett et par ganger healers vinne hit items over dps og mange ganger sett dps vinne mp5 over healers noe jeg mener er veldig feil =)

Minus roll penalty: Vis jeg vet av erfaring eller vis jeg merker raidet ikke vil klare bossen first try og må våkne de på en litt "ond" måte pleier jeg og eksemple: /RW IF YOU DIE IN SHADOW FISSURE ON THIS BOSS YOU WILL GET 10-50 MINUS ON YOUR NEXT ROLL...

Dette vil som oftest få folk til og våkne opp litt.

Jeg har andre regler også men jeg har noen få guide lines jeg pleier og prøve og følge som jeg selv har av erfaring blitt vant med funker,

1: Sjekk armory / Sjekk de før du inviter / folk vil mange ganger prøve og bullshitt prate seg in i raidene

2: Prøv og reserver max 1-2 items, MAX 3 items, dette spørs på hvilken ting og drop raten

3:spam invite er greit så lenge man ikke får 70% melee 30% range en standar 25 grp med gode folk = 3 tanks / 6 til 7 healere / 8+ range 7- Melee / Dette varirer litt på hva du får i starten og hvilken instance / boss etc men som oftest funker den grp setupen bra,

4: ML alltid (Blue quality)

5: Boe = Raid roll vis INGEN trenger / Normal roll vis noen trenger main spec MEN da skal de bruke den asap etterpå ellers /kick

6: Ikke bruk MYE caps FORDI det PLEIER og GJØRE folk LITT irritert OG DA VIL DE IKKE JOINE x)

7: Vær bestemt som leder ikke la noen tråkke på deg DU er lederen ikke de andre, viktig og ta imot hint og triks ifra andre men siste ord ifra deg er siste ord får raidet.

8: Wipes skjer bli vant med det;) ikke noe galt og vil skje noen ganger pga dårlige folk noen ganger pga dårlig leder og noen ganger pga uflaks / random shit x)

9: Vis DU krever noe spesielt ifra de du inviter skal du helst ha det du krever ifra de + MER. dette gjelder achivment / Experience / Gear / flask og food buffs + Liten Afk tid vis du krever dette.

10: Og sist ditt første raid er ofte det viktigste, det første DU lager bør du lage bra og vise hvem du er, dette kan ofte få ballen til og rulle og føre til at du blir kjent på en positiv måte og dermed enklerer og få raid laged

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare skumleste her, men en annen kjekk ting er ved utdeling av loot. Pass på å inspecte vinneren ved roll, det kan hende han har et bedre og "fake-roller" for offspec/gråding sob.

Ellers enig i alt :)

Takk takk:)

noen ganger gjør jeg det men det er som oftest når det kommer fram spesial item

eksemple:

Boh = betrayer og humanity og sånne end game item / og eventuele t7-t8+

Og det er ikke så enkelt og "fake" rolle til offspec og grådighet fordi offspec er som oftest ting som ikke har stats du trenger og grådighet = utrolig bad rep + kick og er generelt ikke verd det på crappy items :)

Lenke til kommentar

Fin guide. :)

Et par tips:

Uansett hvor godt du har forklart ting vil det alltid være noen som ikke har forstått det. Vær forberedt på en del wipes mens folk lærer seg kampen.

Hvis forklaringen din er på mer enn fem setninger kommer halvparten til å falle av lasset. Bruk korte setninger, bli klar på når du adresserer enkeltspillere eller grupper. (Everybody! Move away from the fire!Tanks! Tank the baddies here and here! Ok? Healers! Medium raid damage so stay within range and be ready to heal the raid! DeePeeEss! Nuke Skull then Square! Ok? Remember again to move from the fire! Ah, to hell with this. Just pull and see what happens.)

Ting er aldri så åpenbare som man skulle tro. Vær forberedt på å måtte forklare ting flere ganger. Greiest er det ofte å gjøre et forsøk etter en kjapp gjennomgang for så å gjenta forklaringen etter at alle har sett at, joda, det går ann å wipe på denne bossen også.

Aldri, aldri, aldri agér på en måte som får det til å se ut som om PUG-medlemmene skylder deg noe. Fra ditt ståsted er du en enestående koordinator soim har tatt på deg en kjempejobb ved å gjete kongens harer gjennom en instans. Fra deres ståsted er du en tilfeldig person som trengte deres hjelp for å få gjennomført raidet.

Lenke til kommentar

reserverte items er imo noe man kan gjøre om det er en planlagt og bra-organisert pug. Husker guilden min kjørte pugs i naxx25 en gang i uken før Ulduar kom, med signups på forumet vårt. der kunne man reservere et item også fikk alle som hadde reservert samme item rolle på det om det droppet. Men man kunne seff bare reservere et item.

Lenke til kommentar

Har ikke noe imot reserverte items, men alt med måte. En helt random idiot som akkurat har dinga 80 kan ikke reservere et våpen, si en paladin som reserverer Betrayer fra KT. Men en som har raida en del, slitt med å få våpen, og fortjener å få det, skulle det droppe - han kan gjerne få reservere våpenet.

Er folk så jævli besatt av å få raske med seg all loot fra et sted, så trenger de ikke å bli med. Et reservert item kan man leve med - er mye anna å huke tak i.

Lenke til kommentar
..leste "reserved item" og hoppa over resten...hvordan får du egentlig folk til og bli med på en slik pug :S

vel jeg var en av de første som startet med det enkelt og greit fordi jeg var lei av og alltid tape X Z Y item mot andre folk som bare hadde driftet med i instancen som oftest var dealen,

Får og gi et eksemple på hvor langt man kan dra det, jeg har reservet item kl 12 på natta og fått full raid som var klart 1 og kl 5 ferdig =) alle var fornøyde folk gidde meg wisper om bra ledelse og takket får raidet og jeg hadde min item SOM når den droppet fikk jeg mange grats mate og grats you desserve it

Vis man har en crappy leder som reserver da forstår jeg det men vis man har en som faktis har litt peiling og har gjort dette i en lengre periode da er det noe anna

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville ha puget med deg. Å reservere ett item fordi det er ett pug er jo utrolig teit.

Jeg synes ikke dette var en veldig bra guide. Å det som er skrevet kunne vel fint ha blitt oppsumert i fire settninger.

Bare av nyskjerighet

Hvilken raid lederskap erfaringer har du ? Nå snakker jeg ikke med guild medlemmer og venner du kjender ingame med eller uten ventrilo

nå snakker jeg ifra scratch med helt random folk ifra trade og lfg

Sier ikke jeg tror du er dårlig,

OG denne guiden er ikke ment får alle dette er bare en guid for de som har slit med og lage pugs og holde orden på den og vil ha litt ekstra hint / hjelp, dette er tross alt et forum,

og vil gjerne se 4 setninger ifra deg også som oppsummerer det jeg har skrevet :)

Lenke til kommentar
der kunne man reservere et item også fikk alle som hadde reservert samme item rolle på det om det droppet. Men man kunne seff bare reservere et item.

Hva er vitsen med å reservere da, når de som har lyst på det uansett må rolle mot hverandre? :p

Fordi om 2 har reservert det beste itemet så roller bare de to og ikke 10stykker?

Lenke til kommentar
der kunne man reservere et item også fikk alle som hadde reservert samme item rolle på det om det droppet. Men man kunne seff bare reservere et item.

Hva er vitsen med å reservere da, når de som har lyst på det uansett må rolle mot hverandre? :p

Fordi om 2 har reservert det beste itemet så roller bare de to og ikke 10stykker?

Ok, men da tok dere vel utgangspunkt i at folk bare roller random på ting de ikke trenger bare for å selge det, eller? Jeg bare ser ikke forskjellen, de som har lyst til å rolle er vel uansett de som reserverer? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...