Gå til innhold

Mobilt bredbånd - logg?

Anbefalte innlegg

Hello, jeg lurte på om Mobilt bredbånd har noen form for logg? Og når jeg sier logg mener jeg altså at den på en eller annen måte "tar" opp visse sider du er inne på? Altså jeg skjønner jo at selve PC'n gjør det, men om den selve dingsen du stikker inn i pc'en tar det opp eller kan sende loggen til en annen osv. Hvis svaret er nei, så er det også nei hvis det er jobb mobilt bredbånd?

Vil helst at folk som er 100 % sikre svarer.

ty.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

99% sikker:

Selve modemet fører ikke noen logg, men leverandøren av modemet er vel pålagt av datatilsynet å logge aktiviteten din i forhold til IP-adressen din. All aktivitet du gjør blir logget som i spor av din IP-adresse. IP-adressen er ikke personlig, men er knyttet opp mot din maskin som bruker av et modem. Dersom du er knyttet opp mot arbeidsgiver i form av remote/VPN/etc, så har de mulighet til å få tak i logg av hva du gjør på nettet, da dette lagres på serveren hvor remote/VPN/etc kjøres fra.

Arbeidsgiver eller andre personer kan ikke hente noen form for informasjon fra leverandør av modemet. Dette er nok sikret i forhold til retningslinjer fra Datatilsynet.

Endret av unified86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...