Gå til innhold

kommer ikke inn på ruteren eller xbox live

Anbefalte innlegg

nå som jeg har fått ordnet internettet på pcen, så får jeg ikke lenger kommet inn på min D-link ruter. Bruker ip'en: 192.168.0.1

Har også en xbox 360, får ikke koblet til live, har funket hele tiden før, men funker ikke nå, nettet funker bare på pcen, og alt er koblet i samme ruter.

før hadde jeg problemet at bare xboxen fikk koblet på, og da funket det og logge inn ruteren, men da fikk jeg ikke pcen til internett. sto ip konflikt da.

kan noen hjelpe meg? slik at både xboxen, pcen kommer seg på internett? og at det funker og logge seg inn på ruteren.

har prøvd of sette opp ny ip til pcen, ved å skrive i "Cmd" i "kjør" skrev Ipconfig/release og deretter ipconfig/renew.

men funka fortsatt ikke. kan noen hjelpe slik at alt kan funke på nett samtidig?

-Når xboxen er på nett så funker ikke internett på pcen, heller ikke trådløs. Men det funker og logge inn på ruter

- Men når jeg klarer og få pcen til internett, så funker det ikke og komme på internett på xboxen, og heller ikke og logge inn på ruteren

Endret av Jurigs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du dhcp på inne i ruteren? Hvis nei, så har du rett og slett satt pc og xbox til å ha samme ip.. F.eks 192.168.0.2

får ikke logget inn på ruteren nå da....... men hvordan får jeg sjekket det? har d-link DIR655

Lenke til kommentar
Hva er DIR-655 koblet i av modem eller routermodem?

Pass på at du bruker internettporten mot modemet.

Har du statisk IP på maskinene dine, så unngå å bruk samme adresse på de eller 192.168.0.1.

har fibernett, ruteren er koblet rett i den ene utgangen som står "PC"

skjønner ikke hvordan jeg ordner det, DHCP var enabled

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...