raakken Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hei Har funnet ut at jeg vil ha litt høy og dunkete lyd i bilen min. Vil bli spilt mest dancehall/reggae og div electronika(house, trance, tecno) Har funnet meg 2 12" cvx kickere i kasse, til en rimelig penge (ifølge min bror, som også hjelper meg:) ) MEN, der stopper det litt. Vil helst gjøre dette litt billig, da jeg ikke har så masse penger og da jeg ikke trenger SÅ bra lyd. Lyden skal ikek være dritt, men trenger ikke være en "lydopplevelse" å sitte på hos meg:) 1. Hvor stor forsterker trenger jeg til å drive de + et frontsett fremme? 2. Hvilket frontsett bør jeg gå for? 3. De har en cd-spiller på netonnet til 699 med 1 RCA utgang(er et denne osm kobles til forsterker?) er dette nok? 4. Er det lurt/greit å kjøpe forsterker brukt? 5. Andre gode råd eller ting jeg bør vite? takker for svar edit: vil helst gjøre dette så billig som mulig som sagt. Men vil ikke over 2000 for frontsett og forsterker(om mulig) og om det er muligere å gjøre det enda billigere villle det være konge!! Endret 20. juli 2009 av raakken Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 1. Hvor stor forsterker den behøver har jeg desverre null peil på siden jeg ikke kjenner elementene 2. Med dine prioriteringer, så ville jeg gått for billig pioneer frontsett (mye annet funker bra, men jeg har gode erfaringer med billige pioneer, så anbefaler dem) 3. Er RCA du bruker til forsterker ja, men jeg ville heller brukt litt mer penger på spilleren, for så å kjøre frontsettet på den, samt å få klarere lyd. 4. Med ditt budsjett så sliter du kraftig med å få råd til å kjøpe ny forsterker, så må nok sjekke bruktmarkedet.. 5. Jeg ville gått for en cd-spiller av kurant merke til ca 1000 lappen, så greie høytalere foran koblet direkte på spilleren, for så å kjøre en 2 kanals forsterker brokoblet på subbene.. Ville og heller hatt 1x12 gjennom krysset bak, enn en enorm kasse med 2x12 som slår opp i bagasjelokket som folk flest har... Men det er meg Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Takker for svar. Var redd for at jeg måtte ha dyrere bilstereo.... og grunnen til at jeg vaglte sub'ene var at jeg får de billig, Når det gjelder kurante merker, er det fremdeles pioneer som gjelder, eller er alle "kjente" merker greie nok? Hadde tenkt å kjøpe den til 699,- hos netonnet.no(har ikke direktelink) som heter Avant CD-230. Den er altså ikke god nok? takker for all hjelp Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 For å få GOD lyd, som i klar og pen lyd, så må man opp i en del mer penger, men regner med at du er langt fra så kresen som meg så.. Kurante merker på cd-spillere er f.eks: JVC, Sony, Pioneer og Alpine. Finnes jo andre bra merker og, men her får man som regel en spiller som duger greit (selvom jeg selv mener at Sony er overpriset, og har ekkel lyd, så er MANGE fornøyd med dem, derfor jeg skrev den opp og). Med andre ord, jeg hadde ikke kjøpt en no-name cd-spiller med 4x40. Blir trolig skuffet over produktet, og måtte trolig hatt en forsterker utenom for å få drevet fronthøytalerene godt nok.. Med andre ord, så måtte du ha gått kraftig opp i sum på forsterker isteden.. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Takk for oppfølgingen. Vil dette være godt nok?(selv om jeg vil ha den i blått:D ) http://pal.finn.no/pal/bap1/bap/object?fin...2bacXSCoa724861 eller kan noen peke meg i rett retning, evt. gi annbefalinger(billigst mulig) med tanke på å drive et billig/greit fronsett Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hei igjen. Kenwood er ett gammelt og greit merke. Har ikke stor erfaring med det selv, men regner med at du blir mye mer fornøyd med den enn du hadde blitt med den andre du så på. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 her er en rimelig med blått lys http://www.mds.se/?artnr=DEH1100MPB Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Og du mener det er en kraftig og god nok spiller til å få grei lyd og dra et grei fronsett? Siden det er svensk firma, blir det vel enda billligere enn det som står oppgit:) Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Det derimot vet jeg at er en kurant cd-spiller Og den er kraftig nok til å drive frontsett til grei lyd. Ihvertfall til du evnt blir bitt av basillen . Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 hmmm, ok. Ja den blir vel ca 1000 i NOK, men det blir vel endel å få sendt den til norge? noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 MDS sender til norge med vanlig frakt og mva, slik at du ikke betaler noe ekstra. - Men er usikker på om du da betaler prisen som står der i norske, altså at du ikke tjener noe på kursen... (husker ikke fra da jeg handlet...) Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 ok, sendte mail til demog hørte hva de trodde frakta kom til å komme på. takker for hjelpa, så langt:p Lenke til kommentar
raakken Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Har fått tilbud på denne til 1000 kr Panasonic CQ DFX683, er det verdt pengene og er det mulig å koble på mp3 spiller? Lenke til kommentar
raakken Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ble en Pioneer DEH-1120MP. Og den virker grei nok. Lyden ble MYE bedre, på det "dårlige" fronsettet som står i nå Fornøyd:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå