Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan får vekk strekkmerker=?


Misterious

Anbefalte innlegg

Har hatt strekkmerker i armer nær bicepsen for lenge siden.. Jeg trur årsaken til dette at jeg har trent mye før, spesiell biceps-trening og huden sprekte seg so fekk jeg strekkmerker.. Det ligger mellom bicepsen og underarmer...Fins det noen krem som jeg kan bruke å få vekk eller noe lignande?!

Endret av Misterious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste måten å få de vekk på er dyr, privat laserbehandling,(Siden dette er kosmetisk.)hvor man heller ikke kan garantere at de går helt vekk. Men mindre synlige vil de nok ble.

 

Om de er blå-lilla nå, vil de også blekne og bli hvitere med årene. (Og dermed mer synlig jo brunere du er.)

Lenke til kommentar

- For det første så vil de fleste strekkmerker blekne betydelig med tiden, i begynnelsen er de ofte blårøde men de vil etter hvert nærme seg hudfarget.

 

- Det er også greit å bruke vanlig hudkremer for å sørge for at huden over merkene er så myk og frisk som mulig, her er aloe vera kremer et godt alternativ.

 

- Man bør også være flink med å trene musklene i området med strekkmerker, slik at disse blir stramme. Da vil også huden strammes og merkene vil ikke synes så godt.

 

- Det å være ute i solen og få farge er også bra og vil føre til at merkene blir mindre fremtredende.

 

- Det er også viktig med et sunt og variert kosthold slik at huden får den næringen den trenger, og selv om det å legge på seg mye ikke er bra med tanke på strekkmerker, så er overdreven slanking vel så ille siden dette vil fjerne underhudsfettet og føre til at all strekk belastning på magen vil bli tatt av huden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...