Toppris Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Har fått tildelt skoleplass nå til høsten, samtidig som jeg har plass i sjøforsvaret 13. januar 2010. Vil det ha noe å si om jeg tar militæret først? Har jeg sikret en plass på skolen til neste gang? Hvis noen har kilder på dette ville jeg vært takknemmelig om dere kunne slenge det inn her også. Lenke til kommentar
Peder ola normann ås Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Sånn som jeg har skjønt det så kan du får du reservert skoleplassen din i de fleste tilfeller når du blir kalt inn til førstegangstjeneste. Det enkleste måten å finne ut av det vil være å ringe vpv på 03003 mellom 9 og 15. Eneste kilde jeg fant på nettet var dette: Kan jeg få utsatt førstegangstjenesten på grunn av studier?Svar - Utsettelse pga planlagt høyere utdanning (Høyskole og Universitet) gis normalt ikke. Det kan allikevel gjøres unntak hvis du ikke får reservert studieplassen. De aller fleste utdanningsinstitusjoner har egne prosedyrer for søknader. Snakk med studieadministrasjonen for å få greie på hvordan dette gjøres. Er du student og under høyere utdanning, vil du få utsettelse av førstegangstjenesten. Send dokumentert søknad til Vernepliktsverket snarest. fra : mil.no Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Begynn på universitetet nå. Søk om permisjon et år fordi du skal i militæret i januar. Så mister du bare ett år med studier, og ikke to. Eventuelt dropp militæret. Vent til etter utdanningen og sørg for å slippe unna da. Avhengig av hva du føler for. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hvis du begynner på fgtj nå og blir innkalt i januar er jeg temmelig sikker på at du får utsettelse på fgtj. Tror de gir utsettelse dersom man har startet utdannelse for 3 mnd siden eller mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå