Gå til innhold

Mafiaens utseende og klær


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne vite hvordan deres syn på mafiaens klesplagg i dag er. Hva mener du at de bruker? Den moderne mafiaen som fortsatt herjer, ja det gjør den, enten du vet det eller ikke. Og mafiaen på 20-30 tallet med Lucky Luciano, Sam Giancana, Joseph Fischetti, Al Capone og Vito osv.. Hva slags klær brukte dem? Hva er viktig og få med?

Hva slags type sko, hatter, frakker, dresser/smokinger, vester, shorter, rose eller andre ting til å ha i lomma osv.

 

Fill me in please =)

 

 

Håper jeg har postet på riktig sted, ellers får admin or moderator flytte dette emnet til et annet sted.

 

På forhånd takk, James.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et plagg jeg mener virkelig har stått frem som et tegn på den eldre mafiaen er skjorter med en noe ekstrem turndownkrage. Slik som alle gutta på bildet har, bortsett fra Robert DeNiro.

 

goodfellas.jpg

 

Er ikke verre en å se filmer som omhandler moderne og eldre mafiarelasjoner for å få et godt innblikk i deres klesvalg. Dressen og joggedressen er sikre valg ;)

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
Et plagg jeg mener virkelig har stått frem som et tegn på den eldre mafiaen er skjorter med en noe ekstrem turndownkrage. Slik som alle gutta på bildet har, bortsett fra Robert DeNiro.

 

goodfellas.jpg

 

Er ikke verre en å se filmer som omhandler moderne og eldre mafiarelasjoner for å få et godt innblikk i deres klesvalg. Dressen og joggedressen er sikre valg ;)

 

Ja, jeg trenger ny shorte og vest, hatten min er også ødelagt så jeg må kjøpe ny hatt også. I tilegg til sko som Mafiaen på den tiden brukte, vet du eller noen av dere andre snille mennesker som leser innlegget om butikker i Oslo/Akershus som selger dette? Eller om internett sider?

 

||James

Lenke til kommentar

I og med at mafiaen ofte er synonymt med klassisk klesstil er nok skikkelige herrebutikker steder du kan begynne å kikke. Dermed kan man jo begynne på Ferner Jacobsen og Gunnar Øye. Mange mafiaplagg ser om trent helt likt ut idag. Er jo såklart trender som kommer og går i herremote, men disse to butikkene fører i alle fall klassiske herreklær :)

 

Dog, vet jeg ikke om disse passer din lommebok og ønsket budsjett.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar
I og med at mafiaen ofte er synonymt med klassisk klesstil er nok skikkelige herrebutikker steder du kan begynne å kikke. Dermed kan man jo begynne på Ferner Jacobsen og Gunnar Øye. Mange mafiaplagg ser om trent helt likt ut idag. Er jo såklart trender som kommer og går i herremote, men disse to butikkene fører i alle fall klassiske herreklær :)

 

Dog, vet jeg ikke om disse passer din lommebok og ønsket budsjett.

 

Jeg skal bruke litt penger på det her. Så lommeboka og budsjettet er ganske høyt. Selger de også hatter og ordentlige sko der?

Lenke til kommentar
Bare det at du bruker ordet "mafia" som beskrivelse for én gruppe, og videre tror at mafiaen har en egen klesstil beviser at du er hjernevasket av hollywod.

 

Du er virkelig fucka i hodet. Mafiaen kledde seg i en egen stil i gamle dager, de som kledde seg likt fikk gjennomgå. Hvem faen nevnte "hollywod" Hollywood heter det. Du aner ikke hvilke kjennskaper jeg har til mafiaen. Alt jeg ville ha var deres syn på mafiaens klesstil, noe du ikke kan bringe til bordet, så fjern deg før andre fjerner deg :)

Lenke til kommentar
Bare det at du bruker ordet "mafia" som beskrivelse for én gruppe, og videre tror at mafiaen har en egen klesstil beviser at du er hjernevasket av hollywod.

 

Du er virkelig fucka i hodet. Mafiaen kledde seg i en egen stil i gamle dager, de som kledde seg likt fikk gjennomgå. Hvem faen nevnte "hollywod" Hollywood heter det. Du aner ikke hvilke kjennskaper jeg har til mafiaen. Alt jeg ville ha var deres syn på mafiaens klesstil, noe du ikke kan bringe til bordet, så fjern deg før andre fjerner deg :)

 

Nei, du må nok bare tåle å høre på det jeg har å si. Og det du sier er bare tull. Det virker nesten som du tror at mafiaen er en organisasjon med arbeidsuniform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...