Gå til innhold

Hva er forskjellen på disse objektiver?

Anbefalte innlegg

Hei

Fant disse to zoomene som virker ganske like iflg. spesifikasjonene, men det er 6.000,- kr forskjell i pris. Hva skyldes dette? Er det noen som vet forskjellen på disse to objektivene?

Sigma 24-70mm F2.8 EX DG MACRO for Nikon

https://prisguiden.no/product.php?product...6&cat_id=24

Sigma 24-70mm f/2.8 IF EX DG HSM Nikon

http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=103744

Karsten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn ved første blikk så ser den dyreste ut til å være en ny versjon med innebygget fokusmotor ?

Om det forsvarer dobbel pris kan vel sikkert diskuteres :)

EDIT :

samt at den siste også er IF - noe jeg regner med står for Internal Fokus - som jo betyr at det ikke blir lenger ved fokusering (og tipper jeg zooming). Noe som igjen gjør det mer kompakt og ikke minst mer vann- og støvbestandig.

Det forsvarer ihvertfall noen ekstra kroner

EDIT 2 :

endret det med IF ang zooming (kontra fokusering)

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
samt at den siste også er IF - noe jeg regner med står for Internal Fokus - som jo betyr at det ikke blir lenger ved zooming. Noe som igjen gjør det mer kompakt og ikke minst mer vann- og støvbestandig.

Intern fokus gjør at objektivet ikke endrer lengde ved fokus, har ingenting med zoomingen å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Nyeste utgave har HSM fokusmotor (SWM/AF-S) og er betydelig bedre optisk enn forgjengeren. Dog kan den ikke heeeelt måle seg med Nikon sin, men det er en annen sak. :)

Hei

Du skriver at nyeste utgave er betydelig bedre optisk enn forgjengeren, har du lest dette i noen tester e.l. eller er det basert på egne erfaringer.

Hurtig svar ønskes gjerne.

Karsten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...