hasuwest Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hey! Jeg bare måtte lure på om det følger med en ADSL Bredbånds/Switch/Ruter med Telenor ADSL (eller måjeg kjøpe dette vedsidna?), Skal nemlig skaffe meg ADSL *ahh* endelig :wink: Lenke til kommentar
jallajalla Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Nei det følger ikke med. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 23. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2002 Jaja, da får jeg vil kjøpe meg en sånn da ... Takk for svaret :smile: Lenke til kommentar
beeach Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Hei. Kan du ikke bestille ADSL fra nextgentel da? For da får du med en router. Mye bedre tilbud etc... gå på http://www.nextgentel.no der kan du skrive inn nummret ditt for å sjekke om de er kommet til der du bor. (Dette så klart dersom du da ikke allerede har ADSL fra telenor) Beeach Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Vil bare si at jeg også anbefaler Nextgentel. Jeg har brukt dem i et havlt år og de er bra! Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Vel... alt er ikke bare velstand med NGT heller. Først fikk jeg beskjed om at bestillingen var OK og at jeg skulle få installert "snart". Først tre uker senere klarte de å gi beskjed om at de ikke kunne levere likevel fordi det var fullt i linjenettet. Elendig. Telenor kan være aldri så forhatt, men de klarte i alle fall å levere utstyret OG koble opp linjen i løpet av en uke som de lovet. (Hadde jeg vært hjemme så hadde jeg til og med fått pakken levert på døren.) Også : hvis du bor i borettslag har du kanskje krav på en ganske så gunstig borettslagsrabatt fra Telenor. Ellers har det i alle fall ikke vært noen problemer med forbindelsen på noen måte. Eneste er at de er litt for gjerrige på uthastigheten sin. :smile: Lenke til kommentar
beeach Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 Jeg har kabel modem via telenor, og det er jeg ikke fornøyd med. Der tok det veldig lang tid å få det, og det har vært mange feil, noen ganger har nettet vært ned over lengre tid. Så for meg blir det i alle fall NGT, dessuten hører jeg mange flere som klager over telenor. Det er selvsagt ikke dermed sagt at du ikke skal velge de, men dette er i alle fall min mening. Sammenligning ADSL fra NextGenTel og Telenor NextGenTel | Telenor Max opplastingshastighet: | 640 (864)kpbs | 256 kbps Max nedlastningshastighet: | 2048 (8032) kbps | 1024 kbps Etableringsavgift: | Fra kr. 732,- |Fra kr. 995,- Endring av hastighet: | Kr. 0 | Kr. 250,- Trenger jeg telefonabbonement?: | Nei |Ja Laveste pris pr. mnd.: | Kr. 398,- |Kr. 450,- |(må ha ISDN) |(Fra kr. 520- | uten ISDN) Kan jeg ha lokalnettverk | (flere maskiner) bak ADSL-modemet?: | Ja, leveres med| NEI NAT router | Håper du skjønner noe av denne tabellen :smile: Mvh Beeach :wink: Dette ble da bare krøll det, i alle fall, det før streken er NGT og det etter er telenor. [ Denne Melding var redigert av: beeach på 2002-01-24 11:27 ] [ Denne Melding var redigert av: beeach på 2002-01-24 11:28 ] Lenke til kommentar
Kakemann Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 hm... jeg skjønte tabellen til slutt. :smile: For meg virker det som om det er 50/50 om folk er fornøyd med linjen/servicen eller ikke uansett om det er Telenor, NGT, eller evt. andre som leverer. Selv om det kanskje "på papiret" er NGT som frister mest. Telenor er nok ikke flinke nok til å opplyse om sine rabattordninger. Jeg ringte for å bestille julekampanjen med installasjon til 99 $penn og fikk høre at nei, jeg kom under borettslagskampanjen. Det innebærer : * ingen installasjonsavgift * 2 mnd gratis abb. * -20% på månedsavgiften * ingen bindingstid Dvs. jeg har egentlig bedre avtale enn jeg ville hatt hos NGT selv om jeg har dårligere uthastighet. Men nå satser man jo mest på å laste ned likevel... :smile: NGT harogså en rabattordning for BOB-medlemmer - 698,- i etableringsavgift uavhengig av kontraktstid. Det finnes også avtaler for ansatte i visse bedrifter, eller borettslag der minst 20 stykker (tror jeg) bestiller sammen. Da får man en hastighet høyere enn det man betaler for. Moralen er vel egentlig... sjekk mulighetene for rabatter før du hopper på "det første og det beste". Det er ikke alltid det ligger oppe i dagen at du kan få en bedre pris... wonder why. :smile: Hmja... og sånn by the asfaltroad så er også bindingstid noe herk. Jeg lever i alle fall i håpet om at BKK kommer og redder meg med sine 10Mbit til 400kr/mnd om "ikke så lenge". Men det er jo det at man vet aldri når... :razz: Forøvrig kjøpte jeg meg en SMC Barricade router til nettverket mitt. 4-ports sak som jeg koblet til switchen, og har nå mer enn nok porter for både meg og evt. gjester. :smile: Prisen er ikke så voldsomt avskrekkende heller. 1400 $penn hos flexi-data eller komplett. http://www.flexi-data.no/visdb.exe?action=...up=105379&name= Anbefales om du allerede har (bestilt) Telenor ADSL og trenger flere maskiner på nett. _________________ The world's full of apathy, but I don't care. [ Denne Melding var redigert av: Kakemann på 2002-01-24 12:12 ] Lenke til kommentar
bertie Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 anbefaler også den smc barricade-ruteren. Den fungerer helt topp. Nå har jeg ikke fått ADSL enda, men bruker den til ISDN så lenge. Endelig kan jeg surfe med min bærbare hvis den stasjonære er opptatt. Har 3 pc'er koblet på ruteren, og det går på skinner... bertie Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Jaja, takk for svarene folkens! Jeg har da Gratis ISDN fra telenor, men det holder ikke lenge, gaar for sakte :| Menmen, jeg sjekka på NGT om jeg kunne skaffe meg ADSL fra de men da fikk jeg denne meldn. Dette nummeret tilhører en sentral som ikke er planlagt utbygd. Så da må det bli Telenor, bor i Moss :sad: den fattige lusne kommunen! Mvh. Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 24. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2002 Quote: Hmja... og sånn by the asfaltroad så er også bindingstid noe herk. Jeg lever i alle fall i håpet om at BKK kommer og redder meg med sine 10Mbit til 400kr/mnd om "ikke så lenge". Men det er jo det at man vet aldri når... :razz: BKK? Hmm, høres fristende ut med 10Mbit for bare 400,- Menmen, det kommer vel heller ikke til Moss før det har kommet til alle andre kommuner :sad: :sad: Mvh. Lenke til kommentar
JSS Skrevet 24. januar 2002 Del Skrevet 24. januar 2002 BKK bredbånd kommer bare til å være tilgjengelig i Bergen og muligens resten av vestlandet... _________________ http://home.no.net/ultranet [ Denne Melding var redigert av: JSS på 2002-01-24 16:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå