Gå til innhold

Forsikring til hund - hva er normalt, og kan de dekke høye dyrlegeutgifter?

Er hunden din forsikret?  

6 stemmer

1. 1. Er hunden din forsikret?

• Ja
      3
    • Nei
      3

Anbefalte innlegg

Hei

Om vel èn uke henter vi en valp, så i den forbindelse lurer jeg på hva som er vanlig når det gjelder forsikringer. Det jeg trenger er en ulykke/sykdoms-forsikring. Det er en Golden Retriever som koster 10 000 kr.

Vi var hos Sparebank 1 i dag, og der var premien ca 1500 kr/år. Egenandelen var 1000 kr pr. 100 dager, og forsikringssummen var 10 000. Jeg synes det blir mye at maks egenandel blir 4000 pr. år når den kun er forsikret for 10 000. Er dette normalt?

En annen ting jeg reagerte på var at de sa det ikke var mulig å få en forsikring som dekket mer enn 10 000 på noen måte. Hvis hunden som voksen får magedreining kan lett regningen til dyrlegen bli 40 000, og da er jo ikke 10 000 særlig mye. Da er det jo ikke slik at man sier "Nei, da tror jeg bare vi driter i det og heller kjøper en ny". Dette blir jo som et familiemedlem som man blir glad i. Hun vi snakket med var enig i dette, men mente bestemt at 10 000 var maksgrensen for utbetaling til veterinæren. Ved dødsfall er det jo greit å få dekket kosnaden for å kjøpe ny, men ved sykdom og skade burde den dekke det det koster å behandle sykdommen/skaden (kanskje begrenset til f.eks. 60 000 kr).

Til dere som har forsikret hund: Hvordan er deres avtale når det gjelder dyrlegeregninger høyere enn hundens verdi?

(Oppgi gjerne selskap, egenandel og premie)

Tusen takk for alle hjelpende svar :)

Endret av grizzlyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vi hadde forsikring på dachen(den varer bare til de er 10 år)

Og ut av de 10 000 kronene vi har betalt i premie over 10 år har forsikrings selvskapet betalt 45 000-50 000 for div opprasjoner..

Inkuldert, sette stål i hofta hennes som valp, opprasjon for å fjerne livmoren etter livmors betennesle

Og en stor komplisert ryggopprasjon med 2 uker opphold hos dyrlegen med fysioterapi(den siste kosta 28 000kr, vi betale 6000 i egen andel)

Fra min erfaring, er hunde forsikking noe et selvskap gir som de vet de vil tape på, alt som skal til er en enkelt sykdom og eller opprasjon og du har fått tilbake alle penge du noen gang kommer til å bruke på forsikings premier.

Så med mindre du har en ekstremt heldig hund som lever de første 10 årene uten noen plager eller alvorlige hendelser, kan det lønne seg å ikke ha forsikring, men skjer det først noe må man ha forsikring viss man ikke er villig til å punge ut med 15 000-30 000kr på stedet

Jeg tror vi hadde hundeforsiking sammen med alle de andre vi hadde hos IF, og som sagt, vi betalte ca. 1000kr året.

Så 10 000kr over 10år er noe de fleste bør kunne unne et levende vesen man er glad i

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...