Gå til innhold

doom3 til xbox !!!


Anbefalte innlegg

ATWindsor:

Hvis jeg har forstått deg rett virker det som om du tror at en Xbox versjon av Doom 3 så og si vil være identisk med PC utgaven. Jeg kan fortelle deg at å porte spillet over på Xbox går langt utover bare det å kjøre spillet i lavere oppløsning og lage "dårligere" teksturer.

 

ID-software har alltid vært tilhengere av OpenGL som API når de lager spill. Utviklere som lager spill på Xbox må bruke Microsoft sitt XDK (Xbox Development Kit). Dette XDKet inneholder en meget omskrevet, og spesialisert versjon av DirectX (spesialisert ved at mange av funksjonene går rett på Xbox sin hardware). Når så ID skal porte spillet, kommer de ikke utenom å måtte skrive om store deler av "motoren" sin for å tilpasse den Xbox. På samme måte må de skrive om koden for lydsystemet og kontrollerne, de må redesigne menyene og tilpasse nettverkskoden for Xbox Live. Hvis de vil implementere muligheter for split-screen må dette legges til. Alt i alt er det en mengde ting som må gjøres før du har en Xbox versjon, og det er da nettopp også derfor de nå snakker om utsettelser for å bli ferdig med Xbox tilpassninger.

 

Xbox og PC kan altså ved første øyekast virke som to relativt like arkitekturer (P3 700 mhz CPU, nvidia-basert grafikkchip osv). Forskjellene er derimot langt større enn man skulle tro. Her kommer en post fra et annet forum som drøfter nettopp dette (håper dere skjønner engelsk ;)) :

 

Ja jeg tror den vil være så og si identisk, det har ingenting å si at man må omprogramere mye av spillet, tror du at de lager helt nye teksturer for xbox-versjonen? Det tviler jeg på, da er det bare å sette ned teksture-kvaliteten og oppløsning som gjør monn. Det hjelper ikke om det er mye jobb å porte spillet, de gidder ikke å gjøre det til mer jobb enn nødvendigog vil nesten garanter bruke de sammemodellene og teksturene som i pc-utgaven, samtlige spill som finnes til begge platfromer (ihvertfall som jeg har spillt) tyder på dette.

 

Artikkelen var iogforseg grei nok den, men bidrar med lite nytt, klart det krever mer å kjøre på høyere oppløsning og 32-bit i motsetning til 16-bit osv.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg tror den vil være så og si identisk, det har ingenting å si at man må omprogramere mye av spillet, tror du at de lager helt nye teksturer for xbox-versjonen? Det tviler jeg på, da er det bare å sette ned teksture-kvaliteten og oppløsning som gjør monn. Det hjelper ikke om det er mye jobb å porte spillet, de gidder ikke å gjøre det til mer jobb enn nødvendigog vil nesten garanter bruke de sammemodellene og teksturene som i pc-utgaven, samtlige spill som finnes til begge platfromer (ihvertfall som jeg har spillt) tyder på dette.

 

Artikkelen var iogforseg grei nok den, men bidrar med lite nytt, klart det krever mer å kjøre på høyere oppløsning og 32-bit i motsetning til 16-bit osv.

Dette blir for dumt...det har ingen hensikt å diskutere med en som tydeligvis ikke vet forskjell på OpenGL og DirectX, og som tror mesteparten av arbeidet bak å utvikle spill ligger i å tegne teksturer og lage 3d modeller. Ta deg et kurs i programmering så skjønner du hvor mye arbeid John Carmack og andre utviklere legger i motorene sine (og nei, det går ikke ut på å bruke Photoshop og 3dstudio).

 

Eller forresten, glem det siste. Hvis alt du fikk ut av den artikkelen var at den eneste forskjellen på PC og Xbox ligger i høyere oppløsning og fargedybde finnes det, ærlig talt, ikke håp for deg. Begrep som "delt minnearkitektur" fløy visst bare forbi hodet ditt. Men gratulerer, jeg er overrasket over at du fikk startet pcen din og i det hele tatt har klart å komme deg på nettet! Jeg kunne legge ut om at lavere oppløsning i kombinasjon med langt høyere båndbredde gjør Xbox i stand til å benytte modeller med flere polygoner, men ettersom jeg tviler på at du i det hele tatt vet hva et polygon er, lar jeg det heller være.

 

Kos deg videre med PCen din du (det er den firkanta boksen som fjøla med alle knappene på er koblet til)!

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt...det har ingen hensikt å diskutere med en som tydeligvis ikke vet forskjell på OpenGL og DirectX, og som tror mesteparten av arbeidet bak å utvikle spill ligger i å tegne teksturer og lage 3d modeller. Ta deg et kurs i programmering så skjønner du hvor mye arbeid John Carmack og andre utviklere legger i motorene sine (og nei, det går ikke ut på å bruke Photoshop og 3dstudio).  

 

Nei nå får du gi deg, programmeringen ligger utenfor grafikkdiskusjonen det er det som er poenget, jeg vet at det kreves mye arbeid, jeg kan programmere selv (endog ikke så bra ;)).

 

Svar meg på følgende spørsmål: tror du de kommer til å bruke de samme teksturene i xbox-versjonen som i pc-versjonen, ja eller nei? Jeg personlig tror ja, da blir forskjellen i praksis at teksturene blir mere komprimert, og at oppløsningen blir lavere, det samme kan man oppnå ved å sette ned innstillingene på pc-versjonen og kjøre det ut på tven.

 

De kommer heller lite trolig til å fjerne sekvenser eller endre de i xbox-versjonen. Hele denne forskjellern på OpenGL og DirectX du maser om er langt på siden av temaet og ikke spesielt relevant for diskusjonen.

 

Eller forresten, glem det siste. Hvis alt du fikk ut av den artikkelen var at den eneste forskjellen på PC og Xbox ligger i høyere oppløsning og fargedybde finnes det, ærlig talt, ikke håp for deg. Begrep som "delt minnearkitektur" fløy visst bare forbi hodet ditt. Men gratulerer, jeg er overrasket over at du fikk startet pcen din og i det hele tatt har klart å komme deg på nettet!  Jeg kunne legge ut om at lavere oppløsning i kombinasjon med langt høyere båndbredde gjør Xbox i stand til å benytte modeller med flere polygoner, men ettersom jeg tviler på at du i det hele tatt vet hva et polygon er, lar jeg det heller være.  

 

Kos deg videre med PCen din du (det er den firkanta boksen som fjøla med alle knappene på er koblet til)!

 

Det var det eneste "nye" jeg så i artikkelen, greit det var noe dårlige formulert, men det var altså derfor jeg kommenterte det.

 

For å oppsumere mitt synspunkt: Forskjellen mellom xbox-versjonen og pc-versjone blir lavere teksture-kvalitet, og lavere oppløsning, man kan oppnå i praksis den samme grafikken med svært moderat maskinvare, og tv-ut. Selv om du sikkert har rett i at menyene blir annerledes. Og den annerledes programmeringe tviler jeg sterkt på at sluttbrukeren vil merke noe til i praksis.

 

Ps: Å rakke ned på motdebattanters intelligens, og hele tiden trekke inn ting på siden av diskusjonen er ikke spesiellt god debatteknikk, og heller ikke spesiellt hyggelig.

 

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor:

 

Dette er noen av dine påstander:

 

- En middels PC klarer å kjøre spill bedre enn Xbox

 

- Frameraten i Xbox spill er ikke mer stabil

 

- Den eneste forskjellen mellom PC og Xbox utgaven av Doom3 vil være lavere oppløsning og dårligere teksturer.

 

Det meste jeg har skrevet til nå har dreid seg om akkurat disse punktene. Det at du i din villfarelse tror at programmering, APIer, minnearkitektur osv. ligger utenfor en grafikkdiskusjon, viser bare at du uttaler deg om ting du har null greie på. Jeg er enig i at å rakke ned på andres intelligens ikke er spesielt hyggelig, men om man skal diskutere et tema er det en forutsetning at man i det minste har grunnleggende kunnskaper om emnet. Det er aldri hyggelig å innse at man har kastet seg rett ut i en diskusjon man ikke har greie på. Jeg er heller ingen ekspert på området, men hvis du gadd å lese postene mine istedenfor å hele tiden syte og klage på at jeg går utenfor tema, hadde du kanskje lært noe.

 

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, Doom 3 på Xbox kommer til å kjøre med lavere oppløsning og teksturer som er optimalisert for dens 64MB med system minne. Der du tar grundig feil er når du hevder dette vil være den eneste forskjellen, og det er her programmeringen kommer inn bildet.

 

De aller fleste som har PC i dag, kjører maskiner med integrert grafikkchip på hovedkortet, et Nvidia kort av typen GeForce 2/3/4 MX, eller et ATI kort fra forrige generasjon (før R300/9xxx serien). Hvilke egenskaper er det så Xbox har som flere av disse kortene mangler (features som faktisk resulterer i bedre grafikk)? Xbox har en fullt programmerbar transform & lighting motor, den har to vertex og en pixel shader som gir støtte for teknikker som vertex lighting, morphing, key frame animering og vertex skinning. Videre har den hardware støtte for DOT3 bump mapping og aksellerering av kurvede flater. Dette var mange kompliserte ord på en gang, men hva betyr det i praksis?

 

Ved å benytte disse teknikkene kan utviklerne lage realistiske refleksjoner (som f.eks benyttes i vanneffekter), hud, hår, vegger o.l. som ser nesten helt ekte ut. I det hele tatt kan de nå lage ekstremt detaljerte overflater du ikke kan få til ved å benytte vanlige 2D teksturer. Det som gjør Doom3 totalt forskjellig fra f.eks Quake 3, er altså ikke at ID software nå benytter bedre teksturer, men fordi vertex and pixel programmene er totalt forskjellige.

 

Når noen sier at det bare er å sette ned oppløsninga på en PC med GeForce 2/GeForce 4 MX kort og så tro at man vil få like bra grafikk som på Xbox, tar de rett og slett feil. Riktignok er alle disse featurene (og flere nye i tillegg) med i de nyeste grafikkkortene på markedet. Problemet er bare at det først er nå vi begynner vi å se PCspill som drar nytte av dem, mens de på Xbox har vært brukt fra de aller første spillene.

Lenke til kommentar

Må si jeg støtter Mr_Snuffles, virker som han vet hva han snakker om (litt mer en noen andre her hvertfall ;) )

 

Eneste jeg vil si er at jeg tror D3 til Xbox vil ha like bra texturer som PC-versjonen. Men ingenting er bekreftet, har svirret noen rykter om at arkitekturen på noen brett skal modifiseres (ta vekk noen seksjoner, klippe spillet opp i flere maps, for å gjøre dem mindre etc etc).

Lenke til kommentar
ATWindsor:

 

Dette er noen av dine påstander:

 

- En middels PC klarer å kjøre spill bedre enn Xbox

 

- Frameraten i Xbox spill er ikke mer stabil

 

- Den eneste forskjellen mellom PC og Xbox utgaven av Doom3 vil være lavere oppløsning og dårligere teksturer.

 

Ved å benytte disse teknikkene kan utviklerne lage realistiske refleksjoner (som f.eks benyttes i vanneffekter), hud, hår, vegger o.l. som ser nesten helt ekte ut. I det hele tatt kan de nå lage ekstremt detaljerte overflater du ikke kan få til ved å benytte vanlige 2D teksturer. Det som gjør Doom3 totalt forskjellig fra f.eks Quake 3, er altså ikke at ID software nå benytter bedre teksturer, men fordi vertex and pixel programmene er totalt forskjellige.

.

 

La meg for det første oppklare noe: En middels pc på dette forumet (les sånn omtrent en ti4200). Og framerate kommentaren min gjaldt Doom3, hvorfor denne distingsjonen kan du spørre? Jo fordi når man lager ett spill for konsoll fra dag 1, så stapper man gjerne inn max med effekter i en scene uten at det hakker, mens doom3 er lagd for pc fra starten, jeg tror rett og slett ikke de kommer til å feks fjerne et par dyr fra litt mer krevende scener, eller legge til et par der det ikke er så mye å rendre, bare for å få frameraten jevnere. Hadde spillet derimot vært lagd med konsoll i minnet hele tiden, ville slike betraktninger blitt gjort hele tiden.

 

Ja, doom3 benytter nye 3d-rendringteknikker, men hva så? Som du selv sier, både pc og xbox er kapable til å benytte de. Er du uenig i påstanden om at den eneste forskjellen for brukeren mellom xbox-versjonen og pc-versjonen vil være mer komprimerte teksturer og lavere oppløsning? hvis ikke, hva er det du mener vil være forskjellig grafikkmessig. (som har noe å si da, ikke sånn "menyen vil ikke være lik").

 

Jeg forstår at de arkitekturmessig forskjellene mellom xbox og pc, jeg vet at det er derfor en xbox gjør det mye bedre enn en pc med samme specs, men jeg vet også det er lite annet enn akkurat denne informasjonen vi får ut av den arkitekturmessig diskusjonen, da synes jeg personlig det er bedre å se på personlig erfaringer og praktisk ytelse for å bedømme sånn ca hvor på "pc-treet" en xbox ligger, litt mer presist.

 

AtW

Lenke til kommentar

UANSETT hva dere sier så synes jeg det vil være litt synd hvis D3 blir uttsatt bare fordi de skal vente på xbox versjonen, å det har jeg lov til å synes Mr_Snuffles du klager på folk som synes det er leit å vil gi lyd fra seg DETTE ER DA BARE NORMALT!! er det ikke? jeg gider ikke henge meg i diskusjonen om hvilken platform som er best jeg bare sier at jeg synes det å spille fps spill er best på pc med mus og keyboard (hvorfor kan ikke xbox og andre konsoler få en pad med en sån trackbal mus på toppen da kunne det å spille fps spill på konsol hvert morsomt.)

Lenke til kommentar
UANSETT hva dere sier så synes jeg det vil være litt synd hvis D3 blir uttsatt bare fordi de skal vente på xbox versjonen, å det har jeg lov til å synes Mr_Snuffles du klager på folk som synes det er leit å vil gi lyd fra seg DETTE ER DA BARE NORMALT!! er det ikke?

 

Det er greit å gi lyd fra seg hvis argumentasjonen er bra. Å klage på at Id velger en strategi som er lønnsom for dem, er bare teit.

Id er et selskap, deres mål bør være å tjene penger, på lang sikt og på kort sikt.

 

Mange spilltittler blir lansert med tanke på å generere penger på kort sikt, spesiellt gjelder dette spill basert på film. I andre titler som Half-Life 2 og doom3 er det fokus på kvalitet, spillene tar lang tid å lage og fokus er på kvalitet. IMIDLERTID er jo fremdeles formålet å tjene penger.

 

Hvis Id Software mener det er en god deal (på kort og lang sikt) å release spillet til x-box først (Vurdering av hvor mye "kjøpevilje" de mister hos PC folk vs. det Microsfot gidder å betale) så er det jo uforsvarlig å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
jeg er en av de som bekymrer meg over følgende alvorlige sak:

 

microsoft har gitt en forespørsel til ID software om å holde tilbake pcversjonen til de har gjordt klar Xboxversjonen. John Carmack skal visstnok ikke ha gitt noe svar på dette ennå, men det er muligheter for at det kan skje. Betyr dette at vi får se det som skjedde med halo all over again?!  

 

 

Kommentar til den opprinnelige post'en: I Bungee's tilfelle droppet de MacPC-versjonen av Halo til fordel for ensidig xbox release (dog med en pc-port en god stund senere.)

 

Dette er ikke tilfellet for id software Doom III. De har blitt bedt om å vente med pc-release til xbox-versjonen er ferdig.

Klart det er litt surt å vente litt ekstra på et (potensielt) kongespill, men det er IKKE "Halo all over again". Pc-versjonen blir ikke droppet, men bare eventuelt litt utsatt. Ser ikke poenget i å sette igang noe massivt spetakkel mot Id på grunn av det- lukter litt fanatisk fanboy av sånt.

 

(og alle xbox-whores, ikke bland dere inn. dette er oss pc-gutta (og jentene) sitt problem, og det er DERES FEIL!

 

xbox-whores? Synes Mr_Snuffles hadde et godt poeng: "En ekte gamer går dit spillene er." Teit å begrense seg til en platform. Pust dypt inn, og spar penger til et par konsoller. :-)

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt...det har ingen hensikt å diskutere med en som tydeligvis ikke vet forskjell på OpenGL og DirectX, og som tror mesteparten av arbeidet bak å utvikle spill ligger i å tegne teksturer og lage 3d modeller. Ta deg et kurs i programmering så skjønner du hvor mye arbeid John Carmack og andre utviklere legger i motorene sine (og nei, det går ikke ut på å bruke Photoshop og 3dstudio).

 

Burde ikke det gå greit å kjøre OpenGL på Xbox? Driverene lastes vel ifra spillet/DVDen. MS vil kanskje ikke være så glad for det, men dem vil kanskje gjøre et unntak for JC :)

 

Eller forresten, glem det siste. Hvis alt du fikk ut av den artikkelen var at den eneste forskjellen på PC og Xbox ligger i høyere oppløsning og fargedybde finnes det, ærlig talt, ikke håp for deg. Begrep som "delt minnearkitektur" fløy visst bare forbi hodet ditt.

 

UMA er ikke bare positivt, det betyr at gfx chipen må dele båndbredde med CPU'en og hvis man har nok video minne i en PC så vil man ikke få problemer med texture overflow.

Lenke til kommentar
jeg er en av de som bekymrer meg over følgende alvorlige sak:

 

microsoft har gitt en forespørsel til ID software om å holde tilbake pcversjonen til de har gjordt klar Xboxversjonen. John Carmack skal visstnok ikke ha gitt noe svar på dette ennå, men det er muligheter for at det kan skje. Betyr dette at vi får se det som skjedde med halo all over again?!  

 

 

Kommentar til den opprinnelige post'en: I Bungee's tilfelle droppet de MacPC-versjonen av Halo til fordel for ensidig xbox release (dog med en pc-port en god stund senere.)

 

Dette er ikke tilfellet for id software Doom III. De har blitt bedt om å vente med pc-release til xbox-versjonen er ferdig.

Klart det er litt surt å vente litt ekstra på et (potensielt) kongespill, men det er IKKE "Halo all over again". Pc-versjonen blir ikke droppet, men bare eventuelt litt utsatt. Ser ikke poenget i å sette igang noe massivt spetakkel mot Id på grunn av det- lukter litt fanatisk fanboy av sånt.

 

(og alle xbox-whores, ikke bland dere inn. dette er oss pc-gutta (og jentene) sitt problem, og det er DERES FEIL!

 

xbox-whores? Synes Mr_Snuffles hadde et godt poeng: "En ekte gamer går dit spillene er." Teit å begrense seg til en platform. Pust dypt inn, og spar penger til et par konsoller. :-)

 

 

at det som skjedde med halo skal skje med doom3 er et worst case scenario. Eller en mild overdrivelse om du vil. kanskje ikke det beste eksemplet å dra frem, men spist er spist, og skrevet er skrevet.

 

og hadde du lest hele tråden så hadde du fått med deg at jeg faktisk HAR xbox. -og fanboy, hva så?:woot:

 

og med "xbox-whores" så mener jeg de som kun har xbox, ingen erfaring med andre platformer, og som bedyrer xboxens totale dominans over pc, ps2, gud og hva vet jeg. seriøse gamere som har innsikt i åssen det faktisk ligger an har jeg all respekt for.

 

og litt grinegutt.. :)  

 

nå såret du virkelig følelsene mine... :(:(:(

 

bhah! :D

Lenke til kommentar
Burde ikke det gå greit å kjøre OpenGL på Xbox? Driverene lastes vel ifra spillet/DVDen. MS vil kanskje ikke være så glad for det, men dem vil kanskje gjøre et unntak for JC

Hvert Xbox spill som kommer på markedet har alltid med de nyeste oppdaterte driverne fra Nvidia, så i teorien er det fullt mulig å legge ved et sett med OpenGL drivere på DVDen og bruke dem. Spørsmålet er da, som du sier, om Nvida har fått lov av MS å utvikle OpenGL drivere til Xbox. Nvidia er kjent for å være store pådrivere for OpenGL så det er det slettes ikke utenkelig at slike drivere finnes, men så vidt jeg vet (Google!) finnes det ikke offisielle dokumenter eller uttalelser som bekrefter dette.

 

Selv med OpenGL drivere kommer man ikke utenom Microsoft sin XDK (DirectX SDK + Xbox SDK), da alle kode som kjøres på Xbox må kompileres i dette miljøet (Xbox kjører kun "signed" kode). Alternativt kan man kanskje benytte Nvidias eget CG Language som fungerer som et lag over OpenGL og så gjøre offline kompilering av DirectX vertex og pixel shadere. I alle tilfeller kommer ikke ID software utenom å gjøre omfattende endringer i kodebasen når de skal porte fra PC til Xbox.

 

UMA er ikke bare positivt, det betyr at gfx chipen må dele båndbredde med CPU'en og hvis man har nok video minne i en PC så vil man ikke få problemer med texture overflow.

 

Du har rett i at UMA har sine fordeler og ulemper, men jeg vil gjerne sitere JC selv på temaet:

I do think that the unified memory architecture is a Good Thing. High end graphics cards have so much more memory bandwidth than the primary memory subsystem that it makes a lot of sense to just get rid of the main system and let the CPU leech off of the graphics memory. When the graphics system is busy, they will contend over the memory a bit, but in idle conditions the CPU should actually get more memory bandwidth than even the highest end server configuration with standard components.
Lenke til kommentar

Selv om det er økonomisk rett av dem å gjøre det har jeg like mye rett til å føle meg snurt. sån er det bare jeg sitter ikke å er glad som bare det fordi jeg må vente litt lengere.

 

btw går det ikke an å lage en os for pc som bare har det man trenger for å spille, ergo man booter opp med et os som ikke har masse dil dal men kun det man trenger for å spille.

Lenke til kommentar
Selv om det er økonomisk rett av dem å gjøre det har jeg like mye rett til å føle meg snurt. sån er det bare jeg sitter ikke å er glad som bare det fordi jeg må vente litt lengere.

Selvsagt har du rett til å være skuffa og du må få lov til å uttrykke dine følelser rundt dette...Jeg skjønner deg godt jeg! Det er først når man pønsker ut "oppfinnsomme måter" å straffe microsoft/id software på (f.eks. ved å spamme dem med e-mail) og rette alt sitt sinne mot alle de som tilfeldigvis eier en Xbox, og nekte dem i å uttale seg at jeg reagerer.

 

btw går det ikke an å lage en os for pc som bare har det man trenger for å spille, ergo man booter opp med et os som ikke har masse dil dal men kun det man trenger for å spille.

Dette OSet finnes allerede, men er ikke særlig i bruk i disse dager. Grunnen er bl.a. at utviklerne har vanskelig å se for seg at brukerne gidder å boote mellom hver gang de skal spille og gjøre noe "kreativt". Videre finnes det heller ikke støtte for APIer som DirectX i dette OSet, så utviklerne må kode alt selv fra bunn av. Hvilket OS er så dette? Jeg tenker selvsagt på native MS DOS (må ikke forveksles med emulert DOS som kjøres under windows).

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg blir litt provosert av alle de som mener at carmack kan gjøre hva han vil med Doom3, Greit nok han kan det, MEN hvis han og de andre hadde gått etter pengene hadde det ikke vært noe ID lenger, det hadde rett og slett blitt solgt for en evighet siden. ID har imotsetning til andre spillutviklere ikke ekspandert for å gi ut flere titler, de peiser ut en bra tittle med 1-2 års mellomrom og tjener fett på det og setter en standard.

 

Er så idiotisk å si at ID går etter pengene, er en grunn til at carmack ikke ville følge microsofts directx standard og forsatte med opengl, han ville ikke binde seg til et system(ms), ID er selve benchmarken på fps, hvis de lar seg kjøpe så billig tviler jeg på om jeg gidder kjøpe flere spill fra dem fordi da er de ikke bedre enn noen andre.

Lenke til kommentar
:lol:

 

ja... :grumpy:

 

Hvorfor det?

Vi får jo Doom3 på PC, bare litt senere.

Uansett kan det ikke være snakk om lange stunden heller, med tanke på at Xbox er såpass lik en PC.

 

Vær heller glad at ikke Id drar en Duke Nukem Forever du.

 

eh, ja... senere ja, som med halo? det er 1 år siden+ siden det skulle vært ute, og fremdeles ingen PC versjon, teknologien i HALO er jo nesten gammal nå...det er iallefall ikke så revolusjonerende som det hadde vært hadde det kommet til PC når det skulle...(ps, det skulle jo egentlig komme først til mac da, men men :) )

Lenke til kommentar

ja en bra motor!

 

jeg har sagt det før, skal si det igjen

 

tror ikke D3 blir utsatt, rett og slett fordi jeg tror id tjener mer på reklame effekten motoren deres har på salget av motoren til dem som skal lage spill...det er jo det id har tjent mest penger på siden Q1 ble lansert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...