Gå til innhold

Spørsmål angående Gainward GeForce GTX 295 og innstilling i Bios?

jollis

Anbefalte innlegg

Har idag kjøpt og installert ett Gtx 295 kort.

Lurer på om det skal behandles som ett singel kort i Bios eller i mitt tilfelle er det ett kort som sitter på hovedkortet som må snus alt etter om en bruker singel kort eller kjører Sli.

Skal dette kortet behandles som ett Singel kort? selv om det har to Kjerner.

Er forresten den nye typen med bare ett kretskort.

Håper noen kan forklare meg hva som er riktig her :)

Er kjempefornøyd med ytelse økningen fra de forrige 8800 gt kortene. i SLI.

Kjører med en Mist 500 Watts stømforsyning.

Og det går helt fint. Så Med en kvalitets Gpu så bør det ikke være noe problem med "bare"

500W Det som blir spennende. Er å se hva som skjer på sikt med gpu`en.

Endret av J-Olav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv hatt 9800gx2 som også er et dual-gpu nvidia kort. Jeg måtte ikke gjøre noe i bios for å få dette til å virke. Jeg kjørte riktig nok ikke dette på et hk som støtter sli.

295 gtx kjørerer intern sli på kortet, så vil ikke tro at du må gjøre noe i bios / på hk.

Kortet på hk som du må snu skal bare brukes hvis du bruker 2 fysiske skjerkort i hver pci-e port(hvis jeg husker riktig).

Hele poenget med disse dual-gpu kortene er at de kjører intern sli / cf, som er fint for folk som ikke har hk som støtter sli eller cf.

Når jeg første gang monterte mitt 9800gx2 kort, så monterte jeg det i en pci-e port som kun kjørte 8x og man merker veldig godt om man ikke får utnyttet kortet ordentlig.

Tror du ville ha merket om du fikk halvert ytelse med 295 gtx.

Lenke til kommentar

Takk for svar

Har prøvd begge deler. men regner med at det er mest riktig og sette det lille kortet på hovedkortet til "singelcard"

Skal ta en 3D mark06 test med begge innstillingene,så ser en om det blir noen forskjell.

Tror det kjører på 8x når det er innstilt på SLI.

kommer tilbake til saken om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar
Har selv hatt 9800gx2 som også er et dual-gpu nvidia kort. Jeg måtte ikke gjøre noe i bios for å få dette til å virke. Jeg kjørte riktig nok ikke dette på et hk som støtter sli.

295 gtx kjørerer intern sli på kortet, så vil ikke tro at du må gjøre noe i bios / på hk.

Kortet på hk som du må snu skal bare brukes hvis du bruker 2 fysiske skjerkort i hver pci-e port(hvis jeg husker riktig).

Hele poenget med disse dual-gpu kortene er at de kjører intern sli / cf, som er fint for folk som ikke har hk som støtter sli eller cf.

Når jeg første gang monterte mitt 9800gx2 kort, så monterte jeg det i en pci-e port som kun kjørte 8x og man merker veldig godt om man ikke får utnyttet kortet ordentlig.

Tror du ville ha merket om du fikk halvert ytelse med 295 gtx.

Hr nå snudd kretskortet på Hovedkortet Merker vel ikke den store forskjellen

3D-06 scoren blir 15560. spiller Crysis på full pupp og ligger på ca 40 fps

Kan gå opp mot 85 fps noen plasser.

så klager ikke på ytelsen.

Skal bli spennende og se hva dette kortet vil yte med i-7 oppsett en gang utover vinteren!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vil nok yte veldig mye bedre med i7. Jeg oppgraderte nylig til i7 selv og merket betraktelig økning i ytelse med 4870x2 kortet.

Seint svar fra meg gitt..

Er Nok som du sier I-7 som må til etterhvert.

Får se utover vinteren om det blir til at jeg bygger om. Er ett pengespørsmål..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...