Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Projisere speedometer på frontrute?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for linkene!

 

Så man må ha en liten plastdings liggende i ruta altså... hmm

Vet ikke helt om jeg likte det:P

 

hvordan i all verden skal du få til det uten å ha en plast-dings fremme ved ruta?

du kan jo evt. bygge inn projektoren i dashbordet, men ser for meg at dette blir en god del jobb.

Lenke til kommentar

Takk for linkene!

 

Så man må ha en liten plastdings liggende i ruta altså... hmm

Vet ikke helt om jeg likte det:P

 

hvordan i all verden skal du få til det uten å ha en plast-dings fremme ved ruta?

du kan jo evt. bygge inn projektoren i dashbordet, men ser for meg at dette blir en god del jobb.

Jeg bare spurte...

Lenke til kommentar

Har selv den globaltop-greia som det linkes til i post #2.

 

Den er veldig grei siden den er gps-basert; plugg i sigarettenneruttak og plasser så fungerer det. Resultatet er så som så, er jo med en spesialfilm som skal gjøre refleksjonen tydelig, uten at det hjelper under normale forhold. Man skal ha veldig gammel bil for at frontruten er bratt og flat nok til at det blir bra resultat under alle forhold.

 

For min del skrur jeg på den når jeg skal kjøre langt og det er mørkt. Det er utrolig deilig å skru av alt annet lys og kun ha farten opp på kanten av frontruta, tenk ala saabs nattmodus, bare uten at man må se helt ned i dashbordet for å se farten.

 

Skal det være virkelig praktisk så må man kjøpe bil med teknologien innebygd. Ettermontering blir jalla, og det er litt styr for å få det brukbart. Biler som har dette orginalt har spesialglass i frontruten for å få klar refleksjon, og man får så mye informasjon opp at det erstatter dashboardet istedet for at det blir bare en kjekk gadget.

 

Jeg liker konseptet, og er det praktisk mulig vil jeg velge en bil med det når jeg engang skal kjøpe ny bil. Det er komfortabelt når det er mørkt, får jo essensiell informasjon uten at hele dashboardet lyser opp, men ellers har det ikke så stor nytteverdi.

Lenke til kommentar

Bare hastighet og kompass. Sistnevnte er litt ubrukelig. Rpm og temp hadde vært snedig, men da ville monteringen vært mye mer kronglete.

 

Siden varsellysene i dashboardet lyser uavhengig av om lyset ellers er på så får man litt info der også om det skulle skje noe.

 

Egentlig er det bare en ubrukelig gadget, orginalmonterte hud-er er milevis forran. Vet at BMW + diverse amerikanske merker har dette tilgjengelig, sikkert flere også?.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar
disse linkene.. - hva er det som er forskjellen mellom dem og det å bare finne seg en 7" skjerm, som er tilkoblet en pc med gps og hastighetsmåler? :p

At farten vises på frontruten og at den er gjennomsiktig. Men dette med å ha en gps er jo så og si like greit. Eneste er at det ikke ser like snedig ut + at man får gjerne litt problemer med sikt og onkel blå om man plasserer den midt i synsfeltet.

Lenke til kommentar

Ja, dere missforstår, disse skjermene prosjekterer jo ikke noe på vinduet, det er jo bare skjermen som reflekterer.. - og da ville jo slik jeg sa det tidligere gå ann, til og med kanskje bedre? - man får jo gps program hvor kun farten vises :p

 

EDIT: Forklarte meg dårlig, jeg mener at man kan legge en 7" akkurat slik som man ville lagt en sånn som det er blitt linket til, og ha akkurat samme nytten.

Endret av Famen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...