ZoRaC Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei! Prøver å lage en "login-side" og tenkte å bruke cookies til dette. Fant en tutorial her. Denne fikk jeg ikke til å virke helt... ta en titt her: Her er login.htm: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Logg inn</title> </head> <body> <form action="login.php" method=POST> Username: <input type="text" name="username"> <br> Password: <input type="password" name="thepass"> <br> <input type="hidden" name="dt" value="1"> <br> <input type="submit" value="Logg inn"> </form> </body> </html> Login.php: <?php // Call this "login.php" session_start(); // put this before ANY output is sent -- it has header information! $dt=$_POST[dt]; $username=$_POST[username]; $thepass=$_POST[thepass]; if($dt==0) { echo "<b>Error!</b><br><br><a href=login.htm>Gå tilbake til innloggings-siden</a>"; } else if($dt==1) { mysql_connect("127.0.0.1", "user", "password") or die("Could not connect"); mysql_select_db("it") or die("Could not select database"); $user = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE username='$username' LIMIT 1"); if(mysql_num_rows($user) > 0) { $user2 = mysql_fetch_array($user); if($user2['password'] == $thepass) { session_register("loggedin"); $loggedin = 1; echo "Du er nå logget inn...<br> <a href="page1.php">page1.php</a> <br> n"; } else { echo "Feil passord!"; } } else { echo "Feil brukernavn:<b> $username</b>! <br> n"; } } ?> </body> </html> Page1.php: <?php // this page is page1.php session_start(); // BEFORE HEADER OUTPUT $creator = "Scallion"; $website = "www.scallion.sp00fed.net"; session_register("creator"); session_register("website"); echo "<a href=page2.php>Page 2</a>"; ?> Page2.php: <?php // this page is page2.php session_start(); // BEFORE HEADER OUTPUT if($_SESSION['loggedin'] == 1) { echo "Creator: ".$_SESSION['creator']."<br> n"; echo "Website: ".$_SESSION['website']."<br> n"; } else { echo "Not logged in."; } ?> Når jeg kommer til page2.php sier den "Not logged in." Har sett på www.php.net, men finner ikke ut av det... er det noen glupe hoder her som kan hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
heder Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 I Login.php kan du prøve dette: $dt=$_POST['dt']; $username=$_POST['username']; $thepass=$_POST['thepass']; Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Takk heder! Det løst mine problemer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå