Gå til innhold

[Løst]D-link dir-615 problem

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg ny trådløs ruter i dag, en D-link DIR 615.

Jeg startet med å sette inn cd'en og fulgte instruksjonene jeg fikk. Valgte instillinger, PPPoE, passord osv. Fikk beskjed om at alt gikk fint og internettet skulle fungere. Det gjorde det i 10 sekunder. Plutselig gikk lampen som viser tilkobling på selve rutern fra å lyse grønt til å lyse oransje.

Hver gang jeg restarter eller reseter ruteren skjer det samme. Jeg har internett i ca 10 sekunder før det forsvinner.

Alle tilkoblinger, ledninger osv, sitter riktig i. Dette vet jeg fordi når jeg plugger inn ethernet ledningen fra den nye rutern inn i den gamle rutern så fungerer den gamle med en gang.

Noen som vet hva problemet kan være? Er det feil i innstillinger eller er selve rutern defekt og må returneres?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå kjøpt DIR-655. Den fungerer heller ikke. Problemet nå er at det ikke går ann å koble til trådløst. Når jeg plugger i pcen direkte til rutern direkte med kabel fungerer internett helt fint, men trådløst går bare ikke. Finner det trådløse nettverket, men det går ikke ann å koble til det. Virker som det er ip-problemer, men har prøvd å endre på alle mulige ip innstillinger og det fungerer ikke.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Det pleier å være feil på krypteringsnøkkel som er problemet. Logg inn på routeren, slå av all kryptering og endre SSID (navn på nettverket) til noe helt nytt.

Får du ikke til å koble deg til da, så logg in med kabel igjen gå inn på ADVANCED og disable wifi protected setup.

Når du har forbindelse skal du få ipadresse 192.168.0.xxx på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...