KarmaZ Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei! Håper noen kan hjelpe meg her, for er en hastesak. Spørsmålet mitt er som følger, er det fysisk mulig å få se tv gjennom en riks tv på en laptop? Ser at tuneren min har begrenset med tilkoblinger, så kan vel bli vanskelig. Ettersom jeg for øyeblikket har en liten tv, så blir laptopen en midlertidig løsning. Eneste problemet så og si er å få bilde fra tuneren. Er snakk om en HP-HDX laptop, så har antenne tilgang. Tenkte å kanskje benytte meg av "ANT OUT" og koble denne til laptopen... Og evt. bruke Windows Media Center...Noen som vet? Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Har du firewire port så kan du bruke floppy dtv kort (fire-dvb). Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Hva vil det si? xD Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) ingen som vet? :A Skal du se RiksTV på laptop så må du ha en DVB-T "dings" med plass til å sette inn en RiksTV Technicrypt CAM. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=405727 Denne CAM'en tilbys til godkjente IDTV'er. Det er mulig floppy dtv kort kan fungere dersom laptop'n har firewire port. De reklamerer hvertfall for det selv om det ikke er noe RiksTV godkjenner, http://www.digital-everywhere.com/en/alcms...?sid=1190404664 Se også AVForum for flere detaljer: http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett...html#post871650 Endret 20. juli 2009 av Bobben1 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Hvis du klarer deg med de åpne kanalene så holder det med et DVB-T adapter til 350,- -C- Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Hvis du klarer deg med de åpne kanalene så holder det med et DVB-T adapter til 350,- -C- RiksTV sender alle kanaler kryptert . Det er den andre operatøren i bakkenettet, ( NRK) som sender sine kanaler åpent. Kun NRK vil derfor fungere med en DVB-T USB stick. Ser selv NRKs TV og radiokanaler kanaler med Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T på laptop. Pinnacle PCTV nanoStick DVB-T fungerer ikke på RiksTV men fungerer flott med NRKs radio og tv kanaler. https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344954 Jeg bruker VLC fra www.videolan.org for å vise kanalene på laptop'n. Det følger også med egen software men den har jeg ikke testet. Endret 21. juli 2009 av Bobben1 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jeg vil tro de aller fleste sluttbrukere bryr seg boller om at NRK egentlig ikke distribueres av RiksTV. Når du sier RiksTV til en sluttbruker så tenker vedkommende "Ah, det digitale bakkenettet... Er det ikke slik at jeg må ha kort for å se TV2 men alle NRK-kanalene er åpne?". Når det er sagt så får du de krypterte kanalene også med litt innsats. (Ja lovlig) -C- Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Ok, da gir jeg opp dette. Blir dyrere på sikt enn å kjøpe seg en liten reisetv som jeg kan ta med meg. Men et spørsmål til, fungerer det med en bordantenne? Er snakk om et opphold på et par uker, og gidder ikke å styre så masse. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Det ser da ut til at denne maskinen har mulighet for NRK-kanalene. Men iflg. test fungerer det bare med HP-programvaren. Endret 21. juli 2009 av GLOCK05 Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Noen som vet om det går ann å bruke en bord-antenne til rikstv? Eller er det bare en stor antenne som fungerer? Lenke til kommentar
covah Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Det kommer selvsagt an på hvor gode mottaksforhold det er der du er. Men ja, er forholdene gode, fungerer det med bordantenne. Lenke til kommentar
KarmaZ Skrevet 25. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2009 Ok...Skal ikke være så gærnt vil jeg tro.. Men er det noe spesiell antenne det er snakk om, eller bare en vanlig antenne? Lenke til kommentar
PR94249 Skrevet 15. april 2016 Del Skrevet 15. april 2016 Hei, jeg har en HP-HDX laptop med DVB-T innebygget, og trenger noe som gjør at jeg kan se rikstv. Finnes det CAM for usb? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå