Gå til innhold

BK: Konsertfoto: Les Tenebres

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med Boos. Ser ut som du har brukt blitz? Ellers er det jo liv i bildet, men ville nok satset på høyere ISO og større blenderåpning og fått den naturlige belysningen og stemningen i stedet. Blitz er for øvrig også irriterende for artister og publikum og bør unngås også av den grunn.

Lenke til kommentar

Haha, har nok ikke brukt blitz her nei. Det er rett og slett ufarga spotter fra front. Får klage til lysmannen på G60 :p

Om jeg ikke husker feil er dette 85mm'en på F1.8. Om ikke er det sikkert 17-35mm'en på 2.8! Gidder ikke rote fram noe EXIF.

Lenke til kommentar

Klage er kanskje ikke smart, men å ha en hyggelig prat med lysfolka kan ofte være nyttig for å få masse fotoner med riktige bølgelengder der man vil, når man vil. Særlig på et sted som G60 (som ikke er et tilbud for pensjonister, som det høres ut som, men faktisk et overtilrettelagt ungdomsopplegg).

Bildet er forøvrig stilig, men hadde godt av den redigeringa. ^^

Lenke til kommentar

Nå merker jeg at jeg la meg veldig opp i at hånda han holder plekteret i ser ut som om den har fått et tilfelle av svartedauden!

EDIT: Ga bildet en runde i Lightroom. Nå er det mørkere, uten at svartedauden er til stede.

post-183475-1248215251_thumb.jpg

Endret av Sunsqueaker
Lenke til kommentar

Jeg likte bildet som det var i utgangspunktet bedre enn noen av de andre versjonene. Den andre versjonen din syns jeg taper seg fordi du mister det i det mørke området bak gitaristen, på bildets høyre side mener jeg, også gir det meg litt sorthvittfølelse av ene eller annen grunn. Jeg syns som sagt det var vellyket nok i førstepost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...