564215 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Hvis foreldrene har delt foreldrerett/ansvar (3 Barn. Barna bor en uke hos far og en uke hos mor), har da ein eller begge foreldrene rett på en ekstra barnetrygd? Endret 20. juli 2009 av ZeroZ Lenke til kommentar
564215 Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Ikke meningen og bumpe tråden, men trenge raskt svar. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Svar: Nei. Barnetrygden kommer per barn, ikke per forelder Lenke til kommentar
poppy78 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvis foreldrene har delt foreldrerett/ansvar (3 Barn. Barna bor en uke hos far og en uke hos mor), har da ein eller begge foreldrene rett på en ekstra barnetrygd? Hei! Jeg er nylig sparert, og vi har ett felles barn. Vi deler 40/60 og har delt foreldreansvar. Jeg får dobbel barnetrygd, men vet ikke hvordan det fungerer når man har flere barn. Du søker om ekstra barnetrygd på NAV sine sider. Lykke til :-) Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Du tenker på utvidet barnetrygd, jf barnetrygdloven § 9. Dette gis til foreldre som ikke bor sammen. I utgangspunktet mener jeg at én av dere (ikke begge) kan få utvidet barnetrygd. Se ellers NAVs side om utvidet barnetrygd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå