Gå til innhold

Den store HTC Touch Pro 2 tråden!


Anbefalte innlegg

Fy, f.... Denne gangen har virkelig HTC overgått seg selv. Denne telefonen er bare helt rå.

Jeg bruker telefonen til jobb. Jeg er avhenging av effektiv informasjonsbehandling hele tiden, og denne telefonen infrir.

 

Good bye, laptop everywhere! Hello TP 2.

 

Men hvor blir det av Windows 6.5, og markedplace? Skulle ikke det komme i dag? Og hvor er det i så fall tilgjengelig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Midomi, PIMbackup, Opera Mini (evt. mobile), og selvfølgelig en ny rom.

 

Misliker 6.5 som er gitt ut. Liker bedre nyere 6.5 bygg, og 6.5.1. Mest fordi man da kan bevege ikoner selv istedenfor bare til topps.

 

Hei,

 

Jeg lurte på hvilken ROM du anbefaler? Har du i tilfelle korrekt oppførsel på slide-out keyboardet, og funker LED'ene som de skal?

 

Jeg liker Manila 2.5 (og muligheten til å ha 4 kolonner med ikoner), og har derfor endt opp med en Fusion 5.2 rom. Jeg testet en Miri også, men likte Fusion bedre.

 

Det meste funker greitt, men jeg sliter med slide-out keyboardet. Mappingen på det er helt feil (naturligvis, siden det er en ENG rom?), og jeg får ikke til å endre den. Jeg kan vel endre en og en tast via tweaks, men jeg innbiller meg at det må være en noe enklere måte å gjøre det på? Det virker som det en eller annen plass (i registry) er satt US keyboard, men hvor skifter jeg det?

 

Jeg har ikke hatt telefonen lenger enn en uke, men har leita opp og ned for å finne ut noe. Håper noen her kan hjelpe?

 

Y.

Lenke til kommentar
Midomi, PIMbackup, Opera Mini (evt. mobile), og selvfølgelig en ny rom.

 

Misliker 6.5 som er gitt ut. Liker bedre nyere 6.5 bygg, og 6.5.1. Mest fordi man da kan bevege ikoner selv istedenfor bare til topps.

 

Hei,

 

Jeg lurte på hvilken ROM du anbefaler? Har du i tilfelle korrekt oppførsel på slide-out keyboardet, og funker LED'ene som de skal?

 

Jeg liker Manila 2.5 (og muligheten til å ha 4 kolonner med ikoner), og har derfor endt opp med en Fusion 5.2 rom. Jeg testet en Miri også, men likte Fusion bedre.

 

Det meste funker greitt, men jeg sliter med slide-out keyboardet. Mappingen på det er helt feil (naturligvis, siden det er en ENG rom?), og jeg får ikke til å endre den. Jeg kan vel endre en og en tast via tweaks, men jeg innbiller meg at det må være en noe enklere måte å gjøre det på? Det virker som det en eller annen plass (i registry) er satt US keyboard, men hvor skifter jeg det?

 

Jeg har ikke hatt telefonen lenger enn en uke, men har leita opp og ned for å finne ut noe. Håper noen her kan hjelpe?

 

Y.

bruk en regeditor og gå inn på:

-HKEY_Local_Machine

-Hardware

-Devicemap

-KEYBD

 

der endrer du curlang filen til 1044 i decimal..

Reboot tlf og voila du får tilbake norsk tastatur..

Lenke til kommentar
...

...

bruk en regeditor og gå inn på:

-HKEY_Local_Machine

-Hardware

-Devicemap

-KEYBD

 

der endrer du curlang filen til 1044 i decimal..

Reboot tlf og voila du får tilbake norsk tastatur..

 

Takk for kjapt svar!

 

Jeg har endret registry, rebootet, men.. .no change :(

(Jeg bruker Fusion v5.2 Manila 2.5 nå, men det burde vel ikke ha noe å si om det er den eller Miri-ROM?)

LED'en til FN'tasten lyser ikke når jeg trykker på den. Det kommer ingen tegn i det hele tatt når jeg bruke Fn kombinasjonen. Keyboard mappingen ser fortsatt ut til å være amerikansk (F.eks Dersom jeg trykker SHIFT+1 kommer @ og ikke !).

 

Jeg brukte CERegEditor v0.0.5. på PC'en, og lasta opp til TP2'en. Jeg har verifisert at endringen er gjort ved å lese registry tilbake fra TP2.

 

Noen ideer?

 

Y.

Lenke til kommentar
Er ikke sikkert rommen din har den filen som blir valgt når du velger 1044 i dec., så da må du finne den via XDA (evt. spørre pent).

 

Helvete, mistet telefonen på toget o fikk en stygg stripe over skjermen! Noen som vet hvor man kan kjøpe ny skjerm?

 

Superpent spørsmål sent via PM :)

 

Y.

Lenke til kommentar
Er ikke sikkert rommen din har den filen som blir valgt når du velger 1044 i dec., så da må du finne den via XDA (evt. spørre pent).

 

Helvete, mistet telefonen på toget o fikk en stygg stripe over skjermen! Noen som vet hvor man kan kjøpe ny skjerm?

 

Superpent spørsmål sent via PM :)

 

Y.

 

Jeg fant eT9.Rhodium.0414.kmap.txt i Windows katalogen, og endret følgende i registry

\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Ime\KeyboardLayouFiles til eT9.Rhodium.0414.kmap.txt

\HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Tegic\eT9\Ime\LanguageKeyboardIDMapping til 0414

 

Den eneste endringen jeg har er at jeg når får ! når jeg trykker på SHIFT+1 (kombinasjonene fra 1 til 5 funker, men fra 6 til 0 bruker den US mapping).

 

Mulig jeg er helt på villspor (er eT9 kun for T9 input, eller påvirker den hardware-keyboardet også?)

 

Så, jeg er fortsatt lutter øre til de som har noe lurt å komme med :) (Eller ikke lurt, mine egne forslag er i alle fall ikke lure nok :)

 

Tenker jeg begynner med en ny blank ROM imorgen...

 

Y.

Endret av yooukai
Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

Beklager mye posting, men nå har jeg løst problemet og ville bare si hva som funket for å få norsk tastatur og fungerende FN-tast.

(Jeg tror problemene mine skyldes lasting av diverse keyboard hacks (AT&T, Verizon))

 

Her er det jeg gjorde:

 

1. Installerte Fusion ROM v5.2 med Manila 2.5 på TP2'en

(Google TP2_FUSION_5.2_SENSE_2.5_HTC.rar)

 

2. Endret Local & text settings / Regional på TP2 til Norwegian

 

3. Installerte CeRegEditor på PC'en

(Google CeRegEditor v0.0.5.2)

 

4. Sjekket at eT9.Rhodium.0414.kmap.txt lå i My Device/Windows på TP2'en

(fila kom med i Fusion ROM'en)

 

5. Endret følgende ting i TP2 registry (via CeRegEditor på PC'en)

HKEY_LOCAL_MACHINE/HARDWARE/DEVICEMAP/KEYB/CurLang

Value data endret til 1044 decimal

 

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Tegic/eT9/Ime/KeyboardLayouFiles

Value data endret til eT9.Rhodium.0414.kmap.txt

 

5. Rebootet TP2'en, og koste med meg norsk tastatur :)

 

Mange takk for tips og dytt i riktig retning.

 

Y.

Endret av yooukai
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, tenker på å skaffe meg en tp2 i stedet for den nesten håpløse n97'en. Vil dere anbefale den?

 

Ellers så lurer jeg på dette i forholdt til ROM's - forstår jeg det riktig hvis dette er FW til telefonen?

Et spørsmål til, jeg ser at folk bruker forkskjellige roms, og antar da dette er custom roms, laget av andre enn htc... Ingen som bruker htc sine originale roms?

Lenke til kommentar
Hei, tenker på å skaffe meg en tp2 i stedet for den nesten håpløse n97'en. Vil dere anbefale den?

 

Ellers så lurer jeg på dette i forholdt til ROM's - forstår jeg det riktig hvis dette er FW til telefonen?

Et spørsmål til, jeg ser at folk bruker forkskjellige roms, og antar da dette er custom roms, laget av andre enn htc... Ingen som bruker htc sine originale roms?

Ja rom er som en fw..

får min tp2 iløpet av morgen eller overimorgen, men første jeg kommer til å gjøre er å flashe til "custom" rom.. har veldig sansen for nrgz28 sine rom's på tp1..

fordelene er at man gjerne får f.eks nyere windows samt nyere manila..

Lenke til kommentar
Manila er? Hører at det er mye ymes rom's ute og går, med tanke på bugs. Jeg er ikke så jævlig opptatt av om menyene er "fete" eller ikke "fete", så hvis man sånn rent stabil-messig tjener best på å kjøre htc's originale rom, så er det best?

manila er touchflo 3d.. min nrg rom har vært dønn stabil.. men merk at det er på en touch pro1.. min er mer stabil og raskere enn det original rom'en noen gang har vært.. regner med at det gjelder tp2 og..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...