malarone Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hei Har lest litt i eldre tråder, men har vel egentlig ikke funnet svar på mitt spørsmål angående depositumslån. Jeg ble ferdig utdannet i juni i år, etter fire års utdanning. Nå flytter jeg til Trondheim, og driver og søker jobb der. Har foreløpig ikke fått noe jobb, og sliter med sommerjobb når jeg er hjemme i sommer. Har fått jobbet én dag gjennom jobzone og to dager gjennom gammeljobben min hittil, så ikke mye inntekt der i gården. Problemet mitt er at jeg har et depositum på leiligheten i Trondheim som jeg må betale. Dette er på 10 000kr, og skal betales i august. Var idag å snakket med banken min, Sparebank1, men siden jeg ikke har noe jobb enda, og ikke skal studere, så fikk jeg ikke lån hos de. (Hadde jeg hatt jobb eller skulle studere hadde jeg jo ikke treng å ta opp lån ) Så da er mitt spørsmål: Er det noen banker jeg kan få et depositumslån uten å være student eller ha en jobb? (håper å få meg jobb så fort som mulig, men er visst ikke bare bare ) Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 prøvd Nordea? Jeg finner de svært så studentvennlige. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Her er alltid familie og bekjente en lønnsom måte å låne på når det er snakk om depositum, men ikke alle har den muligheten. Jeg har selv Nordea og fått god hjelp av disse i forskjellige saker, men uten faste inntekter vil nok de fleste bankene rynke på nesa over å skulle gi deg penger er jeg redd. Lenke til kommentar
malarone Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Har vært i kontakt med Nordea nå, hun jeg pratet med meinte at det var en sjanse for at jeg kan få der.. skal innom de i morgen å snakke med de Har allerede lånt endel penger av moren min, og synes 10 000kr til er mye. Ikke har hun så ekstremt bra inntekt heller.. Faren min er død, så der er det ingen penger å låne. Men har hørt om depositumslån hvor du låner pengene og de står der til du sier opp husleiekontrakten, så får banken pengene tilbake, uten renter eller noe ting. Noen som vet hvilke banker dette gjelder i? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Har vært i kontakt med Nordea nå, hun jeg pratet med meinte at det var en sjanse for at jeg kan få der.. skal innom de i morgen å snakke med de Har allerede lånt endel penger av moren min, og synes 10 000kr til er mye. Ikke har hun så ekstremt bra inntekt heller.. Faren min er død, så der er det ingen penger å låne. Men har hørt om depositumslån hvor du låner pengene og de står der til du sier opp husleiekontrakten, så får banken pengene tilbake, uten renter eller noe ting. Noen som vet hvilke banker dette gjelder i? Dette er nok den muligheten damen i Nordea har tenkt på. Et depositum er jo bare penger som står på en konto og gir renter av seg så lenge du bor der, men er ganske strenge klausuler i disse lånene for hva som vil skje om ting ikke er i orden når du flytter ut da. Er nok en tilbakebetaling som svir, men så er det heldigvis de færreste som herper leilighetene sine også. Skjønner du synes det er mye å spørre mor om, men er du fornuftig med leiligheten er det penger på bok enten de står der eller på en annen konto. Men at du vil klare deg selv er kun posetivt. Husk å se skikkelig ut når du går i banken i morgen da Og bare en liten btw, hva enn du gjør, ikke fall for fristelsen å slå til på f.eks forbrukslån for å dekke depositumet. Endret 20. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
malarone Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 Det det var snakk om hos Nordea var et Check-in-lån.. http://www.nordea.no/Privat/L%C3%A5n%2bog%...A5r/854842.html kan ikke se at de har egne depositumslån der? Dette check-in-lånet er det renter på, og jeg må betale på lånet under perioden. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 Hvor gammel er du? Vet ikke hvor jeg hadde fått det for meg at du var under 18, men du er tydeligvis godt over når det er snakk om slike lån. Det er jo ganske høye renter på dette, men må du så må du. Det er nok lignende lån i andre banker også, så kan være en ide å ringe rundt å høre. Lenke til kommentar
malarone Skrevet 20. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2009 hehe, er 25 år.. ferdig utdannet etter fire år, så nå er jeg jobbsøker Lenke til kommentar
KS Skrevet 20. juli 2009 Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Men har hørt om depositumslån hvor du låner pengene og de står der til du sier opp husleiekontrakten, så får banken pengene tilbake, uten renter eller noe ting. Noen som vet hvilke banker dette gjelder i? En bank som er villig til å gi lån til høyrisiko kunder uten sikkerhet uten renter og gebyrer? Høres ikke veldig sannsynlig ut. Det eneste måtte være Lånekassen men du er jo ikke student lengre. Men hvem har sagt at du ikke kan være student..? Endret 20. juli 2009 av KS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå