Gå til innhold

Bjørknes Høyskole og studenthybler

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg kom inn på bjørknes nå til høsten og sliter nå litt med å finne hybel/leilighet.

Slik jeg har forstått det så kommer bjørknes verken under SIO eller OAS og en kan derfor ikke leie hos disse ?

Det som er igjen da er anker studentboliger og privatmarkede.

Jeg fikk et tilbud fra anker om en 18kvm leilighet i storgata for 4360 i måneden inkludert strøm og internett. Jeg har nå lest at mange mener anker ikke skal være så bra . At det er dårlige leiligheter og dårligt miljø med mye ran og vold. Stemmer dette?

Noen som har noen tips til hvor jeg kan søke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du aldri har bodd i SIO-boligene, så er oppslagstavlene på Kringsjå og Sogn (sikkert Vestgrensa også) fulle av oppslag a la "Rom ønskes leid fra den og den datoen" og "leier ut i 2" mnd. osv.

Folk som signerer kontrakt, men vil flytter ut til større bolig fordi man skal flytte sammen med kjæresten, eller rett og slett brudd i planen.

Hvis jeg var inne i en boligkrise ville jeg hengt opp en slik lapp ved en oppslagstavle ved resepsjonen/eller postkassene, eller rett og slett ved Bunnpris på Blindern, eller satt inn en annonse på Finn.

Hvis du er jente (kan ikke vite) så er det privat studenthjem på St.Hanshaugen, og der har jeg bare hørt positivt om.

http://universitas.no/magasin/46573/piker-...floyprinsesser/

Det er også noe som heter Neuberggaten Appertement, som er slags hybelhus. Veldig uhygenisk og utrivelig, det har også vært rant der nå i senere tid. Men hvis man trenger en billig hybel så kan det vel være en kriseløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...