Ben Dover Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Her er litt "ting" jeg har funnet ut på nettet. Husk alt du gjør, gjør du på egent ansvar. 1) CPU FSB jumper på 200 (default 333/266) dette er for overklokkere, av en eller annen mystisk grunn fungerer dette og man får stilt FSB høyere ved overklokking. 2) Dual DDR ram- sett brikker i slot 1 og 3 evt. 2 og 3. Det logiske her ville vel vært 1 og 2? eller??? Dette ga meg bedre litt bedre benchmark og mye bedre gameflow. 3) Still CPU Vcore til 1.725 (for barton 2500+) Da kjører jeg på 193X11.5=2220 tilsvarende XP3200+ ca. 3) Still jumper for S-ata viss du ikke har S-ata disk. slipper søk under oppstart. Dette er det jeg kommer på nå.... Håper andre har gode tips også, vi må lære av hverandre Lenke til kommentar
monologue Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hvordan stiller jeg jumper for S-ATA? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 2) Dual DDR ram- sett brikker i slot 1 og 3 evt. 2 og 3. Det logiske her ville vel vært 1 og 2? eller??? Dette ga meg bedre litt bedre benchmark og mye bedre gameflow. Logisk kanskje, men ikke riktig. de skal helst i slott 2 og 3. Gjelder ikke bare asus kortet. Lenke til kommentar
Ben Dover Skrevet 15. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2003 hvordan stiller jeg jumper for S-ATA? Det er 3 pinner som er plassert inntil hverandre, og er dekket av en hette som dekker 2 av pinnene, flytt denne hetten til å dekke den pinnen som ikke var dekket fra før og nabopinnen. Er plassert rett ved CMOS (Batteriet). NB! Ikke ta Clear CMOS, da resetter du bios.. Se i instruksjonsheftet for sikkerhets skyld :wink: Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 hvor mye forbedringer utgjorde forandringene dine. Og hvem av dem utgjorde mest forbedring? Skal handle meg et slikt kort i løpet av nærmeste fremtid. kjekt å vite hvilke muligheter det har. Lenke til kommentar
Paradigm Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 Har du den første versjonen av A7n8x kan du oppdatere bios for å få støtte til 400MHz FSB prosessorer! last den ned her: http://www.asus.com.tw/support/download/se...004.zip~zaqwedc NBNB!! Bare for PCB rev. 1.03 , 1.04 og 1.06 (Dette står på kortet!) Har du nettopp kjøpt kortet har du Rev 2.0 ganske sikkert! Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 15. juli 2003 Del Skrevet 15. juli 2003 3) Still jumper for S-ata viss du ikke har S-ata disk. slipper søk under oppstart. Dette går vel også an å gjøre i bios? (går ihvertfall på nf7-s) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå