Muffinman Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Skal sette sammen ei kasse igjen, og denne gangen til en kompis. Han skal ikke overklokke, men likevel bestemte vi oss for et BH7-kort da det ser rimelig bra ut og har veldig gode specs/bundle i forhold til prisen. Dette kortet støtter jo UOFFISIELT fsb på 800 mhz. Det betyr at Abit garanterer at det skal fungere på denne frekvensen, selv om PE-brikkesettet er sertifisert fra Intel til max 533mhz. Har tatt meg den frihet å bestille en P4 2.4ghz PC800. Dette bør jo funke i og med at Abit garanterer det? Hva synes dere? PS: Har enda en dag eller to på meg å endre ordren, den står åpen enda og prosessoren kommer ikke inn før 15.5. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Ja, det funker, men du får jo ikke Dual DDR støtte som Intels sitt 865 og 875 chipset har. Et hovedkort med 865 chipset vil trolig koste rundt 1300,- Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Dual ddr er ikke viktig, dette er faktisk et prosjekt som skal koste ca. 11k inkludert 19" skjerm, pent kabinett, skikklig tastatur og mus samt skriver. Derfor har jeg plukket ut rimelige komponenter (trenger ingen råd om å satse på AMD her :wink: ). Derimot ble det valgt å legge noen kroner i prosessoren i forhold til det billigste da dette blir en god kombinasjon sammen med ddr 400 ram og et godt skjermkort. Skjermkortet skulle egentlig være et Atlantis 9500 pro/128, men det var ikke på lager så det ble et 9500 non-pro av samme merke istedet. Hvis det er modbart kan det jo være ok likevel...men modbare kort er vel kanskje ikke i handelen lenger. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Da funker nok BH7 bra. Men kortet støtter bare en DDR400 brikke. Skal du ha flere rambrikker i fremtiden, må du sette ned hastigheten til DDR333. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Da funker nok BH7 bra. Men kortet støtter bare en DDR400 brikke. Skal du ha flere rambrikker i fremtiden, må du sette ned hastigheten til DDR333. Slipper vel å bytte ut brikka, bare sette ned hastigheten. 512 mb bør vel egentlig holde ei stund til eieren av stasen. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Ville ha gått for dette: MSI 865P NEO-L Hovedkort S478/800mhz I865P, ATA/100, ATX, LAN, Dual DDR400 istedet for Abit BH7! Koster jo nesten det samme også. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Ville ha gått for dette: MSI 865P NEO-L Hovedkort S478/800mhz I865P, ATA/100, ATX, LAN, Dual DDR400 istedet for Abit BH7! Koster jo nesten det samme også. Bare så det er sagt; MSI er IKKE et alternativ under noen som helst slags omstendiget. Har opplevd nok armod med hovedkort av dette merket. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bare så det er sagt; MSI er IKKE et alternativ under noen som helst slags omstendiget. Hæ, vet ikke du at du aldri skal si aldri, nei du msi er meget bra hovdkort det. Kan det være bruker feil som var problemet mon tro Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 14. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2003 Bare så det er sagt; MSI er IKKE et alternativ under noen som helst slags omstendiget. Hæ, vet ikke du at du aldri skal si aldri, nei du msi er meget bra hovdkort det. Kan det være bruker feil som var problemet mon tro Neppe. Da virker det ikke i et halvår eller et år for så å miste funksjoner etterhvert. Usb-porter slutter å virke, strømstyring fusker og masse annet helt til det ikke fungerer i det hele tatt. Opplevd tre tilfeller, og alle var maskiner satt sammen av norske bedrifter. Når jeg sier EGNE erfaringer, er det fordi kameratene har mast på meg for å se om det var noe som kunne fikses. Holder meg til Asus i hovedsak, Epox og Abit i ny og ne. Har ikke opplevd trøbbel med disse merkene - enda. Dette var uansett off topic så det greier seg. Føyer til at prosessoren det var snakk om her er byttet med en 2.4/533 da den opprinnelige fikk utsatt leveringsdato. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå