Gaston Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei Jeg må nå levere mobilen min inn til reperasjon for 3 eller 4 gang grunnet feil. Den siste feilen jeg har fått nå er ikke den samme som jeg hadde på de foregående. Kan jeg heve kjøpet? Er drittlei mobilen nå. Har hatt den i 6 måneder og minst 3 av de har den vært på reperasjon. Hvilke muligheter har jeg? Lenke til kommentar
Bjarki Reinisson Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei. Da det sjedde med min telefon, fikk jeg velge et nytt produkt, eller pengene tilbake. Minus bruksverdien da selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Hva skal jeg si når jeg kontakter tele 2? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Si det samme som du sa her.Si at du vil heve kjøpet eller ha ny mobil. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Virker litt for enkelt hva. Du husker ikke engang hvor mange ganger den har vært til rep. Hva slags telefon er det, og hva er galt med den? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Jeg må si meg enig med Eulogy. Ikke alt av "feil" vi opplever med mobilen er mobiltelefonen sin skyld. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Fikk beskjed at jeg har rett på ny mob hvis den har vært sendt inn til rep 3 ganger. Kan jeg heve kjøpet istedet? Lenke til kommentar
balltuss Skrevet 21. juli 2009 Del Skrevet 21. juli 2009 Jepp du kan velge mellom å godta det de tilbyr deg( i dette tilfellet en ny telefon ), eller du kan heve kjøpet. Valget er ditt. Om du velger å godta deres tilbud bør du også legge til grunn at du bare har hatt nytte av mobilen i halve eieperioden, og også at mye har skjedd i mobilmarkedet på 6 mnd, ergo er ikke en ny telefon i dag verd det du ga for telefonen + tort og svie etc.... Derfor har du egentlig et krav som tilsier mer enn en identisk telefon. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 21. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2009 Hva bør jeg gå for? Jeg trenger penger sårt... Mobilen er en nokia classic 6220 Lenke til kommentar
vonLime Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hvis telefonen har vært inne for samme feil tre ganger, kan du få ny telefon eller pengene tilbake. Om den har vært inne fire ganger for forskjellige feil, så gjelder det samme. Jeg har ikke vært borti at verdien synker med alderen. Da jeg leverte min P1i på Elkjøp etter omtrent et års bruk, så fikk jeg igjen hvert øre jeg betalte for telefonen(og ved en feil også pengene for forsikringen). Så jeg fikk 3600 rett i hånda. Det er det samme som jeg betalte for telefon + forsikring. von L Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Det er ikke så enkelt. Det er ingenting som sier at du har krav på å heve kjøpet etter 4 gang forskjellig feil. Det er mer eller mindre blitt en bransje-praksis, men ikke noe man har krav på i henhold til forbrukerkjøpsloven. Men det mangler en haug med opplysninger her. F.eks er mobilen et privatkjøp? Hvilke symptomer på feil har det vært? Har verkstedet funnet feil? Som tidligere nevnt så er ikke alt av "feil" vi opplever med mobilen mobiltelefonen sin skyld. Hvis du f.eks klager på treg telefon, og du har lastet ned masse spill fra www.LetMeRobU.com så trenger det ikke butikken eller produsent sin skyld. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det er ikke så enkelt. Det er ingenting som sier at du har krav på å heve kjøpet etter 4 gang forskjellig feil. Det er mer eller mindre blitt en bransje-praksis, men ikke noe man har krav på i henhold til forbrukerkjøpsloven. Men det mangler en haug med opplysninger her. F.eks er mobilen et privatkjøp? Hvilke symptomer på feil har det vært? Har verkstedet funnet feil? Som tidligere nevnt så er ikke alt av "feil" vi opplever med mobilen mobiltelefonen sin skyld. Hvis du f.eks klager på treg telefon, og du har lastet ned masse spill fra www.LetMeRobU.com så trenger det ikke butikken eller produsent sin skyld. Nja - den er opp til diskusjon, hvis telefonen ryker inn og ut for service flere ganger men for forskjellig feil så vil en likevel ha adgang til å heve kjøpet. I utgangspunktet vil en ved vurdering kunne gjøre det ved første gang og, beroende på hva som er galt. Skal vi gå inn på en diskusjon rundt fkjl. §30, så kan en jo se på: Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Det vil ikke være urimelig å legge til grunn at en feks nyinnkjøpt telefon ryker inn på service 4 ganger det første halvåret - normalt tar slikt gjerne noen uker, så en snakker jo etter hvert stor del av levetiden på verksted for feil. Men dette blir på generelt grunnlag - slik jeg ser det blir dermed påstanden til Flodec feil om at det ikke er noe i lovverket som dekker om det er forskjellig feil. Du er ikke rettsløs i hevings forstand når feilene er forskjellig. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Heisann! Jeg ringte moobi idag og det viser seg det at jeg ikke kan få ny mobil eller heve kjøpet siden denne ganga så er feilen en ny feil. Fikk beskjed at jeg i teorien kan ha mobilen inn til reperasjon 100 ganger og fortsatt ikke få ny mobil. Nå sender de meg ny konvolutt der jeg må levere mobilen på nytt. Kan jeg ta bruk av den loven som sier at det skal ta "rimelig tid"? Åssen kommer jeg gjennom med det da? Jeg prøvde å si det, men fikk aldri noe respons på det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Du kan jo ikke heve kjøpet med grunnlag i urimelig tidsbruk når du ikke har levert inn telefonen en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå